Mitä teette lomarahoilla?
Meneekö kaikki kesän aikana vai jääkö säästöön/lojumaan tilille?
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Meille ei makseta lomarahoja, niin ei tarvitse tällaisia miettiä. Onnea vain teille kaikille, jotka lomarahoja saatte!
Lain mukaan lomarahoja kertyy työpäivien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Perustuu TESiin. Kaikki eivät saa.
Vierailija kirjoitti:
En mitään erikoista. Sinne menee tilille muiden joukkoon.
Sama, mutta pankista soitettiin, ettei oikein rahat sovi tilille. Että voisiko vähän siirtää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille ei makseta lomarahoja, niin ei tarvitse tällaisia miettiä. Onnea vain teille kaikille, jotka lomarahoja saatte!
Ei ole sellaista lakia.
Teen ylimääräisen lainanlyhennyksen. Pieni osa menee koiran terveystarkastuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin ottaisin ne rahat ihan palkkana, niin ei tarvitsisi nyt odotella työnantajan pöllimää rahaa ensi kuuhun.
Käyn vihdoinkin hammaslääkärillä ja loput menee siihen kun menen mökille. Säästöön tuskin jää mitään kun pienipalkkaisena ei oikein muutenkaan jää.
Eka lomaraha yli kymmeneen vuoteen! Aina on ennen vouti vienyt. Nyt taidan vaan katsella ja ihailla niitä tilillä.
Ostin muutaman kesävaatteen ja kukkia parvekkeelle. Loput menee loman aikana juokseviin kuluihin. Olen pienipalkkainen, joten ei se lomarahakaan ole kuin joitain satasia.
Lapselle silmälasit, osallistun Puuilon listautumiseen ja maksan hieman remonttilainaa.
sijoitan tietenkin. Näin saan nauttia näistä lomarahoista loppuelämäni vaikka kuukausittain tuoton muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä sellaista ajatusmaailmaa että kaikki tulot pitäisi aina saman tien käyttää johonkin korvamerkittyyn. Sinne ne menee tilille entisten jatkoksi ja käytän joskus kun tarvetta on.
Kompaan kirjoittajaa. En ymmärrä minäkään. Mutta toisilla raha polttelee joten siitä on päästävä nopeasti eroon.
No itsellä de menee ihan välttämättömyyksiin. Olen kituuttanut pienellä rahslla pitkään, kun saan isommsn tilin, raha menee paikkaillessa puutteita.
Pienipalkkainen yh
Otan vapaina. Käytän viidettä vuotta lomarahavapaat sekä talviloman niin, että olen abot joka toisen perjantain vapaa, eli pitkiä vikkonloppuja.
Olen yrittäjä palkollisen lisäksi, joten käytän yleensä nämä perjantait hyvinä tilipäivinä. Palkallinen vapaa, JA teen omia hommia sen päivän.
Rahaa on "riittävästi", ettei tarvitse kauheasti spennata, mutta se on määrätietoisesta työstä ja monen monituisesta työtunnista kiinni.
Kompaan kirjoittajaa. En ymmärrä minäkään. Mutta toisilla raha polttelee joten siitä on päästävä nopeasti eroon.