Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LAKIMIES vastaa hetken

Vierailija
22.08.2006 |

Varmasti sinullakin on kysymys, joka on askarruttanut sinua jo pitkään.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy katsomassa korkeimman oikeuden sivuja.

Vierailija
22/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

laki antaa leskelle hallintaoikeuden yhteisenä kotina käytettyyn asuntoon suojaksi verenhimoisilta perijöiltä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen on ennen HO:n päätöstä kylvänyt ja lannoittanut sekä maksanut omistajalle vuokran. HO:n päätös omistajaa suosiva, nyt omistaja korjaa satoa vuokralaisen kielloista huolimatta. Osa sadosta ei ole vielä kypsää. Omistaja estääväkivalloin vuokralaista korjaamasta satoa.

Onko omistaja satovarkaissa?

Vierailija:

Kohteen omistaja ei koskaan saa hallintaansa vuokralaisen omaisuutta. Jos vuokralainen ei lähde, haetaan häätöpäätös. Vuokraisen pitää ottaa omaisuus mukaansa.

Vierailija
24/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

laki antaa leskelle hallintaoikeuden yhteisenä kotina käytettyyn asuntoon suojaksi verenhimoisilta perijöiltä.

ap

Vierailija
25/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

käy katsomassa korkeimman oikeuden sivuja.

Vierailija
26/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tp-n:

Jos mieheni ostaa sukutilalta tontin ja rakennamme siihen talon, josta minä maksan 75% ja mieheni 25%, niin miten kannattaa tehdä avioehto?

Avioehto kannattaa tehdä niin kuin haluatte omaisuuden jakautuvan erotilanteessa.

Jos ero tulee niin kumpi saa jäädä taloon asumaan? Meillä on 2 pientä lasta, kannattaako jo rakennusvaiheessa laittaa osa talosta heidän nimiinsä?

Taloon saa jäädä asumaan se joka on enemmän talon tarpeessa omistuksesta riippumatta. Jos lahjoitatte talon lapsille, muistakaa lahjavero.

Vierailija
27/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa, että sadosta saatavat tulot jaetaan panosten suhteessa.

ap

Vierailija
28/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka leski ei itse asukaan enää asunnossa, hän saa pitää vuokratuoton. Kyse on eduskunnan lesken suojaksi laatimasta laista.

Vierailija
29/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on vastattu kunnasta, että palkatkaa itse hoitaja yksityisenhoidon ja kelan tuilla, koska kunnalla pitää säästää...

Vierailija
30/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnan velvollisuus on järjestää päivähoitopaikka viimeistään neljän kuukauden sisällä päivähoitohakemuksen jättämispäivämäärästä. Mikäli päivähoidon tarve johtuu vanhempien/huoltajien äkillisestä työllistymisestä, opiskelujen tai koulutuksen aloittamisesta on kunnan velvollisuus järjestää päivähoitopaikka viimeistään kahden viikon sisällä päivähoitohakemuksen jättämispäivämäärästä. Säästäminen ei ole perustelu, mutta jos valitat saat oikeutta vasta sitten, kun lapsesi ovat jo koulussa.

Vierailija
31/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntaan päin kannattaa olla tiukkana. Minä itse käyttäisin useita kanavia päivähoitoasian kuntoon saattamiseksi. Esim. kirjoittaisin kirjeen valtuustoryhmille tilanteesta. Joku tarttuu " oppositiosta" asiaan. Vaatisin ennakolta rahaa, jos kunta ei pysty järjestämään paikkaa päiväkotiin, hoitajan palkkaamiseen kotiin. jne. Pyrkisin myös syyttämään tilanteesta päiväkotiasioista vastaavaa virkamiestä - virkavirheestä. Kun messuaa enemmän kuin muut, paikka annetaan sinulle ja joku toinen jää ilman.

ap

Vierailija
32/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johtuen meidän työajoista. Päiväkoti ei aukea siihen aikaan kun tarvitsemme hoitoa. Hoitajakin olisi jo tiedossa, sama hoitaja joka oli meillä ennen minun äitiyslomaani. Pitääpä ottaa yhteyttä kunnanvaltuustoon yms...

Vierailija
33/33 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi