Ajoin 80km hakemaan "ilmaista" sohvaa (roskalavaryhmässä tarjottiin) paikan päällä omistaja halusikin siitä neljä kahvipakettia
Sohva jäi sitten sinne, koska kukkaroni oli kotona. Onko moinen vaatimus ihan ok ja suostuisitko itse?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan ole koskaan käteistä mukana, ellen tiedä tarvitsevani sitä. Mobilepay löytyy puhelimesta eli sillä kyllä nopeasti siirtyy, jos myyjältäkin se löytyy. Itse olisin tehnyt varmaan pankkisiirron heti siinä ja näyttänyt kuitin myyjälle. Neljä kahvipakettia ei paljoa maksa ja olit jo yli sen verran valmis maksamaan bensoista.
Mutta eihän se tietenkään hyviin kirppistapoihin kuulu, että hinta muuttuukin kesken kaiken. Täysin myyjän oman arvion nojaan silti jää, että mitä ja milloin tavarastaan pyytää.
Silloin, kun ryhmä on roskalava, se on täysin säännöissä määritelty, ei myyjän valittavissa.
Mieluiten itse annan ennemmin rahaa, kuin kahvipaketteja. En juo kahvia, joten siinä on oma vaivansa hakea ne kahvipaketit ensin kaupasta ..
Roskalavalla kaikki on kyllä ilmaista enkä ymmärrä tätä annetaan, mutta täytyy maksaa kahvipaketteja. Ei. Se on joko annetaan ilmaiseksi tai myydään kahvipaketteja vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan ole koskaan käteistä mukana, ellen tiedä tarvitsevani sitä. Mobilepay löytyy puhelimesta eli sillä kyllä nopeasti siirtyy, jos myyjältäkin se löytyy. Itse olisin tehnyt varmaan pankkisiirron heti siinä ja näyttänyt kuitin myyjälle. Neljä kahvipakettia ei paljoa maksa ja olit jo yli sen verran valmis maksamaan bensoista.
Mutta eihän se tietenkään hyviin kirppistapoihin kuulu, että hinta muuttuukin kesken kaiken. Täysin myyjän oman arvion nojaan silti jää, että mitä ja milloin tavarastaan pyytää.
Silloin, kun ryhmä on roskalava, se on täysin säännöissä määritelty, ei myyjän valittavissa.
Niin, niillä säännöillä pysyy ryhmässä. Ei ylläpitäjä silti kykene vaikuttamaan siihen, että pyytääkö myyjä rahaa vai ei. Se ei ole laitonta, mutta saattaa johtaa ryhmästä poistamiseen. Sitä yritin sanoa, että yksityishenkilöiden kauppa on täysin osapuolten sovittavissa ja lainkoura tarttuu vain silloin, kun kyseessä on petos (eli tavara jää saamatta ostajasta riippumattomasta syystä mutta raha on vaihtanut omistajaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, niillä säännöillä pysyy ryhmässä. Ei ylläpitäjä silti kykene vaikuttamaan siihen, että pyytääkö myyjä rahaa vai ei. Se ei ole laitonta, mutta saattaa johtaa ryhmästä poistamiseen. Sitä yritin sanoa, että yksityishenkilöiden kauppa on täysin osapuolten sovittavissa ja lainkoura tarttuu vain silloin, kun kyseessä on petos (eli tavara jää saamatta ostajasta riippumattomasta syystä mutta raha on vaihtanut omistajaa).
Tuskin tästä kukaan käräjille on lähdössäkään.
Mö olen jo poistunut roskalavaryhmistä, koska en jaksa lähteä hakemaan tavaraa ja sitä ennen haahuilla jossian kaupassa etsimässä tietynmerkkistä suklaalevyä tai kahvipakettia jne.
minulla on noissa roskalavaryhmissä sellainen periaate, että mitä isompi tavara, sitä lähempänä sen pitää olla. En vaivaudu edes autolla hakemaan mitään "ilmaissohvia". Pienemmät tavarat voi hakea vaikka autolla, mutta vain vain, jos ovat ns. matkan varrella tai vaihtoehtoisesti pyörämatkan päässä.
Torissa lahjoitin keittokomeron kalusteet itse purettuna. Noutaja oli hiukan äimistynyt purettuaan ja kuormattuaan kun annoin litran viinipullon palkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lompakko aina mukana povarissa, kun astun ovesta ulos. En käsitä miksi se pitäisi jättää kotiin?!
Hänen tapauksessaan olisi riittänyt että mukana olisi ollut 4 pakettia eli 2 kiloa ilmeisesti suodatinkahvia. Tosin minua arveluttaisi hakea jotain roskalavalla olevaa sohvaa sillä lutikoista on erittäin vaikea päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka lähtee hakemaan 80 kilometrin päästä ilmaista sohvaa, kun pelkkään hakuun menevällä rahamäärällä saisi kaupasta uuden sohvan ja hyvällä tuurilla vielä kotiinkuljetuksenkin kaupan päälle
Mistään kaupasta et saa sohvaa kotiinkuljetuksella sillä rahalla mikä menee bensaan kun ajaa 160km (2x80) tai sit sulla on helvetisti kuluttava auto.
Eikö semmoinen hyvä sohva ole kuitenkin pitkäaikaishankinta, josta kannattaa maksaakin jotain? Siis laadukas sohva, jota voi kuvitella käyttävänsä seuraavat 10 vuotta.
Luin varmaan huolimattomasti?
Luki ihan varmasti että vaihtuu neljään kahvipakettiin.
En usko että kukaan olettaa jonkun ymmärtävän tuoda 4 kahvipakettia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuka lähtee hakemaan 80 kilometrin päästä ilmaista sohvaa, kun pelkkään hakuun menevällä rahamäärällä saisi kaupasta uuden sohvan ja hyvällä tuurilla vielä kotiinkuljetuksenkin kaupan päälle
Mistään kaupasta et saa sohvaa kotiinkuljetuksella sillä rahalla mikä menee bensaan kun ajaa 160km (2x80) tai sit sulla on helvetisti kuluttava auto.
Eikö semmoinen hyvä sohva ole kuitenkin pitkäaikaishankinta, josta kannattaa maksaakin jotain? Siis laadukas sohva, jota voi kuvitella käyttävänsä seuraavat 10 vuotta.
500 tai nolla on siinä ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
500 tai nolla on siinä ero.
on ero tosiaan. ilmaissohvasta et tiedä kuka siinä on istunut ja mitä siihen on eritetty. 500 sohvasta suurinpiirtein tiedät, että on uusi esine. vähäisempi todennäköisyys saada luteita tai kuoriaisia sohvan mukana
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä uskoit. Sohva olis lähtenyt kun olisit vähän karjahtanut, että et muuten tarjoa etkä myy enää yhtään mitään netissä.
Kyseessähän näköjään oli roskalava ryhmä. Siellä ei mitään, edes kahvipakettia saa pyytää itselleen. Se on lahjoita ryhmä.
me teimme itse mökille kulmasohvan, kun ei viitsitty lähteä kuljettelemaan sinne mitään isompaa. Vietiin sitten vain rakennuspuut ja pehmusteet sitten hankittiin seuraavalla reissulla.