Musta juntti on se, joka ei lue Hesaria tms. sanomalehteä
vaan perustaa tietonsa Iltalehteen tai Ilta-Sanomiin sekä Seiskaan tms. Mä en käsitä, miten joku jaksaa lukea iltapäivälehtiä päivästä toiseen. Ne on niin yksipuolisia ja puolueellisia kuin olla voi. Saa tosi yksipuolisen kuvan tästä maailmasta.
Kommentit (38)
varmaan ykskään lue Hesaria. Yritä nyt sitten niiden kanssa vääntää jutunjuurta.
Esim. vasemmistohenkisen Sanoma WSOY:n Helsingin Sanomat ja Iltasanomat ovat tosi kepukriittisiä kun taas Alma Median Iltalehti ja Aamulehti ovat kirjoittavat ensimmäisinä sen uutisen, joka on demareille kielteinen. Tietysti jos uutinen on iso (esim. Anneli Jäätteenmäen faksijuttu) niin kaikki kirjoittaa, mutta on ihan mielenkiintoista huomata, että mikä lehti kirjoittaa ENSIN ja siten nostattaa ja kasvattaa kohun...
Mielummin tilaisin vaikkapa Keskisuomalaisen.
Vierailija:
Esim. vasemmistohenkisen Sanoma WSOY:n Helsingin Sanomat ja Iltasanomat ovat tosi kepukriittisiä kun taas Alma Median Iltalehti ja Aamulehti ovat kirjoittavat ensimmäisinä sen uutisen, joka on demareille kielteinen. Tietysti jos uutinen on iso (esim. Anneli Jäätteenmäen faksijuttu) niin kaikki kirjoittaa, mutta on ihan mielenkiintoista huomata, että mikä lehti kirjoittaa ENSIN ja siten nostattaa ja kasvattaa kohun...
Muita: Meidän Perhe, Eeva, Voi Hyvin, joskus Anna, Teosofi ja Steinerkasvatus sekä puutarhalehtiä. Silti tunnen itseni niin juntiksi... Mitähän lehtiä mun pitäis lukea?
Vierailija:
Muita: Meidän Perhe, Eeva, Voi Hyvin, joskus Anna, Teosofi ja Steinerkasvatus sekä puutarhalehtiä. Silti tunnen itseni niin juntiksi... Mitähän lehtiä mun pitäis lukea?
No, itse en sano, että se olisi paha asia, mutta olipahan ainakin silloin lehden linja. Viime vaaleissa Hesari otti matalamman profiilin ja saman konsernin Iltasanomat ilmeisesti nakitettiin vetämään Halos-kampanjaa sellaisilla hauskoilla " Hyvä Tarja" -jutuilla, joissa Halonen hiihti tai ui avannossa.
Vierailija:
No, itse en sano, että se olisi paha asia, mutta olipahan ainakin silloin lehden linja. Viime vaaleissa Hesari otti matalamman profiilin ja saman konsernin Iltasanomat ilmeisesti nakitettiin vetämään Halos-kampanjaa sellaisilla hauskoilla " Hyvä Tarja" -jutuilla, joissa Halonen hiihti tai ui avannossa.
kepulaista en haluaisi mihinkään, koskaan.
äärimmäisen mediakriittisesti.
Ei se että se on maan suurin lehti, tee sen jutuista ainoaa oikeaa totuutta!
Minusta juntteja ovat myös sellaiset ihmiset, jotka lukevat sanomalehteä kuin raamattua ja antavat syöttää itselleen mitä vain.
Mutta kun suuret laajalevikkiset lehdet ottavat jonkun kannan, oli se mikä tahansa, niin lukijoiden on todellakin syytä ainakin tiedostaa se ja suodattaa saamansa informaatio sen valossa. Eikä ole hyvä, jos jollain yksittäisellä lehdellä on liian vahva asema. Pitäisi olla paljon erilaisia, eri suuntauksia edustavia lehtiä.
kepulaista en haluaisi mihinkään, koskaan.
[/quote]
Kai erkkobladet sentään pyrkii objektiiviseen uutisointiin, joskus siellä on ihan kärkeviäkin pää- ym. kirjoituksia, niinkuin tänään Venäjän paloista.
Yritin olla muutaman kuukauden ilman hesaria, mutta eihän siitä mitään tullut, enkä edes ole koskaan asunut Helsingissä. Hesari kuitenkin taustoittaa aika hyvin ajankohtaiset tapahtumat ja nostaa keskusteluun tärkeitä asioita kuten nyt esim. tämä debatti kotihoito vs. päivähoito.
Juntti olen silti, mutta en kyllä ymmärrä mitä lukemista jossain iltapäivälehdissä on, ketä kiinnostaa jotkut Kimi Räikköset tai Sieviset?
" jollet ole sosialisti (ja nykyisin siis myös vihreä) alle 30-vuotiaana, olet huono ihminen" -elämänvaihetta.
Sopivan rentoa aivot narikkaan-viihdettä. Vähän niinkuin sipsit: kivaa silloin tällöin muttei säännöllisesti nautittuna.
tai seurata Suomen punapropagandatiedotusvälineitä, kun netin ja kaapelitv:n kautta on saatavilla paljon luotettavampaa ja vähemmän värittynyttä tiedotusta.
Minusta juntti on se, joka seuraa vain suomalaisia punikkitiedotusvälineitä.
Historia ei tule kohtelemaan Erkkoa hyvin kuten ei Halostakaan.
Onneksi kaiken maailman pimeyden palvojat eivät elä ikuisesti.
Ihan niiden tv-ohjelmien vuoksi,pidän jostain syystä eniten Ohon tavasta laittaa ne elokuvasepusteukset ja tv-ohjelmies selostukset. Muissa lehdissä mun silmään paljon vaikeaselkoisemmat.
Hesarin verkko on tilattuna ja tän lisäksi tulee paikallinen sanomalehti joka minusta kilpailee Hesaria vastaan hyvin (ja ainakin yläkulmassa aina lukee PUOLUEETON)
Hohhoijaa... Joillain heittää iso pyörä aika pahasti.
Luen uutiset netistä, eri uutistoimistoilta. Luen lehtiä kirjastossa, koululla ja tuttavien luona, itselle ei ole varaa tilata. Mutta muistakaa muutkin kirjastomahdollisuus!
Jokainen lukiessaan Seiskaa tietää, että lehti on hupia. Sen sijaan jotain Hesaria luetaan tavaten kuin Raamattua, vaikka lehtihän on ihmisten luoma: Ihmisten, joilla on ennakkoluuloja ja puoluesidonnaisuuksia! On paljon ovelampaa syöttää ihmisille vääriäkin mielikuvia ja faktoja " laatulehden" varjolla...:)
Fiksun ihmisen tunnistaa siitäkin, että yrittää seurata erilaisia (ml. ulkomaisia) tiedotusvälineitä sen säännöllisen sanomalehden lisäksi.