Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina saa olla lompakko levällään, en jaksa :(

Vierailija
14.06.2021 |

Pikkuisen kun sai rahaa jemmaan, että olis varaa ostaa itselle jotakin piiiiitkästä aikaa, niin taas tuli yllättävä takapakki ja rahanmeno. Kahden liki täysi-ikäisen lapsen yksinhuoltajuus on niin syvältä perseestä, ettei mitään rajaa. Nuoriso etsi kyllä kesätyötä kymmenistä eri paikoista, mutta mitään ei saaneet. Eli mamma betalar ihan kaiken. Syövät kuin hevoset, rahaa menee ruokaan järkyttävän paljon.

Ja aina toinen tarttee sitä, toinen tätä. Tänään toiselle kävi vahinko, johon ei saada vakuutuksesta korvausta kun lasku jää alle omavastuuosuuden. Eli mamma betalar. Voi kilin kellit ja pässin pallit :(

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istut lompakon päällä, hanki vähän lisätienestiä. Voit pyytää aivan älyttömän summan kun olet uusi kasvo.

Vierailija
42/48 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja missä isä?

Muutti kauas pois. Kävi kyllä just tuossa naapurissa omaa äitiään moikkaamassa, mut eipä tavannut lapsiaan vaikka oli niin heille luvannut. Tekeytyy köyhäksi eikä ole koskaan maksanut elareita, mut toki matkustelee ja elelee ihan kivaa keskiluokkaista elämää. Lapsia nähnyt viimeksi... ööh, pari vuotta sitten?

Yhteiskunta maksaa elarit, jos isä ei maksa . Lastenvalvoja antaa lisätietoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, mä tiedän niin sun tunteen. Olen myös teinien yh, heidän isä on kuollut vuosia sitten. Rahaa menee aivan älyttömästi, mutta eniten ottaa päähän just tuo, että aina kun luulee saaneensa muutaman satasenkin säästöön, tapahtuu jotain ja hupsista vaan, sinne meni ne säästöt. Siis että auto hajoaa tai pesukone hajoaa jne. Itse oon nyt jo vuosia tiskannut käsin, kun tiskikone hajosi eikä vaan oo varaa irrottaa siihen sitä viittäsataa mitä ne maksaa. Sen verran on tullut jo opittua, että sitä halvinta ei kannata ostaa, jos haluaa että se kestää pitempään kuin just takuuajan umpeutumista seuraavaan päivään. 

Vierailija
44/48 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja missä isä?

Tekemässä lisää lapsia ympäri maailmaa.

Osuit oikeaan! Aika monta lasta hänellä kyllä jo on, eikä ketään lapsistaan tapaa.

ap

Ja taisit ihan itse valita moisen miehen lapsiesi isäksi?

Vierailija
45/48 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Meillä teineillä onneksi kesätyöt molemmilla, mutta kahden nuoremman lapsen harrastusmaksut leireineen ovat aivan tähtitieteelliset. Kyllä, pääsisimme tästä ahdingosta vain sillä, että lapset joko lopettaisivat harrastuksensa tai ainakaan eivät enää kesällä kävisi leireillä (kuten tähän lajiin kuuluu, kaikki kilpailijat käyvät), mutta jotenkin sitä ajattelee että muutaman vuoden vielä venyy. On silti todella ahdistavaa, että vaikka minä ja mieheni ollaan keskituloisia, tingimme kaikista omista menoista niin silti rahat ovat aina loppu ja Visa tapissa. Koska kun tulee vaikkapa iso eläinlääkärilasku niin sitä rahaa ei ole jemmassa ollenkaan.

Mieti positiivisesti (niin minäkin teen). Muutaman vuoden päästä sinulla on suorastaan ongelma mihin sitä rahaa käytät, kun olet aina tottunut käyttämään sen lapsiin. En osaa edes kuvitella, miltä tuntuu joskus ostaa kesälomarahoilla itselleen jotain. Lapset kuitenkin kasvavat, eikä tämä ahdinko jatku loputtomiin.

Vierailija
46/48 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikesta säästetään. On se vaan rankkaa, kun saa muutaman kympin säästöön vaihtamalla lihapullat jauhelihakastikkeeseen ja sitten tulee ylimääräinen yhtiövastike tms ja taas ollaan monta satkua köyhempiä. Tai hajoaa pesukone, tai lukiolaisen läppäri….

Kannattaa pitää muutama tonni puskuria tilillä yllättävien menojen varalta

Vierailija
47/48 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kaikesta säästetään. On se vaan rankkaa, kun saa muutaman kympin säästöön vaihtamalla lihapullat jauhelihakastikkeeseen ja sitten tulee ylimääräinen yhtiövastike tms ja taas ollaan monta satkua köyhempiä. Tai hajoaa pesukone, tai lukiolaisen läppäri….

Kannattaa pitää muutama tonni puskuria tilillä yllättävien menojen varalta

Sitähän tässä on yritetty kertoa, että aina kun saa vähän raavittua säästöön niin tapahtuu jotain (joku laite menee rikki tms), että ne säästöt menevät siihen.

Vierailija
48/48 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä teinejä kannata opettaa siihen, että lompakko on aina levällään ja toiset jättävät tarpeensa täyttämättä heidän takiaan. Vaikka olisi joku "pakollinenkin" hankinta, teinien ei tarvitse saada sitä heti, vaan voivat edes osittain osallistua kustannuksiin esim. tarjoamalla naapureille apua korvausta vastaan.

Eikö teineillä ole mitään säästöjä synttärilahjoista yms, joita voisi käyttää? Kännykän saa Prismasta parilla kympillä. Jos haluaa kalliimman, voi varsin hyvin osallustua itse kuluihin.

Eipä ollut aikoinaan mitään "synttärirahoja",ketään ei kiinnostanut *paskanvertaa. Ei edes yo-lahjoja saanut,ei rippilahjoja.

Toki tiesivät sukulaiset,mutta ollaan kummaa sukua joo.

Itte piti kaikki maksaa. Sitten nuori itse hankki kesätöitä ja siitä lähtien joka ikinen kesä hommasi itse paikkansa.

Opiskeluaikaankin kaik kesät öissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi