Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia koiria viedään ja raahataan jokapaikkaan?

Vierailija
13.06.2021 |

Esim. Eikö koira pärjää kauppareissun ajan kotona/tarhassa? Miksi ei ymmärretä että joka kyläily paikkaan ei haluta/pystytä koiraa viemään? Kaikki koirat ei ole ns. salonkikelpoisia (koulutettuja)
jotta osaisivat käyttäytyä erilaisissa julkisissa tiloissa tai yksityiskodeissa hyvin. Tarkoitan hyvällä käytöksellä esim. Ei hypi ja ryntäile ihmisten päälle, hauku ja rähise toisille koirille... Keskustelua aiheesta, mielipiteitä kehiin!

Kommentit (184)

Vierailija
141/184 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma koira lähti vähän aikaa sitten paremmille leikkikentille. Oli ehdottomasti paras tyyppi, jonka oon koskaan tavannut. Onneksi lähipiiristä löytyy aivan ihania tapauksia, joita on aina ilo tavata. Tuntemattomienkin hännänheiluttajien touhuja on kiva seurata, kun tulevat joissain vastaan.

On jotenkin tosi vaikea ymmärtää tälläistä suvaitsemattomuutta eläimiä kohtaan. Jaksaisin varmaan aika huonosti näitä ihmisiä, jotka täällä avautuu.

Vierailija
142/184 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MTV:n sääohjelmassa esiintyy meteorologin koira/ t. Onko omistaja kysynyt, saako koiria tuoda sisätiloihin, joissa on ihmisiä työskentelemässä. Vaatikaa koirat pois ja jos homma jatkuu, niin sitten vaihtoehto, että meteorologi lähtee koirineen palkkalistalta. Nyt olisi hyvä aihe säästää palkkakuluissa.

Vierailija
144/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koirat eivät ole monenkaan koirattoman mielestä niin ihania. Teille omistajille teidän koira on se tietty koirapersoona. Teillä on historianne jne.

Meille muille se teidän Sesse-Irmelinne on vain koira. Ja koirat de facto kuolaavat, karvoittavat, sotkevat, purevat ja rikkovat, ovat arvaamattomia ja jotkut pelottavia.

Koiran omistajien pitäisi miettiä monta kertaa se koiran ottaminen että onko se oma elämä sellaista, että seuraavat 20 vuotta on oikeasti koko ajan jollakin aikaa sille koiralle -onko siis munaa esim jäädä pois tilanteista sen ikioman valintansa takia - eikä alkaa vain tuomaan niitä koiria joka paikkaan.

Jos kahvilassa tai kaupassa on muu kuin opaskoira, minä äänestän heti jaloillani ja euroillani. Koirat eivät kuulu kaupunkiin. Koirien elämä on varmasti ihan kamalaa jossain pienissä lähiöluukuissa.

Ja ei, en inhoa koiria. En vain pidä niistä siellä, minne ne eivät kuulu. Enkä halua kotiini. Eikä ole ok tuoda eikä edes kysyä koska kummiskin loukkaannutte. Vaikka elän vain oman valintani mukaan. En ota koiraa, koska en pystyisi antamaan sille hyvää *koiran* elämää.

En ota koiraa elätettäväksi. Eihän niistä ole töihin, esim. halkojen tekoon ja kalaverkkojen laskuun.

Vierailija
145/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Boikotoin kauppoja ja ravintoloita, joihin saa viedä koiran. Aivan käsittämätöntä, että joihinkin ruokaravintoloihin, vaate- ja ruokakauppoihin saa viedä koiria. Ja niitähän viedään, ainakin täällä pk-seudulla. Ei järjenhiventäkään. Olen myös antanut monesti palautetta kaupoille ja ravintoille, mutta ei se tunnu heitä kiinnostavan. 

SULLA ON NIIN PAHA OLO ETTÄ KANNATTAIS HAKEA APUA. JOS ON VARAA! :D KOIRA PITÄÄ SAADA OTTAA MUKAAN SISÄLLE KAHVILAAN JA KAUPPAAN! KOIRAA EI VOI JÄTTÄÄ KAUPAN TAI KAHVILAN ULKOPUOLELLE, VAAN SE PITÄÄ SAADA OTTAA MUKAAN KAHVILAAN JA KAUPPAAN JA UIMAHALLIIN! KOIRAN KANSSA ON IHANA UIDA JÄRVESSÄKIN. KOIRIEN SYRJINTÄ ON PAKKO SAADA KURIIN NYT!!

Vierailija
146/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koirat eivät ole monenkaan koirattoman mielestä niin ihania. Teille omistajille teidän koira on se tietty koirapersoona. Teillä on historianne jne.

Meille muille se teidän Sesse-Irmelinne on vain koira. Ja koirat de facto kuolaavat, karvoittavat, sotkevat, purevat ja rikkovat, ovat arvaamattomia ja jotkut pelottavia.

Koiran omistajien pitäisi miettiä monta kertaa se koiran ottaminen että onko se oma elämä sellaista, että seuraavat 20 vuotta on oikeasti koko ajan jollakin aikaa sille koiralle -onko siis munaa esim jäädä pois tilanteista sen ikioman valintansa takia - eikä alkaa vain tuomaan niitä koiria joka paikkaan.

Jos kahvilassa tai kaupassa on muu kuin opaskoira, minä äänestän heti jaloillani ja euroillani. Koirat eivät kuulu kaupunkiin. Koirien elämä on varmasti ihan kamalaa jossain pienissä lähiöluukuissa.

Ja ei, en inhoa koiria. En vain pidä niistä siellä, minne ne eivät kuulu. Enkä halua kotiini. Eikä ole ok tuoda eikä edes kysyä koska kummiskin loukkaannutte. Vaikka elän vain oman valintani mukaan. En ota koiraa, koska en pystyisi antamaan sille hyvää *koiran* elämää.

En ota koiraa elätettäväksi. Eihän niistä ole töihin, esim. halkojen tekoon ja kalaverkkojen laskuun.

No tuskin sulla olis varaakaan elättää koiraa! :D

Vierailija
147/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Souda, souda, huopaa, huopaa! Etkö sinä osaa pitää venettä suorassa!?

Vierailija
148/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä koirien omistajilla on se käsitys, että heidän koiransa on kovin tervetullut ihan kaikkialle. Olen omin silmin nähnyt, kuinka keski-ikäinen rouva sai valtavan raivokohtauksen, kun tuli keskikokoisen koiran kanssa kahvilaan, jossa hänelle kohteliaasti kerrottiin, että lemmikkejhä ei saa tuoda kahvilaan sisälle.

Ystäväpiiriimme kuului perhe, jotka lopettivat yhteydenpidon meihin kokonaan, kun emme antaneet heille lupaa tuoda koirnapentuaan meille sisälle kuin yhden kerran. Tuolloin koira kakki matolle (minun piti siivota sotku) ja kerkesi purran lapsen uudehkon kengän pilalle, koksa koiranomistajia lemmikknsä touhut vain huvittivat. 

Se on eläinlaji, joka vetoaa vain ja ainoastaan idiootteihin. Piste. Tämä on totuus. Se on tyhmä ja arvaamaton eläin, joka valloittavilla surusilmillään herättää tunteita vain ja ainoastaan idiooteissa. Ja jostakin syystä nämä idiootit ovat hyvin herkkiä a) pahastumaan / raivostumaan ja b) tuntemaan pikkupirullista häijyä vahingoniloa - varsinkin kun (älyllinen) ympäristö ei myötäelä eikä jaa sitä niiden idiootinaivojen tuottamaa idiootin onnentunnetta.

KOIRA ON IHMISEN YLÄPUOLELLA LAJI HIERARKIASSA! NÄIN SANOTAAN EVOLUUTIO OPPAISSAKIN. SINÄ OLET ITSE PELKKÄ ALI ,IHMINEN, JOTKA EI TAJUA EVOLUUTION ETENEMISTÄ EIKÄTVÄ KOIRISTA YHTÄÄN MITÄÄN! SINUNLAISTEN PITÄISI TODELLAKI N PÄÄTYÄ HENKILÖKOHTAISEEN NIIN SANOTTUUN "RATKAISUUN" :D EIKÄ OLLA ESTÄMÄSSÄ TOISIA MUITA IHMISIÄ ESTÄMÄSTÄ ELÄMÄÄNSÄ!! KOIRA PITÄÄ SAADA OTTAA MUKAAN KAHVILAAN JA KAUPPAAN!!

Vierailija
149/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä koirien omistajilla on se käsitys, että heidän koiransa on kovin tervetullut ihan kaikkialle. Olen omin silmin nähnyt, kuinka keski-ikäinen rouva sai valtavan raivokohtauksen, kun tuli keskikokoisen koiran kanssa kahvilaan, jossa hänelle kohteliaasti kerrottiin, että lemmikkejhä ei saa tuoda kahvilaan sisälle.

Ystäväpiiriimme kuului perhe, jotka lopettivat yhteydenpidon meihin kokonaan, kun emme antaneet heille lupaa tuoda koirnapentuaan meille sisälle kuin yhden kerran. Tuolloin koira kakki matolle (minun piti siivota sotku) ja kerkesi purran lapsen uudehkon kengän pilalle, koksa koiranomistajia lemmikknsä touhut vain huvittivat. 

Se on eläinlaji, joka vetoaa vain ja ainoastaan idiootteihin. Piste. Tämä on totuus. Se on tyhmä ja arvaamaton eläin, joka valloittavilla surusilmillään herättää tunteita vain ja ainoastaan idiooteissa. Ja jostakin syystä nämä idiootit ovat hyvin herkkiä a) pahastumaan / raivostumaan ja b) tuntemaan pikkupirullista häijyä vahingoniloa - varsinkin kun (älyllinen) ympäristö ei myötäelä eikä jaa sitä niiden idiootinaivojen tuottamaa idiootin onnentunnetta.

KOIRA ON IHMISEN YLÄPUOLELLA LAJI HIERARKIASSA! NÄIN SANOTAAN EVOLUUTIO OPPAISSAKIN. SINÄ OLET ITSE PELKKÄ ALI ,IHMINEN, JOTKA EI TAJUA EVOLUUTION ETENEMISTÄ EIKÄTVÄ KOIRISTA YHTÄÄN MITÄÄN! SINUNLAISTEN PITÄISI TODELLAKI N PÄÄTYÄ HENKILÖKOHTAISEEN NIIN SANOTTUUN "RATKAISUUN" :D EIKÄ OLLA ESTÄMÄSSÄ TOISIA MUITA IHMISIÄ ESTÄMÄSTÄ ELÄMÄÄNSÄ!! KOIRA PITÄÄ SAADA OTTAA MUKAAN KAHVILAAN JA KAUPPAAN!!

Hae apua itsellesi.

Vierailija
150/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että koiran omistajat jättäisivät sanavarastosta lauseen: ei kai teitä haittaa jos otan luffen mukaan teille.

Kyllä haittaa ja aika montaa ihmistä.

Vierailija
151/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa ne koirat ottaa mukaan joka paikkaan mihin se on sallittua. En ymmärrä miten kaikesta jaksetaan vouhkata.

Vierailija
152/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen joka paikkaan julkisilla, koska minulla ei ole ajokorttia. Jos mulla on koira mukana matkassa, niin se reissu silloin liittyy siihen koiraan. Nykyään on tosi kiva, että joihinkin kauppoihin, kahviloihin ja ravintoloihin voi ottaa koiran mukaan.

Useimmiten matkani koiran kanssa suuntautuu koiranäyttelyyn, mutta olenpa käynyt myös astutusreissulla Ruotsissa. Junalla, ratikalla, laivalla, junalla. Ja sama reissu toisinpäin kotiin. Jokainen voi kohdallaan miettiä miten onnistuu kolmen vuorokauden eväiden raahaaminen muiden matkatavaroiden lisäksi.

Vasta tultiin Ahvenanmaalta, seuraava reissu tehdään Tukholman koiranäyttelyyn ja sitä seuraava Helsinkiin koiranäyttelyyn. Ja kyllä käydään kaupoissa ja ravintoloissa, jos tarve vaatii.

Vierailija
153/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee enemmän lasten kiljuminen, juoksentelu ympäriinsä ym. Huonot käytöstavat kuin esim. ne koirat. Kaupoissa en ole koskaan nähnyt huonokäytöksisiä koiria. Ulkona taas ihan normaalia, että jotkut koirat haukkuu toisilleen ja kyllä sinne ulos ääntä mahtuu.

Vierailija
154/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä mua kenenkään koirat häiritse, ihailen vaan aina kun näen. Nykyään ihmisiä häiritsee kaikki.

Vierailija
155/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kajaanissa pojan valapäivässä. Sinnekkään tappohelteeseen, kauheaan hälinään ja mölinään eivät ihmiset olleet malttaneet olla ottamatta koiria mukaan.

Joku siellä vielä mölisi ihan urakalla.

Oikein järjen riemuvoitto. Eläin parat.

Vierailija
156/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä olen lukenut, että koiralle on stressaava tilanne, jos se jätetään kaupan ovelle hihnassa odottamaan kun omistaja käy ostoksilla.

Kaupassa koira rentoutuu?

Vierailija
157/184 |
05.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhliin sitten tullaan karvaisissa vaatteissa kun vielä ennen lähtöä hyvästelyt Hänen kanssa kun Häntä ei voi ottaa mukaan. Ei ajatella yhtään että Hänelle voi olla allergisia. Ennen koira ja kissa oli SE. nykyisin on HÄN

Niin mikse SE on muuttunut HÄN sanaksi?

Vierailija
158/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako hyväkäytöksisen hevosen ottaa mukaan kauppaan? Jos lenkitän ensin sen verran, että saa tehtyä tarpeensa. Entä kahvilaan? On siis tosi kiltti!

Hevonen ei välttämättä mahdu sisälle. Mutta jätä terassille ja lykkää kaurapussi turvan eteen. Ei ongelmaa.

Niin mutta kun se voidaan varastaa. Nykyisin hevosvarastakaan kun ei hirtetä. Mutta mä olen taitava ratsastaja, lupaan ettei varpaasi jää kavion alle. Jos et siis säikytä hevostani, mutta ethän sinä niin tekisi, eläinystävä kun olet.

Vierailija
159/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiransa mukaan ottavat ajattelevat koiransa parasta. Koira viihtyy siellä missä omistajakin eikä tykkää jäädä yksin kotiin. Mukana kulkevista koirista ei oikeasti ole kenellekään haittaa, kunhan vaan pitää valittaa turhasta.

Vierailija
160/184 |
06.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vain sen takia, että sillä koiralla olisi jotain muutakin elämässä kuin vain korttelin pituisia hihnalenkkejä ja sohvalla makoilua. Kun se koira on työpäivän ajan yksin, en halua jättää koiraa vielä illallakin yksin. Haluan antaa myös koiralle mahdollisimman paljon erilaisia virikkeitä yksinolon ja levon vastapainoksi. Kyllä, käymme myös metsälenkeillä ym. koiramaisilla "asioilla", mutta myös ns. ihmisten asioilla ja kyllä, kuljetan koirani IHAN JOKA IKISEEN paikkaan ja jos en koiraa saa ottaa mukaani, annan siitä kyllä napakkaa palautetta. Mutta tätähän ei voi ymmärtää ihminen, jolla on koira omakotitalossa ja se makaa päivät pitkät sohvalla tai haukkuu takapihalla aidan vieressä ohikulkevia. Naurettavaa, että tällaistakin asiaa pitää perustella vielä 2020-luvulla. Katsokaa joskus sen oman rajoittuneen mielenne ulkopuolelle. 

Tästähän päästään sillä, että kielletään koiran jättäminen yksin yli 6 tunniksi. Jos täytyy koiraa pitää, niin sitten hankit sille päivähoidon tai lenkittäjän. Sellaisen, joka jaksaa myös viedä sen kauemmas kuin korttelin päähän. Johan tuo on eläinsuojeluasia. Pitää sen verran ymmärtää hyvä tavaton sentään ihan 2020-luvulla.

Pakko kyllä todeta jälleen kerran, että hölmöjen raivostuminen muiden mielen rajoittuneisuudesta on oikeastaan aika hauskaa. Tai olisi, mutta olen empaattinen olento. Toisin kuin sinä, jolle fleksin pituus ja koiran kiertorata määrittää myös egosi koon.