Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menkää ensiapukurssille!

Vierailija
13.06.2021 |

Eilinen jalkapallopeli oli itselleni hyvä muistutus kuinka kriittistä on, että ensiapua annetaan nopeasti. Erittäin nopeasti. Tavallisessa elämässä ei ole lääkintähenkilökuntaa kentän laidalla jota huitoa paikalle, vaan se voin olla minä tai sinä, jonka pitää toimia heti, kunnes ambulanssi pääsee paikalle. (Ja itse asiassa eilen Tanskan pelaaja aloitti elvytystoimet jo ennen kuin kentän laidalta oli ehditty juoksemaan paikalle.)

Kenellä tahansa meistä voi olla mahdollisuus pelastaa ihmishenki. Myös defibrillaattoreita on nykyään monessa julkisessa tilassa, joten auttaminen ei jää edes siitä kiinni.

Päätin juuri mennä pitkästä aikaa kertaamaan ensiapukurssin. Menkää tekin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynytkin pari kertaa, mutta en tiedä osaisinko siltikään toimia tosipaikan tullen.

Vierailija
2/11 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina valmiina.

Mutta arvaa **tuttaako nähdä miten tylsämielisiä ja piittaamattomia ihmiset yleensä on.

Oma perse lähinnä jokaisella.

Kaikki ei ole joukkuepelaajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän meistä kukaan tiedä miten oikeasti tositilanteessa toimii. Mutta harjoittelu parantaa todennäköisyyttä toimia oikein ja mitä useampi osaa toimia, sitä todennäköisemmin paikalla on auttamaan kykenevä, vaikka joku menisikin shokkiin ja "jäätyisi" tosi paikan tullen.

Vierailija
4/11 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen alapeukuttaa tällaista aloitusta?

Vierailija
5/11 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen käynyt kun työnantaja järjesti ja maksoi. Ei ole enää voimassa.

Näin työttömänä ei ole oikein ylimääräistä rahaa, jotta kävisi uudelleen.

Vierailija
6/11 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksatko? Just katoin, että ea1 maksaa täällä 189€

Vierailija
7/11 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömille soisi sen, että ensiapukurssille ja hygieniapasseja, työturvakortteja sun muita pääsisi suorittamaan ilmaiseksi.

Vierailija
8/11 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joutunut elvyttämään kaksi kertaa elotonta ihmistä vapaa-ajallani. Viimeksi kuukausi sitten. 

Suosittelen ea-kurssia kaikille, itse olen sh joten osaan elvytyksen.

Vierailija
9/11 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt mutta unohtanut jo kaikki mitä siellä opetettiin. Uudestaan en mene.

Vierailija
10/11 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömille soisi sen, että ensiapukurssille ja hygieniapasseja, työturvakortteja sun muita pääsisi suorittamaan ilmaiseksi.

Tästä olen samaa mieltä. Ne turhiksi haukutut työttömien kurssit voisi hyvin korvata näillä oikeasti hyödyllisillä koulutuksilla. Aiemmat vastaajat ovat aivan oikeassa, että ensiapukurssien hinta tekee osalle mahdottomaksi tai vaikeaksi osallistumisen. Ei näin pitäisi olla. Työttömät saavat ainakin SPR:n kursseista alennusta, mutta sekin on varmasti monelle liikaa.

t. ap

Vierailija
11/11 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä. Ne turhiksi haukutut työttömien kurssit voisi hyvin korvata näillä oikeasti hyödyllisillä koulutuksilla. Aiemmat vastaajat ovat aivan oikeassa, että ensiapukurssien hinta tekee osalle mahdottomaksi tai vaikeaksi osallistumisen. Ei näin pitäisi olla. Työttömät saavat ainakin SPR:n kursseista alennusta, mutta sekin on varmasti monelle liikaa.

t. ap

Kyllä, ovat oikeasti hyödyllisiä, ja hyötyä niistä olisi myös CVssä. Parantaisivat oikeasti työllistymistä moneenkin paikkaan.