Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marjaana tuhosi 80-luvun mökin pikkubudjetilla –kodikkaasta tuvasta kuoriutui tylsän moderni kerrostaloasunto

Kommentit (494)

Vierailija
81/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivalta näytti. Mutta miten peltipönttö voi olla takka? Voiko valkoinen nokeentua reunasta. Pitääkö takan olla keskivärinen tai tummahko patinoitunut. 

Tosi epäekolgisia nyo kevyet peltipöntöt.

Olemme ympärivuoden mökillä ja ei lämmittäminen kevyttakalla onnistuisi.

Pitää olla kunnollinen varaava tulisija.

Tiesikö Marjaana että olette hänen mökillään ympäri vuoden kun alkoi remonttia tekemään? Aika ajattelematonta Marjaanalta laittaa kevyttakka jos tiesi.

Vierailija
82/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kivalta näytti. Mutta miten peltipönttö voi olla takka? Voiko valkoinen nokeentua reunasta. Pitääkö takan olla keskivärinen tai tummahko patinoitunut. 

Tosi epäekolgisia nyo kevyet peltipöntöt.

Olemme ympärivuoden mökillä ja ei lämmittäminen kevyttakalla onnistuisi.

Pitää olla kunnollinen varaava tulisija.

Niin, teillä. Mutta te ette taida viettää talvianne tämän jutun mökillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihanko tosissaan jotkut on sitä mieltä että tuo alkuperäinen oli parempi!!? No huh huh! Ei voi muuta sanoa kuin että makunsa kullakin. Ainakin löydätte sitten noita ”hyviä” mökkejä halvalla, jos tuollainen on kerran teille jotain ihanaa ja tavoiteltavaa. Itse ottaisin miljoona kertaa mieluummin tuon rempatun version, joka itseasiassa onkin oikein nätti!

Vierailija
84/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetin pari vuotta sitten uuden hellatakan mökkiini entisen ruman ja tehottoman avotakan tilalle. Kyllä sitä ihmeteltiin, kun uudesta takasta ei tullut valkoinen, eikä edes sen takana olevasta muurista!

Takka on punaruskeaa tiiltä, joka ei ole tasaisen väristä vaan vähän vaihtelevaa, saumalaasti tummanharmaata ja muuri hämyisän vihertävä, melkein samaa sävyä kuin ikkunanpokatkin.

Kyllä käy hyvin hirsimökkiin, ja on paljon käytännöllisempikin kuin valkoinen.

Olen sanonutkin, että minun mökkiini ei tule muuta valkoista kuin talouspaperi.

Vierailija
85/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihanko tosissaan jotkut on sitä mieltä että tuo alkuperäinen oli parempi!!? No huh huh! Ei voi muuta sanoa kuin että makunsa kullakin. Ainakin löydätte sitten noita ”hyviä” mökkejä halvalla, jos tuollainen on kerran teille jotain ihanaa ja tavoiteltavaa. Itse ottaisin miljoona kertaa mieluummin tuon rempatun version, joka itseasiassa onkin oikein nätti!

Taisi olla ap ainoa, jonka mielestä vanha oli sellaisenaan parempi.

Minusta remontti oli todellakin tarpeen, mutta kun sen olisi voinut tehdä toisinkin tuon patatavallisen sijaan.

Vierailija
86/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetin pari vuotta sitten uuden hellatakan mökkiini entisen ruman ja tehottoman avotakan tilalle. Kyllä sitä ihmeteltiin, kun uudesta takasta ei tullut valkoinen, eikä edes sen takana olevasta muurista!

Takka on punaruskeaa tiiltä, joka ei ole tasaisen väristä vaan vähän vaihtelevaa, saumalaasti tummanharmaata ja muuri hämyisän vihertävä, melkein samaa sävyä kuin ikkunanpokatkin.

Kyllä käy hyvin hirsimökkiin, ja on paljon käytännöllisempikin kuin valkoinen.

Olen sanonutkin, että minun mökkiini ei tule muuta valkoista kuin talouspaperi.

Ooo, oletpas edgy

Vierailija
87/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenta Marjaana. Joko "Don't dream your life, live your dreams"-taulu on mökin seinällä?

Vierailija
88/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä on kyllä niin väsyneitä aloituksia. Se "pilaaminen" on subjektiivista, se mikä yhden mielestä näyttää upealta on toisen mielestä kauheaa ja toisinpäin. Kaikkein typerintä on sisustaa oman maun sijaan sen mukaan, mikä on av-palstan nillittäjien mukaan se ainoa oikea tapa sisustaa mökki. Vanhaa kellastunutta puuta, karmeita isoäidin aikaisia ryijyjä ja värikkäitä räsymattoja. Laitetaanko vielä yrjönvihreät verhot ja kusenkeltainen kukkapöytäliina niin on oikein ihqua?

Sisustakaapa ne omat mökkinne ihan itse ja antakaa muiden sisustaa omansa miten tykkäävät.

No niin sisustankin.  Enkä ymmärrä näitä jotka välttämättä haluavat että lehdessä julkaistaan kuitenkin joku selostus, jota ei saa kommentoida.

Vierailija
89/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken valkoiseksi maalaaminen on so last season. Nuo lautamökit vielä menee, kun siihen päälle voi maalata jollain toisella värillä, mutta entäpä valkoiseksi maalatut pyöröhirsimökit? Niitä ei pelasta enää mikään. Maalia ei saa pois hirren raoista ja jos maalaa uusiksi niin kolmas, neljäs ja jopa viides kerros maalia tukkii hirren pinnan lopullisesti.

Täytyy sanoa, että olen samaa mieltä tuosta valkoiseksi maalaamisesta. Olen kyllä syyllistynyt siihen itsekin silloin buumi oli voimakkaimmillaan kunnes jonkun nettipalstan (ehkä Vauvan) kommentti pysäytti: antiikkihuonekalutkin pilataan valkoisella maalilla. Sen jälkeen lopetin omalta osaltani. Alkuperäinen puun väri on usein pysyvämmin kauniimpi ja vähintään yhtä klassinen kuin valkoinen. Pieneen tilaan saa valkoisella tietysti avaruuden tuntua, mutta usein kodikkuuden kustannuksella. Räsymatto olisi ollut mukavuudettomaan mökkiin tyyliltään sopivampi vaihtoehto kuin tusinatrendimatto. Harmittaa, kun en haluaisi moittia toisten remonttia. Ei se nyt pahan näköinen ole, tietysti, noinkaan.

Vierailija
90/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ihmettelen, mitä lehdissä esiteltävää näissä loputtomissa "Kaikki valkoiseksi" -rempoissa enää on.

Vierailija
91/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mökin sisustus on kivempi kuin ennen remonttia. Näitä on kiva seurata ja miettiä että mitä sitten tekee omalla mökille kun sen aika tulee. 

Ihana lopputulos! Ja Kustavi!

Itse olisin maalannut lattian kuitenkin selkeämmin vaaleanharmaaksi, ettei kaikki lika näkyisi, ja keittiöön olisin laittanut laatat seinään, kun olen tämmöinen sotkija. Olisi kiva ollut nähdä mökkiä enemmänkin, ulkoakin ja pohjapiirros.

Varmasti viihtyvät mökillä nyt paremmin.

Vierailija
92/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken valkoiseksi maalaaminen on so last season. Nuo lautamökit vielä menee, kun siihen päälle voi maalata jollain toisella värillä, mutta entäpä valkoiseksi maalatut pyöröhirsimökit? Niitä ei pelasta enää mikään. Maalia ei saa pois hirren raoista ja jos maalaa uusiksi niin kolmas, neljäs ja jopa viides kerros maalia tukkii hirren pinnan lopullisesti.

Täytyy sanoa, että olen samaa mieltä tuosta valkoiseksi maalaamisesta. Olen kyllä syyllistynyt siihen itsekin silloin buumi oli voimakkaimmillaan kunnes jonkun nettipalstan (ehkä Vauvan) kommentti pysäytti: antiikkihuonekalutkin pilataan valkoisella maalilla. Sen jälkeen lopetin omalta osaltani. Alkuperäinen puun väri on usein pysyvämmin kauniimpi ja vähintään yhtä klassinen kuin valkoinen. Pieneen tilaan saa valkoisella tietysti avaruuden tuntua, mutta usein kodikkuuden kustannuksella. Räsymatto olisi ollut mukavuudettomaan mökkiin tyyliltään sopivampi vaihtoehto kuin tusinatrendimatto. Harmittaa, kun en haluaisi moittia toisten remonttia. Ei se nyt pahan näköinen ole, tietysti, noinkaan.

Heidän huonekalunsa ei nyt ihan antiikkia olleet. Keittiöryhmän maalaaminen valkoiseksi taisi olla järkiratkaisu, kun oli selkeästi tuolejakin sieltä sun täältä.

Vierailija
93/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan tuo vanha mökki-look aivan saatanan ruma.

Vierailija
94/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen mielenmaisema on valkoinen. Johtunee lumesta. Että turha siitä nyt on aina nillittää.

Vierailija
95/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tommosia lämmitykseen tarkoitetut takat on nykyään. Ja ne on tehokkaita.

Pitäisikö takan olla tietyn näköinen, että sitä saisi sanoa takaksi? Toi on hieno ja sopii hyvin tuohon valoisuuteen. Lopputulos on hyvännäköinen, kun se lähtökohta oli pimeä savupirtti. Onnistunut päivitys nykyaikaan.

Aika korkea tuo mökin olohuone kuitenkin on, kun kattotuolit/hirret alkaa puolesta välistä seinää. Siitäkin tulee valoisuutta.

Vierailija
96/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tainnut olla valkoinen maali tarjouksessa.

Ei oo värjäyslisää. Ja helppo paikkamaalata, senkus ostaa vaan purkin valkoista maalia.

Vierailija
97/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on oikeilla jäljillä. Suomeen on syntynyt uusi mökkitrendi. Mökin pitää näyttää nykyään kaupunkikodilta. Ei saa olla mitään maalaisromantiikkaakaan. Pönttöuunin uudelleentuleminen poislukien.

Vierailija
98/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on oikeilla jäljillä. Suomeen on syntynyt uusi mökkitrendi. Mökin pitää näyttää nykyään kaupunkikodilta. Ei saa olla mitään maalaisromantiikkaakaan. Pönttöuunin uudelleentuleminen poislukien.

Olet ymmärtänyt jotain väärin. Kaikki saa laittaa mökkinsä just sen näköiseksi kun haluaa, myös sinä.

Vierailija
99/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ymmärtänyt jotain väärin. Kaikki saa laittaa mökkinsä just sen näköiseksi kun haluaa, myös sinä.

Ei oikeastaan saa vaan jossain kohtaa museovirasto saattaa esittää vaatimuksia. 

Vierailija
100/494 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistan itse sisältä vielä kellertävän männyn värisen hirsimökin. Olen päätynyt pitämään itse sen sellaisena maalaamisen sijaan, sillä haluan mökin pysyvän lämpimän värisenä. Jos sitä voi jotenkin käsitellä siten että kellertävyys lähtee mutta puun sävy jää, niin se voi olla toimenpide tulevaisuudessa.

Keittiö on hyvin samanlainen kuin tässä jutussa. Tuollaiset avarat keittiöt on muotia, yläkaapit kun otetaan pois niin kyllähän se avartaa. Mutta itse en taaskaan voisi tehdä samaa käytännöllisyyden vuoksi. Pienessä mökissä tarvitaan kaikki mahdollinen säilytystila. Jos yläkaapit otettaisiin pois, ei meidän mökissä voisi enää kokkailla tai leipoa samalla tavalla kuin ennen sillä osa tarvittavista astioista ym ei mahtuisi enää. Päädyimme vain maalaamaan keittiön kaapit.

Makuja on erilaisia, sille ei voi mitään. Kaipaan itse mökiltä rentoutta ja lämmintä fiilistä. Puun värinen sisustus on lämmin ja kutsuva myös syysmyrskyissä ja paukkupakkasilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän