Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit tässä tilanteessa?

Vierailija
22.08.2006 |

Olen ollut nykyisessä työpaikassa vuoden projektityössä. Elokuun alusta alkoi toinen projeketi, josta minun piti saada lisää palkkaa 900e/kk. Nyt kuitenkin pomo ilmoitti, että laskikin väärin, palkka onkin 720e. Työsopimusta ei ole kirjoitettu, vaan piti kirjoittaa tällä vkolla. Sihteerimme oli paikalla tuolloin kun minua pyydettiin projektiin 900e palkalla? Kyseessä yhditys, jossa 4 henkeä töissä ja " työnantajana" siis hallitus.

Mitä teen? Tiedän että minun kuuluisi saada tuo 900e, mutta toisaalta onko muuta vaihtoehtoa kun suostua (tässä kaupungissa ei ole ihan kauheesti alani työpaikkoja vapaana). Ja jos alan palkasta " tappelemaan" , niin ilmapirri tuskin tästä paranee (ei nytkään häävi mm. siitä syystä että pomo ei tee työstä omaa osaansa vaan kaikki tahtoo jäädä minulle, mutta toimeen tullaan toistaseks ihan ok - mutta kait se mitta täytyy mulla jossain vaiheessa - ja tämä kyllä edesauttaa asiaa).

Mitä tekisit itse?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mulla olisi jotain kättä pitempää, jolla perustella isompaa palkankorotusta, juttelisin vielä kerran pomon kanssa. Mutta mihinkään " sihteeri todistaa että lupasit" -juttuihin en lähtisi.

Vierailija
2/3 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

töitä yhtäaikaa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen ollut nykyisessä työpaikassa vuoden projektityössä. Elokuun alusta alkoi toinen projeketi, josta minun piti saada lisää palkkaa 900e/kk. Nyt kuitenkin pomo ilmoitti, että laskikin väärin, palkka onkin 720e. Työsopimusta ei ole kirjoitettu, vaan piti kirjoittaa tällä vkolla. Sihteerimme oli paikalla tuolloin kun minua pyydettiin projektiin 900e palkalla? Kyseessä yhditys, jossa 4 henkeä töissä ja " työnantajana" siis hallitus.

Mitä teen? Tiedän että minun kuuluisi saada tuo 900e, mutta toisaalta onko muuta vaihtoehtoa kun suostua (tässä kaupungissa ei ole ihan kauheesti alani työpaikkoja vapaana). Ja jos alan palkasta " tappelemaan" , niin ilmapirri tuskin tästä paranee (ei nytkään häävi mm. siitä syystä että pomo ei tee työstä omaa osaansa vaan kaikki tahtoo jäädä minulle, mutta toimeen tullaan toistaseks ihan ok - mutta kait se mitta täytyy mulla jossain vaiheessa - ja tämä kyllä edesauttaa asiaa).

Mitä tekisit itse?

Jos et kuulu liittoon, niin sitten voit tietysti sanoa että alkuperäisellä hinnat lähdet mukaan, tai sitten yritätte tehdä kompromissin, 800 ¿?

Tietysti tässä tilanteessa sinun on hyvä ottaa puheeksi se ylimääräisten (pomon) töiden tekeminen ja muutenkin jutella vastaako palkkasi työmäärää. Ei tarvitse heti suostua mihinkään, sanot että mietit asiaa vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi