Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjaana tuhosi 80-luvun mökin pikkubudjetilla –kodikkaasta tuvasta kuoriutui tylsän moderni kerrostaloasunto

Kommentit (494)

Vierailija
141/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivalta näytti. Mutta miten peltipönttö voi olla takka? Voiko valkoinen nokeentua reunasta. Pitääkö takan olla keskivärinen tai tummahko patinoitunut. 

Tommosia lämmitykseen tarkoitetut takat on nykyään. Ja ne on tehokkaita.

Pitäisikö takan olla tietyn näköinen, että sitä saisi sanoa takaksi? Toi on hieno ja sopii hyvin tuohon valoisuuteen. Lopputulos on hyvännäköinen, kun se lähtökohta oli pimeä savupirtti. Onnistunut päivitys nykyaikaan.

Toi ei ole mikään takka, vaan kamiina. Lämmittää toki nopeasti, mutta ei varaa yhtään lämpöä. Itse arvostaisin mökillä sitä, että se on lämmin vielä aamulla. En minä ainakaan yöllä herää laittamaan puita johonkin kamiinaräpsyyn. Mutta kukin tietysti tavallaan ja jotkut viihtyy kylmässä mökissä.

Voihan se olla että tuolla on esim sähköpatterit lisälämpöä tuomassa

Vierailija
142/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivalta näytti. Mutta miten peltipönttö voi olla takka? Voiko valkoinen nokeentua reunasta. Pitääkö takan olla keskivärinen tai tummahko patinoitunut. 

Tommosia lämmitykseen tarkoitetut takat on nykyään. Ja ne on tehokkaita.

Pitäisikö takan olla tietyn näköinen, että sitä saisi sanoa takaksi? Toi on hieno ja sopii hyvin tuohon valoisuuteen. Lopputulos on hyvännäköinen, kun se lähtökohta oli pimeä savupirtti. Onnistunut päivitys nykyaikaan.

Toi ei ole mikään takka, vaan kamiina. Lämmittää toki nopeasti, mutta ei varaa yhtään lämpöä. Itse arvostaisin mökillä sitä, että se on lämmin vielä aamulla. En minä ainakaan yöllä herää laittamaan puita johonkin kamiinaräpsyyn. Mutta kukin tietysti tavallaan ja jotkut viihtyy kylmässä mökissä.

Voihan se olla että tuolla on esim sähköpatterit lisälämpöä tuomassa

Melko kallista ja hölmöä. Mutta mitä muutakaan sitä voi kaupunkilaisilta odottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiertoilma takka oikein vedä helteillä ja muutoin kyllä hyvä lämmön luovuttaja.

Ennen takat ihan vain lämmitykseen ja liekkien näkyminen oli sivuseikka mitä ehkä sitten haettu?

Vierailija
144/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon parempi rempattuna.

Kuinka kauan? Jos siellä mökillä meinataan ihan oikeasti aikaa viettää ja elää mökkielämää, niin kovin kauaa nuo pinnat ei kliininsen valkoisena pysy.

Jos taas remontin tarkoitus oli saada ainoastaan trendien mukainen näyttelytila, jonka kuvista halutaan saada mahdollisimman paljon tykkäyksiä sosiaalisessa mediassa, eikä siellä käydä kuin satunnaisesti ja silloinkin vain pääasiassa kuvia napsimassa, niin silloinhan remontti täytti tarkoituksensa.

Vierailija
145/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiertoilma takka oikein vedä helteillä ja muutoin kyllä hyvä lämmön luovuttaja.

Ennen takat ihan vain lämmitykseen ja liekkien näkyminen oli sivuseikka mitä ehkä sitten haettu?

Miksi joku lämmittäisi takkaa helteellä?

Vierailija
146/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi miten nätin tuosta olisi saanut.

Se mitä sinä pidät nättinä ei pakosti ole sama mitä kyseisen mökin omistaja pitää nättinä. Luultavasti hän on tyytyväinen tekemäänsä.

Vierailija
147/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä sinä pidät nättinä ei pakosti ole sama mitä kyseisen mökin omistaja pitää nättinä. Luultavasti hän on tyytyväinen tekemäänsä.

Niin??? Minulla on yhtä lailla oikeus mielipiteeseeni kuin hänelläkin.

Vierailija
148/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teettekö te haukkujat siis kaikki sisustus- ja väripäätökset aina muita miellyttääksenne?

Koska muuten teille ei tulisi mieleen "muodin tai instan takia".

Muuten ymmärtäisitte että kaikki tekee oman maun mukaan. Jos tykkää mustasta ja valkoisesta, ei tarvi naapurin takia laittaa silti keltaista.

Miksiköhän se "oma maku" on aina kuin suoraan trendilehtien/muotibloggaajien instasivuilta revästy?

Eiköhän se ole nimenomaan niinpäin, että nämä muotioikkujen perässähiihtäjät on juuri niitä, jotka tekee sisustus ja väripäätöksensä juurikin muita miellyttääkseen ja saadakseen mahdollisimman paljon tykkäyksiä sosiaalisessa mediassa.

Vierailija
149/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha silti arvostella, että toinen olisi tehnyt huonoa. Hän tehnyt itselleen, sinä tekisit itsellesi.

Vierailija
150/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivoja juttuja tuolla oli, mutta kokovalkoinen muoti saisi jo mennä pois. Kliinistä ja kolkkoa.

Tyylikäs ja nykyaikainen, toimivakin varmasti, mutta jotain väriä kaipasin minäkin sisustukseen. Makuasioita ja he halusivat näin sisustaa.

Vierailija
151/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo remontin jälkeen parempi, mutta ei minun makuun. Pienessä tilassa valkoinen ehkä on perusteltu. Kuka sen takan perään haikailee? Tuli pönttö on parempi. En usko, että remontti tehtiin pikkurahalla. Tai se kai on suhteellinen käsite.

Vierailija
152/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha silti arvostella, että toinen olisi tehnyt huonoa. Hän tehnyt itselleen, sinä tekisit itsellesi.

Eihän tuossa huonosta ole puhuttu mitään. Varmasti maalattu erittäin hyvin, vain väri on väärä (mutta ei huonolaatuista).

Vierailija
153/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi typerää! Siisti vanhanaikainen minun makuuni.

Vierailija
154/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja paljonkohan tämä ”pikkubudjetti” oli?

Noin 2000 euroa, takka mukaan lukien.

Vierailija
155/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa mökissä on kaikki just eikä melkein nykytrendien mukaista. Saa varmasti kovasti tykkäyksiä somesssa ja miellyttää trenditietoisten silmää. Mutta niin kuin aina, tosi trendikkäät sisustukset eivät kestä aikaa, jo 10 vuoden päästä viimeistään täällä yökitään kamalalle koko valkoisuudelle ja esim. noille matoille joita ihan jokaisella on. Kaiken maalaaminen valkoiseksi on itseasiassa jo nyt aika last season, värit ovat tulleet sisustukseen takaisin.

Jokainen tekee niin kuin parhaaksi näkee. Meillä puunvärinen mökkihelvetti, niin kuin valkoisen rakastajat sanovat mutta sisustus on uusittu ja ihan raikas. Itse tykkään, tuntuisi kamalalle sutia mökki valkoiseksi. Onneksi ei voisi vähempää kiinnostaa mitä muut miettivät mökistä.

Vierailija
156/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkääpäs mikä tämä valkoisuus juttu on että kaikki on valkoista? Sen ymmärrän että seinät on valkoiset, mutta mikä idea on että kaikki muukin on valkoista? Näyttää ihan hullujenhuoneelta tuollanen.

Vierailija
157/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden päästä punkee oksakohdista keltaiset läntit valkoiseen maaliin. Sitten on hienoa 😄

Ei itse asiassa tule, opiskele maalaamisesta jotakin. Ne on ihan lopullisesti peitettävissä. 👍

Vierailija
158/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selittäkääpäs mikä tämä valkoisuus juttu on että kaikki on valkoista? Sen ymmärrän että seinät on valkoiset, mutta mikä idea on että kaikki muukin on valkoista? Näyttää ihan hullujenhuoneelta tuollanen.

Mitä vittua se sinulle kuuluu jos joku tykkää?

Eihän sinultakaan kukaan tivaa miksi haluat jotain muuta.

Voi jumaliste teitä typeryksiä.

Vierailija
159/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo aivan huomattavan paljon kivempi remontoituna. Vanha oli jotenkin tosi viimeistelemättömän, nuhjuisen ja kolhon näköinen. Onneksi Suomessa on alettu vähitellen ymmärtää, että sen kesäpaikan ei ole pakko olla varaston näköinen neukkumaja ja sielläkin saa olla ehjää, siistiä ja puhdasta.

Vierailija
160/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökki kirjoitti:

Tosi typerää! Siisti vanhanaikainen minun makuuni.

No asu sellasessa, anna mutten asua rauhassa sellasessa jossa tykkää. Mitäpä vittua se sinulle kuuluu, ketään kiinnosta sinun aivoitukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi