Osaisko joku ystävällinen laskea lomakorvaukseni?
Eli olen osa-aikatyössä 80t/kk ja mun palkka on 1050e/kk. Jos pidän 24 tuntia lomaa, niin paljonko lomakaorvausta saan?
Kommentit (4)
että se lasketaan näin:1050/25*3=126
eli toi 24 tuntiahan on kolme lomapäivää. Kuukausipalkka jaetaan lomapäivillä eli 25 ja se kerrotaan sillä monta lomapäivää on, eli kolmella. Se on lomapalkka. Lomaraha on sitten puolet tuosta 126:sta eli 63. Yhteensä siis 189¿.
En oo varma lasketaanko osapäivätyössä näin, mutta ainakin normaalissa kokoaikatyössä se lasketaan näin.
Tarkoitatko todella lomakorvausta (=työsuhde päättyy) - vai loma-ajan palkkaa vai lomarahaa?
Ainakaan se ei osa-aikaisilla mene noin kuin tuo edellinen laski.
Työntekijällä, joka sopimuksen mukaan tekee töitä kaikkina kalenterikuukausina alle 14 päivää tai 35 tuntia, on kuitenkin työsuhteen kestäessä oikeus halutessaan pitää vapaata kaksi arkipäivää kutakin kalenterikuukautta kohden, joina hän on ollut työsuhteessa. Työntekijä voi itse valita käyttääkö hän oikeuttaan vapaaseen vai ei. Vapaan ajalta maksetaan lomakorvaus 9 % tai 11,5 %.
Eli lomanmääräytymisvuoden palkoista (kk-palkka + mahdolliset lisät) lasketaan jompi kumpi prosentti riippumatta siitä milloin varsinaisesti pidät lomaa. Ja käsittääkseni myös lomaraha 50% edellisestä laskelmasta.
Se tekee 315e. Onku tuosta lomakorvaus siis 157,5e ? Vai miten
t ap