Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyöräilijät, soittakaa kelloa!!!!!

Vierailija
13.06.2021 |

On ärsyttävää, kun tulette hirveällä vauhdilla takaapäin ja jätätte kilauttamatta kelloa ajoissa . Itse kuljen pyörätuolilla ja seuralainen kävelee vierellä. Vaikka yritämme pysytellä laidassa, niin silti olisi parempi kuin soittaisitte kelloa varoitukseksi, niin osaisimme paremmin väistää. Itse en paljoa väistää voikaan.

Kommentit (125)

Vierailija
81/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerkee kelloa soittelemaan, kun ainoa mihin kykenen, on ajamaan täysiä joka tilanteeseen.

Jos joudun hidastamaan tai kääntämään tankoa, näytän keskaria ja huudan jotain hävytöntä.

Kelloa ei pysty soittamaan.

POIS ALTA!

Vierailija
82/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä koeta pysytellä vaan pysyttele. Sun tehtävä on kelailla tien _reunassa_, ei keskellä. Jos seuralainen ei osaa olla kanssasi liikenteessä normaalisti, vaihda avustajaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maantiepyörään ei kuulu kello. Se tekee pyörästä naurettavan näköisen.

Ulkonäköhän se tosiaan on tärkein suoja liikenteessä. Ääliö. Hkissä pyöräilijät ovat kusipää tappajia.

Vetävät spandexeissa hipihiljaa kävelytielläkin päälle. Hietsussa saa varoa tosissaan. Kudipäiden laji.

Vierailija
84/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soitan kelloa ajoissa ja hidastan kohdalla kun ohitan. Jos on leveä tie niin hidastaen vain ajan toista reunaa ohi ettei kävelijä voi missään paniikissa hypätä eteen.

Kun näen aikuisen ja vaunut sekä vierellä kävelevän pikkulapsen niin hyppään kokonaan pois pyörän selästä ja talutan ohi. En ymmärrä mikä kiire kaikilla on koko ajan, pyörällä pääsee paljon nopeammin kuin juosten tai kävellen vaikka miten pysähtelisi.

Teen näin kun itsellä hyppää aina sydän kurkkuun kun joku spandex suhahtaa täysillä ohi jostain alle 20 cm päästä. Hiton ahdistavaa.

Vierailija
85/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa ihmeessa. Soittakaa jo 5-10 metriä kauempana ennen kuin ohitatte. Koira on tavallisesti flexissä ja itse en muun liikenteen seasta erota pyörän ääntä. Koira on tottunut takaa tuleviin ihmisiin, mutta en pysty takaamaan ettei sen kuono juuri lähestyessänne vedä johonkin suuntaan.

Pahimmassa tapauksessa ajatte flexiin, kaadutte ja saatte takaapäin yllätetyssä koirassa aikaan raivokkaan puolustusreaktion "syöksystänne" kohti meitä.

Huoh🙄

Ei ikään ihme, että koiria myrkytetään...

sitä pölvästiä omistajaa kun on vaikeampi saada syömään niitä makkaroita.

Vierailija
86/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti sellaisia pyöräilijöitä näkee paljon kaupunkiliikenteessä, jotka eivät ole sisäistäneet käsitettä ennakointi. Tulevan ruuhkaisen tai arvaamattoman tilanteen ennakoi hidastamalla vauhtia taikka taluttamalla pyöräänsä. Aivan ylivoimaisen vaikeaa joillekin. Meneekö se koko päivä pilalle, jos ei voi kaahata tuhatta ja sataa ja joutuu yhden kerran painamaan jompaa kumpaa pyörän jarruista? 

Parhaimpia ovat aivan ydinkeskustassa suhaavat raivoisat pyöräilijät. Bussi tulee pysäkille, ihmisiä jää pois ja nousee kyytiin. Liikennesääntöjen mukaan pyöräilijän kuuluu väistää bussiin nousevia tai sieltä poistuvia. Mutta nämäpä kaahaavat verenmaku suussa ja hampaat irvessä, ja usein huutavat vihaisena "väistäkää!!!". Fiksu pyöräilijä tajuaa tässä kohtaa jo hyvissä ajoin hidastaa vauhtia ja mahdollisesti taluttaa menopeliään sen aikaa, että suma on mennyt. 

Tuossa jokin aika sitten kävi niin, että kävelin hyvin, hyvin kapeaa niittypolkua, jonka molemmin puolin meni oja. Vastaan tuli pyöräilijä kovaa vauhtia, eikä hän vaikeasta maastosta ja ahtaudesta huolimatta aikonut hidastaa ollenkaan taikka nousta taluttamaan. Katselin kiinnostuneena, että mitenhän hänen käy. Hän saikin neronleimauksen ja päätti vauhti päällä koukkaista sivusta, mutta kopsahtikin suoraan ojaan. Oli kyllä itselläni kieltämättä naurussa pidättelemistä, oliko oikeasti noin vaikea hetkeksi hidastaa ja nousta satulalta, että olisi taas enemmän tilaa ajaa. Mikä typerys.

Vierailija
87/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelijät ovat niitä pahimpia sekoilijoita ja palloilijoita jotka vaarantavat liikenteen - olkoonkin, että pyöräilijöiden pitää heitä väistää. Kävelijät itse tekevät turvallisen ohittamisen vaikeaksi omalla käytöksellään.

Ratkaisu tilanteeseen on se, että kaikki kulkijat kulkevat kevyenliikenteenväylillä ja luontoreiteillä OIKEAA laitaa kuten autot liikenteessä. Tiedän, ei oo pakko joo, mutta kun se on järkevin, kätevin ja TURVALLISIN ratkaisu kaikille.

Ja ps. maantiellä kävelijät menee sit vasenta reunaa.

Tää on kyllä ärsyttävää jo kävelijänä, että ihmisiä menee siellä, täällä ja tuolla. Joutuu ite koko ajan väistelemään lenkillä näitä jotka kävelevät joka suunnasta itseä kohti ja rinnakkain ryhmissä. Aaargh...

Vierailija
88/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se auttaa, kun suurimmalla osalla on kuulokkeet?

Ja miksi et itse huomio ympärillä olevaa liikennettä? Vaaditko autojen kun aina tööttäilevän? En tosiaan ala rinkuttaa joka kävelijän kohdalla. Se on ihan käytön ajatus. Kävelijä pitää ottaa huomioon muu liikenne myös.

Olen kävelijä ja minulla ei ole taustapeiliä.

Kirjoituksesi kertoo kaiken pyöräilijöiden älystä, tai siis älyn puutteesta, tyhmyydestä. Mitäs jos te idiootit menisitte sinne ajoradalle, sinne missä autotkin ajaa, jos et muuten tajua. Siellä on teidän idioottien paikka.

Oletettavasti sinulla kuitenkin on kaula, sillä on tosi näppärä kääntää silmät toiseen suuntaan.

Vierailija
89/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyen liikenteen väylällä pitäisi olla selkeät merkinnät kävelijöille ja pyöräilijöille sekä myös potkulautailijoille,joit nykyisin on jo paljon.

Pyöräilijät käyttää kelloa jos se varusteena on ja vauhti kohtuullisena..

Ryhmäkävelijät asettuvat jonoon eikä riviin,niin ettei yksinkävelevien tarvitse väistellä jatkuvasti puolelta toiselle,kun niitä silmiä ei selässä ole.

Vierailija
90/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se auttaa, kun suurimmalla osalla on kuulokkeet?

Ja miksi et itse huomio ympärillä olevaa liikennettä? Vaaditko autojen kun aina tööttäilevän? En tosiaan ala rinkuttaa joka kävelijän kohdalla. Se on ihan käytön ajatus. Kävelijä pitää ottaa huomioon muu liikenne myös.

Olen kävelijä ja minulla ei ole taustapeiliä.

Kirjoituksesi kertoo kaiken pyöräilijöiden älystä, tai siis älyn puutteesta, tyhmyydestä. Mitäs jos te idiootit menisitte sinne ajoradalle, sinne missä autotkin ajaa, jos et muuten tajua. Siellä on teidän idioottien paikka.

Kävelijöiltä on täyttä idiotismia, välinpitämättömyyttä, huonoa käytöstä ja toisten sekä itsensä vaaraan saattamista palloilla kuulokkeet korvilla( tai ilman)ristiin rastiin teitä. Painakaa nyt mieleenne että reittejä ei tukita eikä katsomatta lähdetä seilaamaan tien laidasta toiseen!

Vierailija
91/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maantiepyörään ei kuulu kello. Se tekee pyörästä naurettavan näköisen.

Minkä lisäksi se lisää ilmanvastusta ja sekoittaa aerodynamiikkaa muutenkin.

Vierailija
92/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitan kelloa jos lupaat olla säikähtämättä kellon soittoa ja hyppäämättä juuri ajolinjalleni.

Pointti on siinä että kelloa soitetaan ennen kuin ollaan kohdalla tai just selän takana. Onko liikaa vaadittu että kilautetaan vaikka 30m päässä? Ja oikein useamman kerran. Prk*le..

Vierailija
93/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä soitan kelloa ajoissa ja hidastan kohdalla kun ohitan. Jos on leveä tie niin hidastaen vain ajan toista reunaa ohi ettei kävelijä voi missään paniikissa hypätä eteen.

Kun näen aikuisen ja vaunut sekä vierellä kävelevän pikkulapsen niin hyppään kokonaan pois pyörän selästä ja talutan ohi. En ymmärrä mikä kiire kaikilla on koko ajan, pyörällä pääsee paljon nopeammin kuin juosten tai kävellen vaikka miten pysähtelisi.

Teen näin kun itsellä hyppää aina sydän kurkkuun kun joku spandex suhahtaa täysillä ohi jostain alle 20 cm päästä. Hiton ahdistavaa.

❤️

Vierailija
94/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kun soitat kelloa, ihminen säpsähtää ja hyppää juuri sinun eteesi.

Vierailija
95/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen luopunut kellonsoitosta. Monet reagoivat siihen suuttuen, siinä ilmeisesti tulee vähän sama fiilis kun tuomari puhaltaa pilliin. Sen lisäksi monet kääntyvät juuri vasemmalle, eli ohittavan pyöräilijän alle, kellon soidessa.

Olen päätynyt huutamaan pyörä vasemmalta ohi.

Juu sama. Tosin pyrin välttämään kaikenlaista kontaktin ottoa, koska mikään ei tunnu olevan hyvä. Toki jos väylä on kokonaan tukittu, silloin on pakko jotain ilmaista. Tosin olen minä monesti pientareen kauttakin kiertänyt jos siellä suinkin on tilaa.

Välinpitämättömyys kevyenliikenteenväylillä on lisääntynyt huomattavasti. Etenkin koirankusettajat on todellinen rasite. Kuljetaan pitkällä narulla koiran sinkoillessa puolelta toiselle ja samalla itse tuoijotetaan kännykkää ja pahimmillaan on vielä luurit korvilla, joten kellon soitto, tai huutaminenkaan ei auta.

Kevyenliikenteen väylillä pitäisi pyöräilijä ja jalakulkijat erottaa toisistaan edes viivalla ja tietysti vielä parempi jos molemmille olisi kokonaan oma väylänsä.

Vierailija
96/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs nää koirankusettajat luurit korvissa ja rakki toisella puolella ajoväylää.

Vierailija
97/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soitan kelloa jos lupaat olla säikähtämättä kellon soittoa ja hyppäämättä juuri ajolinjalleni.

Pointti on siinä että kelloa soitetaan ennen kuin ollaan kohdalla tai just selän takana. Onko liikaa vaadittu että kilautetaan vaikka 30m päässä? Ja oikein useamman kerran. Prk*le..

No jos vain 30 metrin päästä kilautat, niin tasan tarkkaan se tallustelija hyppää eteesi. Eilen soitin sadan metrin päästä ja muija singahti ojaan ja alkoi pottuilemaan, että oliko pakko säikäyttää. Mikään ei ole hyvä.

Vierailija
98/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan kelloa, että saan tilaa, kun jalankulkija valtaa koko kevyen liikenteen väylän. Jalankulkija vastaa:"Haista v***u."

Soitan kelloa, että saan tilaa, kun jalankulkija valtaa koko kevyen liikenteen väylän. Jalankulkija ei kuule. Huudahdan hei! Jalankulkija alkaa puida nyrkillä ja karjuu törkeyksiä.

Soita siinä sitten kelloa.

Vierailija
99/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄ SIINÄ ON, ETTÄ NIINKIN ARKINEN ASIA SOITTOKELLON ÄÄNI SAA IHMISET RYNTÄILEMÄÄN KUIN VAUHKOONTUNUT LAMMASLAUMA? Joko hypätään ojaan, sen pyöräilijän eteen tai sitten pyöritään muuten vain kuin hyrrä ja kaupan päälle huudetaan v""a ja ettei saa säikytellä!

Vierailija
100/125 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soittakaa ihmeessa. Soittakaa jo 5-10 metriä kauempana ennen kuin ohitatte. Koira on tavallisesti flexissä ja itse en muun liikenteen seasta erota pyörän ääntä. Koira on tottunut takaa tuleviin ihmisiin, mutta en pysty takaamaan ettei sen kuono juuri lähestyessänne vedä johonkin suuntaan.

Pahimmassa tapauksessa ajatte flexiin, kaadutte ja saatte takaapäin yllätetyssä koirassa aikaan raivokkaan puolustusreaktion "syöksystänne" kohti meitä.

Voi kuulostaa suomalaisittain erikoiselta, mutta tavallaan tuollaisten tilanteiden varalta, vähän edistyneemmissä ajovarusteissa saattaa olla kevalr-suojaus nimenomaan koiranpuremien varalta, ei ilmeisesti ulkomailla tuo on jonkinasteinen ongelma (en olisi uskonut, ellen olisi itse lukenut):

https://www.castelli-cycling.com/fi/men/bottoms/cycling-bib-shorts/p/45…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi