Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjaana tuhosi 80-luvun mökin pikkubudjetilla –kodikkaasta tuvasta kuoriutui tylsän moderni kerrostaloasunto

Kommentit (494)

Vierailija
161/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja paljonkohan tämä ”pikkubudjetti” oli?

Noin 2000 euroa, takka mukaan lukien.

No eikä ollut. Keittiö maksoi tuon verran. Takka yksinään jo pari tonnia.

Vierailija
162/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuomoinen "all white" kämppä jossa liian lyhyt sohva ei ole ainakaan mikään miehen mökki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki kuvat ei näy minun tietokoneessani (ne instagram kuvat ja hyvä niin), mutta tuon artikkelin kuvista minusta ihan hyvä muutos. Meilläkin on avotakka mökillä ja on jo päätetty, että kun seuraavan kerran siellä rempataan ja jotain tavaraa roudataan paikalle, vaihdetaan takka uuteen ja energiatehokkaampaan malliin.  MEilläkin mäntylautapinnat maalataan vaaleammiksi. Mökki itsessään on hirsimökki,  hirsipintoihin ei ehkä kosketa, koska ne ovat patinoituneet kauniisti. Avotakka ei ehkä ole enää nykyaikaa, siinä on paljon huonoja puolia,   hyväksi puoleksi en osaa keksiä muuta kuin sen, että voi grillata kasvismakkaraa siinä takkatulen ääressä, tai tikkuleipää. Ne voi tehdä onneksi uudenkin mallisissa takoissa

Vierailija
164/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi Järkyttävä.

Onkohan piha asfaltoitu?

Vierailija
165/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanat nuo vetolaatikot juuri portaiden kohdalla <3

Ne on käännettävät portaat, saa siis seinään kiinni. Ne eivät normaalisti ole tiellä vaan ne otetaan esiin kun menet parvelle. Pienen mökin tilaa säästävä ratkaisu.

Vierailija
166/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten kokoontumisajot täällä.

Mammat tykkää olla nuhjusissa luukuissaan joissa on kusenväriset katot ja huonekalut. Mikäs siinä, olkaa vaan. Meillä on mökki vaalea, raikas, viihtyisä ja nykyaikainen.

En tykkää nuhjuisuudesta, enkä tykkää istua paskalla haisevassa vessassa ja tykkään pestä itseni suihkussa puhtaalla vedellä. Minulle loma on nautinto, en ankeus eikä työleiri.

Mutta mammat saa viettää lomansa ankeasti, sopii hyvin, minulla on rahaa mammoilla ei.

Mikään ei ole vittumainen katseltava kuin kellastunut lauta ja tummunut paskainen hirsi. Hyi saatana.

No johan on itseriittoinen täti siellä, vai oikein on sulla rahaa ja muilla vaan nuhjuisen kusenkeltaiset laudat mökeissään. Mistä sinä tiedät miten nuhruisia toisten mökit ovat? Kaikki eivät tykkää sairaalavalkoisesta ympäristöstä eikä puunväri ole nuhjuista. Ja mökkiä tärkeämpi on sijainti, minä ainakin rakastan mennä purjeveneelläni mökin rantaan kiinni omaan laituriin, se on se luksus vaikka mökissä puunväriset seinät onkin.

Vierailija
167/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontointi varmasti paikallaan, mutta värit turhan kliiniset mökkielämään. Olisi ehkä kannattanut jättää jotain vanhaa näkyviin, ja jättää vähän mökkifiilistä. Sinänsä ihan kaunis lopputulos, mutta vähän kliininen. Kovan työn olivat tehneet, ja pääasia tietysti, että itse ovat tyytyväisiä. Kaunis lopputulos joka tapauksessa.

Vierailija
168/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääpäs mikä tämä valkoisuus juttu on että kaikki on valkoista? Sen ymmärrän että seinät on valkoiset, mutta mikä idea on että kaikki muukin on valkoista? Näyttää ihan hullujenhuoneelta tuollanen.

sitä kutsutaan sisustamiseksi. kaikki maalataan valkoiseksi. yleensä lisätään myös 300 sohvatyynyä ja englanninkielisiä sanoja seiniin ja tavaroihin

Vierailija
169/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivalta näytti. Mutta miten peltipönttö voi olla takka? Voiko valkoinen nokeentua reunasta. Pitääkö takan olla keskivärinen tai tummahko patinoitunut. 

Tommosia lämmitykseen tarkoitetut takat on nykyään. Ja ne on tehokkaita.

Pitäisikö takan olla tietyn näköinen, että sitä saisi sanoa takaksi? Toi on hieno ja sopii hyvin tuohon valoisuuteen. Lopputulos on hyvännäköinen, kun se lähtökohta oli pimeä savupirtti. Onnistunut päivitys nykyaikaan.

Toi ei ole mikään takka, vaan kamiina. Lämmittää toki nopeasti, mutta ei varaa yhtään lämpöä. Itse arvostaisin mökillä sitä, että se on lämmin vielä aamulla. En minä ainakaan yöllä herää laittamaan puita johonkin kamiinaräpsyyn. Mutta kukin tietysti tavallaan ja jotkut viihtyy kylmässä mökissä.

Voihan se olla että tuolla on esim sähköpatterit lisälämpöä tuomassa

Melko kallista ja hölmöä. Mutta mitä muutakaan sitä voi kaupunkilaisilta odottaa.

Lol. Kaikki eivät välttämättä vietä paljon aikaa mökillä kylminä kausina, ja patterit on hyvä olla olemassa pitämässään peruslämpöä yllä silloin kun mökillä ei oleskella. Meillä on pieni mökki, ja kun mennään talvella niin kamina lämmittää tehokkaasti olkkarin, mutta tunnelman takia se ennemmin on, kyllä patterit on ne joilla lämpö ylläpidetään. Ja aika pätsiksi sen olkkarin saisi lämmittää jos sillä kaminalla haluaisi lämmittää myös makuuhuoneet.

Vierailija
170/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökki kirjoitti:

Tosi typerää! Siisti vanhanaikainen minun makuuni.

No asu sellasessa, anna mutten asua rauhassa sellasessa jossa tykkää. Mitäpä vittua se sinulle kuuluu, ketään kiinnosta sinun aivoitukset.

Mitä vittua itse riehut tässä ketjussa vittua hokemassa kaikille jotka eivät tykkää valkoisesta hirviömökistä? Rauhoitu.

Vierailija
171/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa mökissä on kaikki just eikä melkein nykytrendien mukaista. Saa varmasti kovasti tykkäyksiä somesssa ja miellyttää trenditietoisten silmää. Mutta niin kuin aina, tosi trendikkäät sisustukset eivät kestä aikaa, jo 10 vuoden päästä viimeistään täällä yökitään kamalalle koko valkoisuudelle ja esim. noille matoille joita ihan jokaisella on. Kaiken maalaaminen valkoiseksi on itseasiassa jo nyt aika last season, värit ovat tulleet sisustukseen takaisin.

Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Meillä puunvärinen mökkihelvetti, niin kuin valkoisen rakastajat sanovat mutta sisustus on uusittu ja ihan raikas. Itse tykkään, tuntuisi kamalalle sutia mökki valkoiseksi. Onneksi ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut miettivät mökistä.

Olen 66-vuotias ja voin kertoa ettei mikään sisustus, jonka olen elämäni aikana nähnyt, ole kestänyt aikaa. Jos olisi, eläisimme savupirtissä.

Vierailija
172/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vidduun mölisemästä, sinulle ei muitten sisustukset kuuluu, asu köyhä loukossasi ihan rahassa, ketään ei mölinäsi kiinnosta.

Vierailija
173/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen ulkoasu oli aivan kauhea, olisin ajatellut, että tuosta voi parantaa ainoastaan koko höskän purkamalla. Jälkeen-kuvat olivat yllättävän kauniita. Olisin valinnut eri värin kuin valkoisen, ehkä jonkun vaalean pastellin tai neutraalin. Sisustus näyttää kivalta. En ymmärrä tämän ketjun viestejä, en taatusti viihtyisi kenenkään teidän kodeissanne. 

Vierailija
174/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo uusi takkahan on kesämökille aivan turha. Se on sitäpaitsi kamiina, joka toimii kiertoilmalla eli jos on päivällä +30 astetta lämmintä niin illalla pitäisi olla alle 10 astetta, että se syttyy ja vetää. Muuten saa olla alapelti koko ajan auki, jolloin puut palavat ihan liian nopeasti ja nuohoojalla on taas töitä. Tyhmät kaupunkilaiset taas vauhdissa.

Vierailija
175/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mökki kirjoitti:

Tosi typerää! Siisti vanhanaikainen minun makuuni.

No asu sellasessa, anna mutten asua rauhassa sellasessa jossa tykkää. Mitäpä vittua se sinulle kuuluu, ketään kiinnosta sinun aivoitukset.

Mitä vittua itse riehut tässä ketjussa vittua hokemassa kaikille jotka eivät tykkää valkoisesta hirviömökistä? Rauhoitu.

Miksi valkoisella sisustavat hermostuttaa, asukaa itse muunlaisessa ja antakaa valkoisesta pitävien saa moittimatrta. On kyllä tuo teidän puuttuminen naurettavaa. Mitä jos teidän kodistanne tultaisiin sanomaan, että voi luoja tämmöinen värien sekasotku ja tunkkaisuus, itsemurha tekee mieli tehdä kun sellaiseen kotiin astuu.

Käykääpä katsomassa joskus facessa värikäs sisustus ryhmää, migreeni tulee värien ja kuosien sekasotkussa, mutta jos niitten pää kestää niin ok, onneksi eivät kuuluu ystäväpiiriin, en voisi vierailla sellasessa kodissa.

Vierailija
176/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateellisten kokoontumisajot täällä.

Mammat tykkää olla nuhjusissa luukuissaan joissa on kusenväriset katot ja huonekalut. Mikäs siinä, olkaa vaan. Meillä on mökki vaalea, raikas, viihtyisä ja nykyaikainen.

En tykkää nuhjuisuudesta, enkä tykkää istua paskalla haisevassa vessassa ja tykkään pestä itseni suihkussa puhtaalla vedellä. Minulle loma on nautinto, en ankeus eikä työleiri.

Mutta mammat saa viettää lomansa ankeasti, sopii hyvin, minulla on rahaa mammoilla ei.

Mikään ei ole vittumainen katseltava kuin kellastunut lauta ja tummunut paskainen hirsi. Hyi saatana.

No johan on itseriittoinen täti siellä, vai oikein on sulla rahaa ja muilla vaan nuhjuisen kusenkeltaiset laudat mökeissään. Mistä sinä tiedät miten nuhruisia toisten mökit ovat? Kaikki eivät tykkää sairaalavalkoisesta ympäristöstä eikä puunväri ole nuhjuista. Ja mökkiä tärkeämpi on sijainti, minä ainakin rakastan mennä purjeveneelläni mökin rantaan kiinni omaan laituriin, se on se luksus vaikka mökissä puunväriset seinät onkin.

Mökin kuuluukin olla "puumainen" eikä mikään helkkarin valkoinen aula/lasten leikkimökki. Taitaa olla aika nuoria nämä kokovalko hehkuttajat tai huvila&huussi fanittajia. Eivät koskaan ole kokeneet oikeaa mökkitunnelmaa(eivätkä edes voisi kun se on niin hyi,vanhanaikaista) Meillä on pyöröhirsinen vanhan ajan mökki(mukavuuksilla ja sisävessallakin;) ) ei tulisi mieleenkään maalata puun yli millään valkoisella. 

Vierailija
177/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä "väärin mökkeilty ja sisustettu" valitusta. Kai sitä nyt saa sisustaa oman maun mukaan, etenkin kun kyse ei ole mistään arvoasunnosta ja antiikkihuonekaluista? Jos joku haluaa paljon valkoista niin antaa haluta, eikös sen asujan viihtyminen ole tärkeämpää kuin random nettianojen mielipiteet?

Sitäpaitsi ihmiset haluavat mökkeilyltä eri asioita. Joku haluaa alkeellisen "vanhanaikaisen", toinen kaikilla herkuilla ja kumpikin todennäköisesti perustelee valintaa sillä että haluavat rentoutua, tavat vaan ovat erit. Toinen tykkää vaikka tiskata vadissa terassilla, toinen haluaa lykätä astiat koneeseen jne. Eikä kumpikaan ole väärin.

Ja mitä tulee lämmitykseen ja "takanräpsyihin": tiedän paljon ihmisiä jotka eivät ole mökillä kuin kesällä ja hyvin harvoin muulloin. Silloin se takka on lähinnä luomassa tunnelmaa, ei niinkään lämmityslaitteena.

Vierailija
178/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääpäs mikä tämä valkoisuus juttu on että kaikki on valkoista? Sen ymmärrän että seinät on valkoiset, mutta mikä idea on että kaikki muukin on valkoista? Näyttää ihan hullujenhuoneelta tuollanen.

sitä kutsutaan sisustamiseksi. kaikki maalataan valkoiseksi. yleensä lisätään myös 300 sohvatyynyä ja englanninkielisiä sanoja seiniin ja tavaroihin

Ja jättisuuria lasisia lyhtyjä joiden sisälle laitetaan kynttilä mutta niitä ei koskaan polteta. Muutama iso bambuheinä ja tietenkin Makrameetyö seinälle.

Vierailija
179/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tuo uusi takkahan on kesämökille aivan turha. Se on sitäpaitsi kamiina, joka toimii kiertoilmalla eli jos on päivällä +30 astetta lämmintä niin illalla pitäisi olla alle 10 astetta, että se syttyy ja vetää. Muuten saa olla alapelti koko ajan auki, jolloin puut palavat ihan liian nopeasti ja nuohoojalla on taas töitä. Tyhmät kaupunkilaiset taas vauhdissa.

Höpöhöpö.

Meillä on nyt mökillä kosteaa koska myrsky yö takana, takkaan aamulla tuli niin kylläpä tuli ihana olo. Kärvistele sinä kosteassa, meillä on täällä kivaa ja tekstiilit pysyvät kuivana.

Vierailija
180/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just. Ei puutu kuin rottinki ja hapsuheinät. Olen surullinen tuon takan tähden. Kohta ne on niin harvinaisia että ne suojellaan muinaismuistolain perusteella.

osaatko lukea vai katsotko aina vaan kuvat? takka ei toiminut kunnolla.

No se nyt oli yhden nokikolarin mielipide sen jälkeen kun oli hoonannut piipun. Ties miten surkeasti sitä takkaa on jollain roskilla poltettu.

Ei nuo "kevytversiot" eli oikeasti kamiinat kestä vertailua oikealle takalle, edes avo sellaiselle, mutta toki voivat olla ihan näppäriä ja taatusti halvempia kuin uuden takan muurauttaminen paikalla. Tässä tapauksessa hieno valkomusta ulkonäkö taisi olla se tärkein valintaperuste.

Onko sinulla mitään tietoa nuohouksesta tai takoista ylipäänsä?

Aivan turhaa puhua halveksuvasti ”nokikolareista”. Nuohoojat ovat oman alansa ammattilaisia. Eivät he heittele hatustaan jotain sattumanvaraisia mielipiteitä.

Meillä on yli satavuotias talo, jonka kahden uunin kunnostamisessa nuohoojamme neuvot olivat ihan kullanarvoisia.

Avotakka on oikeastaan vain koriste, sellaisella ei taloa lämmitetä. Kaminat, pienetkin, ovat lämmittämisessä tehokkaampia vaikkeivät varaavia olekaan. Jos kesämökkiä ajatellaan, nimen omaan pieneen tilaan hyvin mahtuva kamina on käytännöllisempin kuin isohko paikalleen muurattu tiiliuuni. Sen saa nopeasti lämmitettyä, tiilimassan lämpeneminen vie paljon kauemmin aikaa.

Kaikesta huolimatta se nuohooja on kuitenkin ihminen ja hänellä on omat mielipiteensä siinä missä muillakin. Nuohoojan perustyöhön ei itseasiassa edes tarvitse kovin paljoa ammattitaitoa, kuka tahansa osaa runkata harjalla edes takaisin piipussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yksi