Saako siivoja levitellä asiakkaan tietoja?
Jaahas. Kuulin naapurilta, että kotisiivoja juoruaa minun eli asiakkaan asioita eteenpäin, niin että minut voidaan selkeästi tunnistaa hänen puhumistaan jutuista. Mm. kuinka isoja laskuja hän minulle on laittanut ja miten paljon asunnossa on ollut siivottavaa..
Mielestäni siivoojan käytös on todella törkeää ja epäammattimaista, ehkä jopa rangaistavaa?
Olen hyvillä mielin käyttänyt kyseisen yrityksen palveluita, koska aiemmin kaikki on sujunut hyvin, nyt työnjälki laskenut huomattavasti ja sitten vielä tämä törkeä juoruilu. Tämänkö siitä saa palkaksi kun haluaa tukea paikallista yrittäjää? Sapettaa aika kovasti koko homma. Mitäköhän tämän yrityksen yritysasiakkaatkin sanoisivat, jos tietäisivät, että tämä ämmä levittelee asiakkaidensa asioita ulkopuolisille..?
Mutta, itse kysymykseen: saako siivooja juoruilla näin? Voinko hänet saattaa tästä jollain tavalla vastuuseen? Onko muille sattunut tällaista harmia eteen siivoojien kanssa?
Kommentit (6)
Siis kertonut hinnoitteluaan. Mikä siinä on väärää?
Vierailija kirjoitti:
No ei tietenkään.
Eikö sillä ole oikeutta sun laskuja tutkia.
Potkut tuo saisi.
Tässä tapauksessa itse siivousyrittäjä asialla, eli potkuja ei varmasti yrityksestä saa. Minun kotiini tosin ei kyllä enää kertaakaan jalallaan astu..
Kuumeisesti yritän miettiä, miten saan hänet vastuuseen tästä juoruilustaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis kertonut hinnoitteluaan. Mikä siinä on väärää?
Kauhistellut työn määrää ja kertonut paljonko hän minulta laskuttaa. Jos haluaisi hinnoittelustaan kertoa, miksi ei kerro tuntihintaansa, vaan juoruaa paljonko laskuttaa toiselta asiakkaalta? Toisen kodissa eri määrä siivottavaa kuin toisen, ei minun laskutuksestani kertominen edes millään tavalla auta toista asiakasta hahmottamaan hänen tilaamansa palvelun hintaa. Sitäpaitsi tässä tapauksessa naapurikin on kyseisen siivoojan asiakas, eli tietää kyllä hinnat.
En tiedä, onko levitellyt vielä muitakin juttuja. Naapuri, jolta kuulin on itsekin hänen asiakkaansa ja kummasteli kovasti, miksi siivooja kertoo hänelle muiden asioita, esimerkiksi kuinka paljon kodissa on siivottavaa.
Jos pystyt todistamaan hänen levittelevän sinun yksityiselämään liittyviä asioita ulkopuolisille, niin vie poliisiasiaksi.
No ei tietenkään.
Eikö sillä ole oikeutta sun laskuja tutkia.
Potkut tuo saisi.