Onko raamatun tapahtumista todisteita?
Vanhempani uskovat täysin raamatun tapahtumiin, ja ovat muutenkin täysin uskovaisia ihmisiä. Entiedä mihin minun kuuluisi uskoa, tilanne on todella ahdistavaa. Uskotteko te muut täysin raamattuun?
Kommentit (2183)
Vierailija kirjoitti:
Jumala toimii miten parhaakseen näkee... Jeesus on jopa ilmestynyt monille, mutta en minä ala siitä Jumalaa pilkkaamaan kun itse en ole saanut kokea sellaista. Mun katse on ikuisuuteen ei siihen mitä täällä maan päällä saa ja mitä ei, kaikki tulee tuhoutumaan.
Käsittämätöntä että hän näkee parhaaksi esimerkiksi tiputella kultahippuja tai kasvattaa jalkaa sentillä mutta ei koskaan näe parhaaksi korjata kokonaan puuttuvaa raajaa!
Tutkimattomat ovat....
"Sehän se on, me emme ole Jumala, joten meidän rajattu ymmärryksemme ei riitä näkemään kaikkea. Emme ole mitään Jumalaan verrattuna. Jokaisella meistä on taakkaamme kannettavana. Omiaan Jumala auttaa kyllä."
Sillä ei varsinaisesti ole mitään merkitystä siihen, että meidän sanoja "reilu" tai "oikeudenmukainen" ei voi Jumalasta hänen toimiensa perusteella käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Ryhmä arkeologeja etsi vanhasta testamentista 12 paikkaa, mitkä voisivat olla löydettävissä. 9 niistä on löytynyt. Kyse on tietenkin siitä, onko vanha testamentti historiaan pohjautuva teos ja nuo 9 löytynyttä paikkaa viittaa siihen, että se on mahdollista. Tapahtumistahan tuo ei tietenkään kerro mitään.
Mitähän tällä tarkoitettiin? Onhan noita Raamatussa mainittuja paikkoja edelleenkin nykyään olemassa vaikka millä mitalla ihan Jerusalemista, Nasaretista ja Betlehemistä lähtien. Jopa Sodoma on edelleen olemassa nimellä Sdom.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tulin uskoon ja monta vuotta kipuillut selkäni parantui heti
ja tästä on tutkimuksia, kävin jopa ultrassa ja labrassa kipujen vuoksi, eipä ole enää
Onnittelut! Tietysti jos haluat vielä väittää että paranit nimenomaan uskoon tulemisesi vuoksi, niin se onkin sitten vähän vaikeampi juttu. Ja se asettaisi Jumalankin vähän kyseenalaiseen valoon, koska suurin osa uskoon tulleista ei koskaan parane vaivoistaan, joten vähän syrjivältä vaikuttaisi tuo Jumalan armo siinä tapauksessa.
Niin niin kun Jumala ei paranna jokaista niin sitten ei voi olla olemassa. Okei... ettekö näe kuinka naurettavia olette?
Jos rukoilet Jumalalta paranemista, on kolme mahdollista lopputulemaa: paranet nopeasti, paranet hitaasti tai joskus myöhemmin, tai et parane.
Jos rukoilet maitopurkilta paremista, on kolme mahdollista lopputulemaa: paranet nopeasti, paranet hitaasti tai joskus myöhemmin, tai et parane.
Tässä se ongelma pähkinänkuoressa. Tai ehkä pikemminkin maitopurkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhmä arkeologeja etsi vanhasta testamentista 12 paikkaa, mitkä voisivat olla löydettävissä. 9 niistä on löytynyt. Kyse on tietenkin siitä, onko vanha testamentti historiaan pohjautuva teos ja nuo 9 löytynyttä paikkaa viittaa siihen, että se on mahdollista. Tapahtumistahan tuo ei tietenkään kerro mitään.
Mitähän tällä tarkoitettiin? Onhan noita Raamatussa mainittuja paikkoja edelleenkin nykyään olemassa vaikka millä mitalla ihan Jerusalemista, Nasaretista ja Betlehemistä lähtien. Jopa Sodoma on edelleen olemassa nimellä Sdom.
Ei yhtään mitään. Pelkkää ympäripyöreää lätinää jonka on ilmeisesti tarkoitus tehdä vaikutus vähälahjaisiin uskovaisiin.
Raamatun tapahtumat ovat tosia niille, joiden elämässä Raamattu on Jumalan sana, koska he uskovat niin. Kunnioitetaan kaikkien uskoa, myös toisin uskovien. Raamatun kokonaissanoma sopii hyvin aikaamme, kun meidän toivo tuntuu hiipuvan, ihmisten taistellessa toisiaan vastaan sodissa ja väkivallanteoissa.
Vierailija kirjoitti:
Raamatun tapahtumat ovat tosia niille, joiden elämässä Raamattu on Jumalan sana, koska he uskovat niin. Kunnioitetaan kaikkien uskoa, myös toisin uskovien. Raamatun kokonaissanoma sopii hyvin aikaamme, kun meidän toivo tuntuu hiipuvan, ihmisten taistellessa toisiaan vastaan sodissa ja väkivallanteoissa.
Asiat eivät muutu todeksi niihin uskomalla. Maailma ei yksinkertaisesti toimi niin.
Vierailija kirjoitti:
"Sehän se on, me emme ole Jumala, joten meidän rajattu ymmärryksemme ei riitä näkemään kaikkea. Emme ole mitään Jumalaan verrattuna. Jokaisella meistä on taakkaamme kannettavana. Omiaan Jumala auttaa kyllä."
Sillä ei varsinaisesti ole mitään merkitystä siihen, että meidän sanoja "reilu" tai "oikeudenmukainen" ei voi Jumalasta hänen toimiensa perusteella käyttää.
Sillä ei ole todellakaan mitä väliä mitä me ymmärrämme. Tärkeintä on uskoa Jumalaan ja että Jeesus kuoli puolestamme ristillä ja nousi kuolleista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumala toimii miten parhaakseen näkee... Jeesus on jopa ilmestynyt monille, mutta en minä ala siitä Jumalaa pilkkaamaan kun itse en ole saanut kokea sellaista. Mun katse on ikuisuuteen ei siihen mitä täällä maan päällä saa ja mitä ei, kaikki tulee tuhoutumaan.
Käsittämätöntä että hän näkee parhaaksi esimerkiksi tiputella kultahippuja tai kasvattaa jalkaa sentillä mutta ei koskaan näe parhaaksi korjata kokonaan puuttuvaa raajaa!
Tutkimattomat ovat....
On se itse asiassa käsitettävissä sillä tavalla että Jumala haluaa saada haaviinsa pelkästään vähän yksinkertaiset loogiseen ajatteluun kykenemättömät. Jos hän tarjoaisi aukottomia todisteita, kuten vaikka amputoidun raajan parantamisen, niin haaviin tarttuisi muitakin.
Sitä sitten onkin jännä miettiä että mitä Jumala loppujen lopuksi aikoo niillä haaviin tarttuneilla tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä ei ole todellakaan mitä väliä mitä me ymmärrämme. Tärkeintä on uskoa Jumalaan ja että Jeesus kuoli puolestamme ristillä ja nousi kuolleista.
En kyllä keksi yhtään syytä miksi se olisi tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Rahasta monet feikkaa, mutta tuollaisia Jumala kyllä tulee rankaisemaan.
Rehellisyys kunniaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja tästä on tutkimuksia, kävin jopa ultrassa ja labrassa kipujen vuoksi, eipä ole enää
Onnittelut! Tietysti jos haluat vielä väittää että paranit nimenomaan uskoon tulemisesi vuoksi, niin se onkin sitten vähän vaikeampi juttu. Ja se asettaisi Jumalankin vähän kyseenalaiseen valoon, koska suurin osa uskoon tulleista ei koskaan parane vaivoistaan, joten vähän syrjivältä vaikuttaisi tuo Jumalan armo siinä tapauksessa.
Sivusta vastaan että ketään ei paranneta siksi että tulee uskoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelen, että on olemassa ihmisestä riippumaton objektiivinen todellisuus, jossa vallitsee tietty joukko asiaintiloja. Se, mitä nuo asiaintilat ovat ei ole millään tavalla riippuvaista siitä, mitä tai miten ihmiset ajattelevat, eivätkä ne varsinkaan vaihtele eri ihmisten kohdalla. Siksi ajatus, että väite olisi joillekin totta ja joillekin toisille epätotta on nähdäkseni absurdi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä keksi yhtään syytä miksi se olisi tärkeää.
Nooo jos vaikka haluaa ikuisuuden viettää ilman surua ja tuskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta vastaan että ketään ei paranneta siksi että tulee uskoon.
Et ole Jumala, Jumala voi tehdä ihan mitä lystää.
Netti on täynnä tietoa. Jumalan ääni on usein hiljainen. Jumala ei pakota ketään, siksi ihmisillä on vapaa tahto
Jeesus on kuollut syntiemme tähden ja meidän kuuluu selvittää suhteemme Häneen. Jeesus on jokaisen mahdollisuus pelastua, mutta ei se on vapaaehtoinen valinta eikä tarkoita, että voimme kääntää Hänelle selkämme.
Jeesuksesta on historiallisia lähteitä, joita pidetään luotettavina.
Monet ovat kokeneet Jeesuksen ilmestyneen heille, myös vieraista uskonnoista, kuten islamin vaikutuksen alaisuudessa.
Jeesukseen voi olla henkilökohtainen suhde ja omakin kokemukseni on, että Jeesus on elämäni ainoa todellinen toivo, ja suhde toimii.
En aio vaihtaa uskoani mihinkään tässä maailmassa. Jeesus rakastaa meitä enemmän kuin kukaan muu.
Jos ihminen ei ota vastaan Jeesusta eikä välitä Hänestä ja meitä kohtaan tehdystä uhrista, ihminen joutuu kohtaamaan sen viimeisellä tuomiolla.
Jumala on rakkaus, ja ihminen on luotu elämään Jumalan yhteydessä.
Raamattu kertoo myös mitä muuta on, jos ei ota vastaan Jeesusta. Siellä ei ole rakkautta, ja kannattaa miettiä mikä on totta, sillä helvetistä ei pääse pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin niin kun Jumala ei paranna jokaista niin sitten ei voi olla olemassa. Okei... ettekö näe kuinka naurettavia olette?
Ehkä ei kaikkia patannaksan. Mutta miksi hän ei ole
Ei se ole mahdollista. Amputaation jälkeen ei voi kasvattaa uutta kättä tai jalkaa. Sivu.
Vierailija kirjoitti:
On se itse asiassa käsitettävissä sillä tavalla että Jumala haluaa saada haaviinsa pelkästään vähän yksinkertaiset loogiseen ajatteluun kykenemättömät. Jos hän tarjoaisi aukottomia todisteita, kuten vaikka amputoidun raajan parantamisen, niin haaviin tarttuisi muitakin.
Sitä sitten onkin jännä miettiä että mitä Jumala loppujen lopuksi aikoo niillä haaviin tarttuneilla tehdä.
No, ainoa Raamatusta löytyvä kuvaus taivaasta taitaa olla se, että siellä lauletaan loputonta ylistyslaulua Jumalalle. Voihan se olla, että tuon toteuttaminen on vaikeaa jos joukossa on niitä, jotka alkavat kyseenalaistaa laulamisen tarpeen.
Itse valitsisin kerran kerrasta mieluummin pysyvän kuoleman kuin tuollaisen taivaan edes viikoksi, saati ikuisuudeksi.
On se ollut vihreämpi aika-ajoin. Mutta etelä-Grönlanti on nytkin vihreä.