Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toinen kesä ilman kimalaisia, ampiaisia ja perhosia

Vierailija
14.06.2021 |

Asumme alueella, jossa on noille hyvin mahdollisuudet elää ja olla. Jo toisena kesänä ne puuttuvat. Olen paljon ulkona ja nähnyt tänä kesänä ja keväänä vain yhden perhosen ja kimalaisen.

Mitä on tapahtumassa? Onko luonto kuolemassa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä riittää kaiken maailman ötököitä.

Vierailija
22/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimalaisia olen nähnyt paljon, mutta vain yhden ampiaisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä asukkaat ovat käyttäneet Thermacellia? Se on hyttyskarkotin, jossa myrkky kaasuuntuu ja leviää ympäristöön. Kun myrkky menee kukkiin, niistä mettä imevät pölyttäjät saavat myrkyn ja kuolevat.

Thermacellin markkinoija toi tuotteen markkinoille mainitsematta pakkauksessa sanaakaan tästä. Eli ihmiset ovat tietämättään tuhonneet puutarhoistaan kukkia pölyttäneet pörriäiset.

Onko tämä totta? Miksi tuotetta ei ole kielletty?!

Miten sitten hyttysistä eroon???

Voi voi. Kumpikohan on tärkeämpi, pölyttäjät vai sinun oma henkilökohtainen mukavuus?

Järkyttävää tyhmyyttä!

Vierailija
24/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä niitä on. Me tosin ei mitään myrkkyjä käytetäkään. Olkaa varovaisia niiden kanssa. Hyttysiin auttaa ennaltaehkäisy, laittakaa vesisaaveihin tynnyrisuojat. Ja pihapiirin paljon linnunpönttöjä pienille linnuille, ne syöttää hyttysiä poikasilleen. Ikkunoihin verkot.

Vierailija
25/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä asukkaat ovat käyttäneet Thermacellia? Se on hyttyskarkotin, jossa myrkky kaasuuntuu ja leviää ympäristöön. Kun myrkky menee kukkiin, niistä mettä imevät pölyttäjät saavat myrkyn ja kuolevat.

Thermacellin markkinoija toi tuotteen markkinoille mainitsematta pakkauksessa sanaakaan tästä. Eli ihmiset ovat tietämättään tuhonneet puutarhoistaan kukkia pölyttäneet pörriäiset.

Miten sitten hyttysistä eroon???

Itse annan niiden pistää ja syön alkukesästä antihistamiinia, eli allergialääkettä. Mulle Kestine on paras, otan 10mg aamuin illoin.

Syön sitä siis itse diagnosoimaani lepän, koivun ja ehkä heinienkin siitepölyyn, sitä saa apteekista ilman reseptiä.

Samalla lailla auttavia ovat Heinix, Histec, Desloratadin ja Kestox. Esimerkiksi. Tosin noita muita saa ottaa vain yhden päivässä (pl Kestox, joka on samaa kuin Kestine).

Vierailija
26/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minne ampiaiset ovat kadonneet? Pelottavaa, sillä niilläkin on paikkansa.

Mitä niillä tekee? Tuovat jännitystä elämään?

Vierailija
27/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampiaisia on nykyään todella vähän. Olemme asuneet maalla vuodesta 2004 ja pitkään niitä oli vilisemällä kaikkien räystäiden alla. Mieheni on allerginen, joten niitä tuli seurattua ja katsottua, ettei tule sisälle. Mitään myrkkyjä tai karkottimia ei ole käytetty. Ainoastaan täytettyjä valkoisia sukkia valepesinä terassin katossa ja hiukan muuallakin. Sukkien ripustamisen jälkeen ampiaiset katosivat muutama vuosi sitten. En jaksa uskoa, että se johtui sukista.

Vierailija
28/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse kehittelisin tällaisen tuotteen ja myisin sitä ihmisille niin en varmaan saisi öitä nukutuksi.

Itse en ole nähnyt vielä paljoa tänä kesänä mehiläisiä, mutta perhosia kyllä todella paljon. Nokkosperhosia oli yhdellä pienellä alueella jopa seitsemän kappaletta. Olen istuttanut kukkia ja tehnyt pientä monivuotista kukkapeltoa pörriäisiä ajatellen. Olen myös suunnitellut, että hankkisin pari mehiläispesää ..

Oli muuten TODELLA lähellä, että olisin ostanut tämän tuotteen. Nimittäin hyttysiä on riesaksi asti enkä tiedä mihin kaikki lepakot ovat menneet. En kuitenkaan ostanut, koska myrkky alkoi mietityttää ja hyttysten tappaminen sekä laite oli mun budjetille liian kallis, kun täyttöpakkauskin maksoi jo jotain 27e .. Lopulta ihan hyvä vaan etten ostanut, koska nyt se olisi lentänyt roskiin.

Vierailija
29/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KIELLETÄÄN KAIKKI!!!! VOI LUOJA, LUOJA!!!! HYV' LUOJA, EI KIMALAISIA EIKÄ PERHOSIA!!!! VOI LUOJA, VOI HYVÄ LUOJA!!!!

Vierailija
30/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin juuri äsken ihan samaa! Olen nähnyt tänä vuonna yhden kimalaisen, siis yhden. Meillä takapiha tarkoituksella niittynä, pihamme tarjoaa monipuolisesti erilaista pölytettävää varhaisesta keväästä pitkälle syksyyn. Ja yksi kimalainen. :( Missä ne kaikki ovat? Hyttysiä piisaa ja muutama perhonen, mutta pörisijät puuttuu tyystin... Pari kesää sitten sai istua kukkien vieressä ja katsella, kuinka niissä kävi pörröisten kavereiden jatkuva kuhina, mutta ei enää. Toivottavasti tälle kadolle on nyt joku muu selitys kuin Thermacel tai muut myrkyt.

Vierailija
31/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUISTAKAA! Trimmeröidä! Lupiinit! Ja maitohorsmat!

VIHAAN maitohorsmia ja lupiineja! Ne ovat haisevan rähjäisen puliukon kukkia! En tule ikinä ymmärtämään, miksi huonokäytöksinen alkoholisoitunut mies on Suomessa laulun arvoinen. Kaikki rentun ruusut ja villejä lupiineja -laulut ovat oksettavia!

Käyn trimmerillä poikkimassa KAIKKI kohdalleni tulevat maitohorsmat ja lupiinit

Vierailija
32/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion ostaa thermacellin. En kaipaa pistiäisiä ollenkaan.

Vierailija
33/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä lännessä on ollut kaikkia pörriäisiä

T Turkulainen

Vierailija
34/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaneet muuttaa sitten kaikki ötökät meille päin. Meillä etelä-karjalassa on ollut nyt kesällä sairaasti itikoita, amppareita ja perhosia. Perhoset on kivoja, mutta itikoihin ja amppareihin menee jo hermo.

Vierailija
35/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja siis nyt tänä kesänä se teksti on ilmestynyt pakkauksiin. Eli että myrkyllistä mehiläisille. Ei saa käyttää alueella, jossa on kukkia. Ni kiva. Kuinkahan monen puutarhassa EI OLISI kukkia?

Toihan pitäisi olla laiton. Pölyttäjäkato on todella suuri tämän päivän katastrofi. Pölyttäjät eivät ole kenenkään yksityisomaisuutta, vaan meidän kaikkien. Ne kuuluvat luontoon, eikä niitä saa tappaa.

Vierailija
36/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliömaailma rappeutuu kaikin tavoin ja kaikkialla. Sellaista on ollut kehitys syntiinlankiamuksesta saakka eli osimoilleen jotain 6000 vuotta. Sille nyt ei mitään voi

Vierailija
37/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nähnyt useamman sitruunaperhosen ja yhden nokkosperhosen. Kimalaisia olen nähnyt ihan normaalin verran. Mutta ampiaisia tai mehiläisiä en ole nähnyt vielä yhtäkään. Tämä siis pk-seudulla.

Kesämökillä Kymenlaaksolla en ole nähnyt pölyttäjiä ollenkaan. Mutta siellä ei ole juurikaan kukkiakaan. Hyttysiä siellä on ihan normaalin verran. Kyllä niitä sietää. Miten voi suomalaiselle olla hyttyset niin kova paikka? Luulis, että olisi vuosien mittaan jo tottunut. Ei ne kauan oo riesana. Loppukesästä jo helpottaa.

Vierailija
38/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdin juuri äsken ihan samaa! Olen nähnyt tänä vuonna yhden kimalaisen, siis yhden. Meillä takapiha tarkoituksella niittynä, pihamme tarjoaa monipuolisesti erilaista pölytettävää varhaisesta keväästä pitkälle syksyyn. Ja yksi kimalainen. :( Missä ne kaikki ovat? Hyttysiä piisaa ja muutama perhonen, mutta pörisijät puuttuu tyystin... Pari kesää sitten sai istua kukkien vieressä ja katsella, kuinka niissä kävi pörröisten kavereiden jatkuva kuhina, mutta ei enää. Toivottavasti tälle kadolle on nyt joku muu selitys kuin Thermacel tai muut myrkyt.

Ehkä lähistöltä on kadonnut muut niityt? Eli pölyttäjillä on liian pitkä matka lähimmältä niityltä teidän niitylle.

Vierailija
39/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paskapuhetta.

Eihän Tshernobylinkään ilmansaasteet loppuviimein vaikuta kovinkaan laajalla alueella.

Vierailija
40/49 |
14.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät nyt ole pölyttäjiä, mutta leppäkerttuja on paljon tänä vuonna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän