Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko raamatun tapahtumista todisteita?

Vierailija
13.06.2021 |

Vanhempani uskovat täysin raamatun tapahtumiin, ja ovat muutenkin täysin uskovaisia ihmisiä. Entiedä mihin minun kuuluisi uskoa, tilanne on todella ahdistavaa. Uskotteko te muut täysin raamattuun?

Kommentit (2183)

Vierailija
1521/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuis pal luulette että mä tienaan tällä kun vastailen täällä?? 

Paljon mainetta ja kunniaa ainakin. Tulet tiettäväksi. Take that positive side of the story.

No Jumala kyllä tulee palkitsemaan työni, se on totta.

Vierailija
1522/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tulin uskoon ja monta vuotta kipuillut selkäni parantui heti

Selkäkivun jälkeen on varmasti onnellinen olotila.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1523/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Monilla on ihan materiaa asiasta, viestejä, kuvia jne"

Näitähän ei tosiaan voi mitenkään väärentää.

Noni, sanoinhan jo, ettei mikään todistus kelpaa. 

Onko väärennös sinun mielestäsi pätevä todiste?

Jokaikisellä noista tuhansista ihmisistä ovat väärentäneet kaikki? Miksi ihmeessä niin tekisivät? Ei ole mitään isoja youtubettajia jotka saavat rahaa videoistaan vaan ihan tavallisia ihmisiä. Kun olet uskossa niin haluat itse jakaa sitä tietoa muille koska se on niin upeaa.

Entä ne kaikki tuhannet ja miljoonat ihmiset ja Youtube-videot jotka todistavat Allahista. Totta myös jokainen?

Omala kohdalla ei allahit auta, ainoastaan Raamatun Jumala.

Eli olet itsekin sitä mieltä että joku youtube-video missä joku todistaa Allahista ei riitä vakuuttamaan sinua Allahin olemassaolosta. Miksi youtube-video jossa todistetaan jostain toisesta jumalasta olisi yhtään eriarvoinen?

Vierailija
1524/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuis pal luulette että mä tienaan tällä kun vastailen täällä?? 

Paljon mainetta ja kunniaa ainakin. Tulet tiettäväksi. Take that positive side of the story.

No Jumala kyllä tulee palkitsemaan työni, se on totta.

Aivan varmasti. Miten muuten teit työsi?

Vierailija
1525/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja tästä on tutkimuksia, kävin jopa ultrassa ja labrassa kipujen vuoksi, eipä ole enää

Vierailija
1526/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaikisellä noista tuhansista ihmisistä ovat väärentäneet kaikki? Miksi ihmeessä niin tekisivät? Ei ole mitään isoja youtubettajia jotka saavat rahaa videoistaan vaan ihan tavallisia ihmisiä. Kun olet uskossa niin haluat itse jakaa sitä tietoa muille koska se on niin upeaa.

Entä ne kaikki tuhannet ja miljoonat ihmiset ja Youtube-videot j

Eli olet itsekin sitä mieltä että joku youtube-video missä joku todistaa Allahista ei riitä vakuuttamaan sinua Allahin olemassaolosta. Miksi youtube-video jossa todistetaan jostain toisesta jumalasta olisi yhtään eriarvoinen?

En sanonut niin. 

Vierailija
1527/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä vielä se afrikkalainen nainen epämuodostuneen kätensä kanssa:

Mikä on ihmeellisempää kuin se, että epämuodostunut käsi paranee? No tietenkin se, että se paranee kolme kertaa!

Halleluja!

Vierailija
1528/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja tästä on tutkimuksia, kävin jopa ultrassa ja labrassa kipujen vuoksi, eipä ole enää

Onnittelut! Tietysti jos haluat vielä väittää että paranit nimenomaan uskoon tulemisesi vuoksi, niin se onkin sitten vähän vaikeampi juttu. Ja se asettaisi Jumalankin vähän kyseenalaiseen valoon, koska suurin osa uskoon tulleista ei koskaan parane vaivoistaan, joten vähän syrjivältä vaikuttaisi tuo Jumalan armo siinä tapauksessa.

Vierailija
1529/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallelujaa! Ritvan selkä parani! 

Ehtisikö Herra nyt auttaa esim. Ugandan hiv-lapsia? Vai onko Rymättylässä Tuire, jonka isovarpaan kynsi kasvaa sisäänpäin, hoidettava ensin? 

Vierailija
1530/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta monet feikkaa, mutta tuollaisia Jumala kyllä tulee rankaisemaan.

Vierailija
1531/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä ne kaik

En sanonut niin. 

No voisitko sitten täsmentää että mitä tarkoitit? Onko video jossa joku todistaa Allahin parantaneen hänet todiste Allahin olemassaolosta vai eikö se ole?

Vierailija
1532/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut! Tietysti jos haluat vielä väittää että paranit nimenomaan uskoon tulemisesi vuoksi, niin se onkin sitten vähän vaikeampi juttu. Ja se asettaisi Jumalankin vähän kyseenalaiseen valoon, koska suurin osa uskoon tulleista ei koskaan parane vaivoistaan, joten vähän syrjivältä vaikuttaisi tuo Jumalan armo siinä tapauksessa.

Niin niin kun Jumala ei paranna jokaista niin sitten ei voi olla olemassa. Okei... ettekö näe kuinka naurettavia olette? 

Vierailija
1533/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehtisikö Herra nyt auttaa esim. Ugandan hiv-lapsia? Vai onko Rymättylässä Tuire, jonka isovarpaan kynsi kasvaa sisäänpäin, hoidettava ensin? 

Kaikella on aikansa ja paikkansa. Muistakaa hoitaa niitä kynsiä ja jalkoja. Parantaessa keho saattaa oireilla hämmentävilläkin tavoilla.

Vierailija
1534/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuire on tässä listallani seuraavana. Siinä menee sen verran aikaa että en kyllä ihan vielä ehdi sinne Ugandaan auttelemaan, mutta pitäkää heidät ajatuksissanne ja rukouksissanne niin kyllä se siitä!

t. Jumala

Vierailija
1535/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala toimii miten parhaakseen näkee... Jeesus on jopa ilmestynyt monille, mutta en minä ala siitä Jumalaa pilkkaamaan kun itse en ole saanut kokea sellaista. Mun katse on ikuisuuteen ei siihen mitä täällä maan päällä saa ja mitä ei, kaikki tulee tuhoutumaan. 

Vierailija
1536/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin niin kun Jumala ei paranna jokaista niin sitten ei voi olla olemassa. Okei... ettekö näe kuinka naurettavia olette? 

En minä niin sanonut, vaan että Jumala ei ainakaan ole reilu ja oikeudenmukainen jos parantaa yhden mutta jättää miljoonat muut kärsimään. Tai sitten Jumalalle reilu ja oikeudenmukainen tarkoittaa jotain ihan muuta kuin mitä ne sanat suomen kielessä tarkoittavat.

Vierailija
1537/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala toimii miten parhaakseen näkee... Jeesus on jopa ilmestynyt monille, mutta en minä ala siitä Jumalaa pilkkaamaan kun itse en ole saanut kokea sellaista. Mun katse on ikuisuuteen ei siihen mitä täällä maan päällä saa ja mitä ei, kaikki tulee tuhoutumaan. 

Onko mielessäsi käynyt sellaista mahdollisuutta että Jeesus ei ole ilmestynyt kenellekään, mutta ne jotka väittävät niin joko valehtelevat tai ovat kokeneet harhoja?

Vierailija
1538/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei kaikkia patannaksan. Mutta miksi hän ei ole ikinä kasvattanut amputoidun raajan tilalle uutta, ei sitten niin koskaan?

Vierailija
1539/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikähän pointti tuhansilla ihmisillä olisi väärentää kaikki kuvat jne? Miksi ketään yksittäistä ihmistä kiinnostaisi todistaa Jumalasta? Etenkään nämä ihmiset raamatussa, heistä muistaakseni kaikki tapettiin uskonsa takia. Mitään rahaa eikä mainetta siitä koskaan saaneet.

Henkilö x oli valmis kuolemaan ja tapettiin uskonsa vuoksi = henkilöllä x oli usko, henkilön x usko ja nimenomaisesti usko oli syy kuolemanvaaraan, henkilöllä x oli tosiasiallinen mahdollisuus välttää kuolema kieltämällä uskonsa.

Jos on joku Raamatun henkilö, josta meillä on riittävä historiallinen näyttö ajatella, että kriteerit täyttyvät niin minä en ole niistä tietoinen. Pietari ja Paavali saattavat päästä aika lähelle. Hehän luultavasti kuolivat Rooman palon jälkeisissä vainoissa. On vaan kyseenalaista, että yhdellekään kiinni saadulle kristitylle olisi annettu mahdollisuutta välttää kuolema uskonsa kieltämällä, heidän syytteensähän ei ollut kristinusko vaan Rooman palon aiheuttaminen.

Vierailija
1540/2183 |
27.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä niin sanonut, vaan että Jumala ei ainakaan ole reilu ja oikeudenmukainen jos parantaa yhden mutta jättää miljoonat muut kärsimään. Tai sitten Jumalalle reilu ja oikeudenmukainen tarkoittaa jotain ihan muuta kuin mitä ne sanat suomen kielessä tarkoittavat.

Sehän se on, me emme ole Jumala, joten meidän rajattu ymmärryksemme ei riitä näkemään kaikkea. Emme ole mitään Jumalaan verrattuna. Jokaisella meistä on taakkaamme kannettavana. Omiaan Jumala auttaa kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi