Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia koiria viedään ja raahataan jokapaikkaan?

Vierailija
13.06.2021 |

Esim. Eikö koira pärjää kauppareissun ajan kotona/tarhassa? Miksi ei ymmärretä että joka kyläily paikkaan ei haluta/pystytä koiraa viemään? Kaikki koirat ei ole ns. salonkikelpoisia (koulutettuja)
jotta osaisivat käyttäytyä erilaisissa julkisissa tiloissa tai yksityiskodeissa hyvin. Tarkoitan hyvällä käytöksellä esim. Ei hypi ja ryntäile ihmisten päälle, hauku ja rähise toisille koirille... Keskustelua aiheesta, mielipiteitä kehiin!

Kommentit (184)

Vierailija
161/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiransa mukaan ottavat ajattelevat koiransa parasta. Koira viihtyy siellä missä omistajakin eikä tykkää jäädä yksin kotiin. Mukana kulkevista koirista ei oikeasti ole kenellekään haittaa, kunhan vaan pitää valittaa turhasta.

Kun sinulle ei ole annettu edes lusikalla, niin ethän sinä pysty muiden ihmisten todellisuutta ymmärtämään millään selittämisellä. 

Vierailija
162/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta koirat on kivoja kyläläisiä, kunhan osaavat olla rähisemättä. Sama pätee lenkkipoluilla. Vastaan tulevat äkäiset ja rähisevät koirat pelottavat koiriin tottumattomia. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pidä äksyä koiraa tiukasti vierellään, vaan odottavat että jokainen vastaantulija on joku koirakuiskaaja, joka automaattisesti osaa kohdata vihaisen koiran. 

Tai koiran ylipäätään. En osaa yhtään tulkita koirien hännän asentoja tai korvien luimistuksia, joten murina ja haukkuminen säikäyttää aina.

Kivat, rauhalliset koirat ovat vallan ihania!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupunkiin vain opaskoiria. Eläinten hyvinvointia ajatellen.

Monilla vanhemmilla ihmisillä ja yksinäisillä, kaupungeissa asuvilla, on koira.  Ovat näille ihmisille rakkaita ja tärkeitä  ystäviä ja  erittäin hyvin näyttävät voivan sekä koirat että omistajat. 

Erittäin hyvin, koira joka ei pysty ottamaan ainuttakaan juoksuaskelta, kun sisällä on liukas lattia ja taluttimen päässä raihnas vanhus etenee kilometrin tunnissa hyvällä kelillä? 

Vanhoille pitäisi antaa vain vanhoja koiria, jotka ovat itsekin jo hidastuneet. Mutta niidenhän pitäisi jo päästä pois muutenkin, jos niin paljon kipuja on. Siis koirien. 

Vierailija
164/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän sen, että on mukava lähteä koiran kanssa käväisemään kaupassa, mutta en sitä, että koira tulee kauppaan nuohoamaan kaikkea. Maaseudulla koiria ei luonnollisesti edes ajatella viedä kauppaan, vaan se on lähinnä kaupunkilaisten juttu.

En kyllä oikein ymmärrä kaupunkilaiskoirien omistajia muutenkaan. Ei se ole kovin mukavaa elämää koirallekaan kävellä lenkkinsä lähinnä asfaltilla ja silloin tällöin hetken jossakin kämäisessä puistossa. Se on ihan häkkielämää.

Espoo. Suomen toiseksi isoin kaupunki ja lähes mun kotiovelta alkaa jo pururata.

Vierailija
165/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koira ei ole tottunut olemaan yksin ja taloyhtiössämme on kielto jättää koiria yksin kotiin haukkumaan.Eikä tietysti sitä voisikaan tehdä naapureitten takia eikä koirankaan takia.Koira on siis yleensä mukana,mutta toinen käyttää koiraa ulkona toisen asioidessa ja usein toinen jää koiran kanssa kotiin,jos on sellaista menoa,mihin koiraa ei voi viedä mukaan tai jos emme saa koiralle tuttua ,kivaa hoitajaa.

Koiranpitäjällä pitäisi olla kyky ja halu kouluttaa koiransa tai maksaa sen koulutuksesta. Ei muidenkaan  ihmisten kuin naapuriesi pidä kärsiä sinun avuttomuutesi takia. Koirasikin kärsii tuosta. 

Vierailija
166/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koiran sosiaalistamiseen kuuluu että koira pääsee erilaisiin tiloihin, erilaisille pinnoille ja koiralle omistaja opettaa oikeanlaista tapaa toimia. Mielestäni on hyvä että koiran kanssa on mahdollista päästä eri paikkoihin ja ei se ei ole koiran ainoa aktiviteetti, mitä vähemmän koira joutuu jäämään yksin työpäivän jälkeen sitä parempi.

Eiköhän tossa asiassa tarjoudu mahdollisuus kuten aiemmin kahviloilla on ollut oikeus päättää saako Karvakamut tulla vai ei, myös kirjastoilla on sama. Osa päästää osa ei.

Missä te kiihkoilijat olette lymynneet kun ette aiemmin ole öyhöttäneet näistä?

Kun en aiemmin tajunnut, että minun oikeuteni käyttää kirjastoja ja kahviloita voidaan irtisanoa hellämielisten hölmöläisten ja hymistelijöiden äänin. Toki tämä on öyhöttämistä, koska eihän minulla ole oikeuksia. Koirilla vain. Joudun odottamaan sitä päivää, että voin identifioitua koiraksi, ehkä saan sitten oikeuksia minäkin.

Älkää ottako koiraa työssäkäyvät odottelemaan koko päiväksi yksin kotiin. Ei ole reilua eikä kohtuullista koiraa kohtaan. Nyt sitten jyräätte muut ihmiset syyllisyydentunteissanne koiraa kohtaan, kun ensin järjestätte sille kelvottomat olot. 

Jos koirat ovat niin vastustamattoman ihania kaikkien hyvien ihmisten mielestä, niin etsi sellainen hyvä ihminen naapurustostasi ja vie koirasi hänelle hoitoon työpäiväsi ajaksi. 

Vierailija
167/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirani on paras ihminen, jonka olen tavannut.

Minua ei kiinnosta teidän muiden mielipiteet, mutta koirani hyvinvointi kiinnostaa. Sen pohjalta päätän missä mennään ja miten mennään.

Sinäkin tietysti näitä työssäkäyviä, jotka jättävät koiran kotiin? Otit koiran alunperinkin lyömäaseeksi ja hoviksi itsekeskeiselle ihmiselle? Kun et itse kehtaa kuitenkaan haukkua vastaantulijoita kadulla, näyttää hampaita ja nostaa jalkaa naapurin portinpieleen? 

Vierailija
168/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä koirien omistajilla on se käsitys, että heidän koiransa on kovin tervetullut ihan kaikkialle. Olen omin silmin nähnyt, kuinka keski-ikäinen rouva sai valtavan raivokohtauksen, kun tuli keskikokoisen koiran kanssa kahvilaan, jossa hänelle kohteliaasti kerrottiin, että lemmikkejhä ei saa tuoda kahvilaan sisälle.

Ystäväpiiriimme kuului perhe, jotka lopettivat yhteydenpidon meihin kokonaan, kun emme antaneet heille lupaa tuoda koirnapentuaan meille sisälle kuin yhden kerran. Tuolloin koira kakki matolle (minun piti siivota sotku) ja kerkesi purran lapsen uudehkon kengän pilalle, koksa koiranomistajia lemmikknsä touhut vain huvittivat. 

Se on eläinlaji, joka vetoaa vain ja ainoastaan idiootteihin. Piste. Tämä on totuus. Se on tyhmä ja arvaamaton eläin, joka valloittavilla surusilmillään herättää tunteita vain ja ainoastaan idiooteissa. Ja jostakin syystä nämä idiootit ovat hyvin herkkiä a) pahastumaan / raivostumaan ja b) tuntemaan pikkupirullista häijyä vahingoniloa - varsinkin kun (älyllinen) ympäristö ei myötäelä eikä jaa sitä niiden idiootinaivojen tuottamaa idiootin onnentunnetta.

Joidenkin mielestä on heikkoutta välittää ja rakastaa muita olentoja, sellaiset ihmiset ovat usein sosiopaatteja.

Sosiopaatti on kylläkin ihminen, joka ei tunnetasolla pysty kontaktiin toisten ihmisten kanssa. Kauheimmatkin ihmiset kykenevät tekemään eläimestä jatkeensa ja kokemaan lämpöä tätä kuviteltua ihanuutta kohtaan. Todellinen kyky eläimen kohtaamiseen omana olentonaan on paljon harvinaisempi lahja, koska se vaatii enemmän herkkyyttä ja lukutaitoa kuin toisen ihmisen ymmärtämiseen tarvitaan. 

Vierailija
169/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä koirien omistajilla on se käsitys, että heidän koiransa on kovin tervetullut ihan kaikkialle. Olen omin silmin nähnyt, kuinka keski-ikäinen rouva sai valtavan raivokohtauksen, kun tuli keskikokoisen koiran kanssa kahvilaan, jossa hänelle kohteliaasti kerrottiin, että lemmikkejhä ei saa tuoda kahvilaan sisälle.

Ystäväpiiriimme kuului perhe, jotka lopettivat yhteydenpidon meihin kokonaan, kun emme antaneet heille lupaa tuoda koirnapentuaan meille sisälle kuin yhden kerran. Tuolloin koira kakki matolle (minun piti siivota sotku) ja kerkesi purran lapsen uudehkon kengän pilalle, koksa koiranomistajia lemmikknsä touhut vain huvittivat. 

Se on eläinlaji, joka vetoaa vain ja ainoastaan idiootteihin. Piste. Tämä on totuus. Se on tyhmä ja arvaamaton eläin, joka valloittavilla surusilmillään herättää tunteita vain ja ainoastaan idiooteissa. Ja jostakin syystä nämä idiootit ovat hyvin herkkiä a) pahastumaan / raivostumaan ja b) tuntemaan pikkupirullista häijyä vahingoniloa - varsinkin kun (älyllinen) ympäristö ei myötäelä eikä jaa sitä niiden idiootinaivojen tuottamaa idiootin onnentunnetta.

Mpntako koiraa sinulla on? Kirjoitustesi perusteella nimittäin olet ilman muuta idiootti.

Vierailija
170/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis saatko sä nykyään oikeasti ottaa jonkun hirven kokoisen Irlanninsusikoiran kauppaan mukaan?

On todella kiltti ja lempeä rotu.

Ilmavirta riittää pyyhkimään mummut nurin. 

Vierailija
171/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mukava olla lounastamassa ravintolassa, jossa oli neljä isohkoa koiraa eri puolilla tilaa omistajiensa kanssa.

Ja miksikäs ei? Jospa opettelisit vähän lähimmäisen rakkautta. Vähenisi kiusaamisetkin kummasti, jos ihmiset opettelisivat rakastamaan ja hyväksymään kaikki.

Aha. Minut kiusattiin ulos syntymäpäiviltä, joihin olin osallistunut joka vuosi, kun sinne olikin päättäneet ihmiset osallistua koirineen, eikä isäntäväki muistanut allergiaani. Milloin opettelet rakastamaan ja hyväksymään ne, jotka eivät halua koiraasi samaan ilmatilaan? Koira lähetettiin ohitseni sisään, kun menin eteiseen vastaan kertomaan allergiastani. Hyvä ettei omistajat kävelleet lävitseni myös. He asuivat vieressä, minä olin pitkämatkalainen. Istuin sitten ulkona syyssäässä odottelemassa kyytiäni. Koiraystävät hajottavat sukusiteitä suuressa rakkaudessaan. Kiinnostaako? 

Vierailija
172/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun koira on salonkikelpoinen. Otan sen kauppareissulle mukaan ihan vain siksi, että se tykkää päästä mukaan. Työpäivän on normaalisti kotona. Ja se onkin yksi syy, miksi otan sen iltamenoihin mukaan, jos vain voin. Jos en voi, oon mieluummin menemättä. Yksi ystävä esim. pyysi etten ottaisi koiraa mukaan kun tapaan häntä ja lapsiaan ja tietysti kunnioitan sitä toivetta. Samalla nähdään harvemmin, koska se aika on sit koirallani yksinoloaikaa.

Itsellä ei ole koiraa, mutta mielestäni on ainoastaan mukavaa kun ihmiset tuovat koiriaan mukana ja saan niitä ihastella. Toki koiran täytyy kiltti ja hyvinkoulutettu, että se ei aiheuta harmia tai pelkoa kenellekään.

Vierailija
173/184 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä voi koiran jättää hyvin kotiin, jos käy asioilla. Kyllä hyvin totutettu ja koulutettu koira pärjää yksin tuon ajan kotona. En kyllä ymmärrä miksi monenlaisia koiria jopa huskeja otetaan mukaan asioille esim auton kyydissä. Mitä iloa se koira saa takakontissa köröttelyssä, pahimmassa tapauksessa helteellä, jolloin on todellisena vaarana lämpöhalvaus ja se on jo eläinsuojeluasia, jos koira kärsii autossa.. Mukavampi se on kaikenkaikkiaan koiran odottaa omistajaa kotona kun käy asioilla. Kyllän koiran kanssa kerkeää tekemään, käymään monissa paikoissa ym muinakin kertoina. 

Vierailija
174/184 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koiranomistajat ovat vajaaälyisiä.

Vierailija
175/184 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on osa päivittäistä elämää. Käynpä nyt lenkin ohella ostamassa maitopurkin kaupasta ja koira tulee siinä mukana. 

Vierailija
176/184 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa tässä kontekstissa on viemisellä ja raahaamisella?

Vierailija
177/184 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pakko on monen koiran pärjättävä ihmisten työaikojen aikana ihekseen, ellei joku käy lenkittämässä siinä välissä, koira on aika sopeutuva laji, tuhansien vuosien mittaan elo ihmisten kanssa on muuttanut koiraa, verrattuna siihen suteen, josta koira on kehittynyt. 

Vierailija
178/184 |
19.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksip ei? 

Vierailija
179/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
180/184 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sukulainen yritti tulla yksiööni kylään yllättäen kertomatta mitään etukäteen aikuisen tanskandogginsa kanssa. Paha vain, että yksiössäni asui minun lisäkseni kissa, eikä tilaa muutenkaan ollut paljoa, enkä ottanut sitä riskiä, et kuinka vieraat toisilleen jätti koira ja kissa tulevat toimeen. Tottakai sukulainen suuttui kun en ottanut kämppäni sisään häntä ja jätti koiraansa. Ei niinkuin yhtään raksuttanut sukulaisella tilannetaju ym seikat, piti vaan yrittää tulla kylään melkein puoliväkisin. Että vaikka jollakin on koira, niin se ei "oikeuta" menemään ja tulemaan miten vain itse tahtoo/ajattelee, välittämättä muista.