Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tuossa jalkapallossa niin ärsyttää joitain suomalaisia?

Vierailija
13.06.2021 |

Suomi on ensi kertaa EM-kisoissa jalkapallossa jolla on noin kolme miljardia seuraajaa maailmanlaajuisesti. Suomi pelaa ensimmäisen EM-ottelunsa voitokkaasti kaikista vastoinkäymisistä huolimatta. Teemu Pukki on yksi Euroopan tunnetuimmista pelaajista ja Joel Pohjanpalo on ennenkin puskenut maaleja verkkoihin huipputasolla jalkapallossa.

Suomen fanit osoittavat kunnioitusta ja myötätuntoa Tanskan sairaskohtauksen saaneelle pelaajalle. Valtava määrä ihmisiä ja lehtiä ulkomailla huomioi suomalaisten fanien eleen ulkomailla. Jopa Tanskan ulkoministeri.

Mutta ei. Ei ei. Ei Suomeen mahdu kuin jääkiekko ja tosi tv. Jalkapallossa Suomen pitää olla välittömästi maailmanmestari tai haukutaan. Ei saa Suomi onnistua kuin joissain tietyissä valituissa asioissa, muuten on väärin menestynyt, väärin tehty.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teemu Pukki yksi Euroopan tunnetuimmista pelaajista? No ei ole. Huomaa, kuinka (ihan ymmärrettävä) hehkutus Suomen medioissa on luonut joillekin käsityksen, että Pukki tunnetaan kaikkialla. Kyllä Euroopan tunnetuimmat pelaajat pelaa ihan muissa joukkueissa kuin Norwichissa.

Voisi verrata, että Suomen ulkopuolella nimi Teemu Pukki on suurinpiirtein yhtä tunnettu kuin Suomessa nimi Ivan Toney.

FIFAn standardeilla 70-jotain rated pelaaja (Pukki) on yhtä kuin nobody maailman mittakaavalla.

Hradecky on ainoa tunnettu suomalainen, koska on 83 rated ja on Leverkusenin ykkösvahti.

Vierailija
62/67 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä seuraan molempia, lätkää ja jalkapalloa. Ei ne sulje mitenkään toisiaan pois. Mä en ymmärrä, että jos jotkut on ihan fiiliksissä ja innoissaan esim. näistä EM-kisoista, toiset mököttää ja kiukuttelee kuin pikkulapset kun "joka lehden etusivulla on tästä". Käännä sivua hyvänen aika! Aika usein on lehtien etusivuilla uutisia, jotka ei minua kiinnosta, mutta en minä sitä lähde itkemään keskustelupalstoille. Osaan ohittaa ne ja etsiä itseäni kiinnostavat uutiset. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teemu Pukki ei todellakaan ole yksi Euroopan tunnetuimpia pelaajia.

Vierailija
64/67 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä sitä mieltä että ne jotka seuraa jääkiekkoa seuraa nyt myös jalkapalloa, ja sitten nämä jotka ei muutenkaan katso mitään urheilua ja kannusta rääpivät naamaansa täällä.

Vierailija
65/67 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomella ei ole joukkuetta näissä kisoissa, vaan monikansallinen joukkue, jossa suomalaisia mukana. Tylsääkin tylsempi laji seurata. Säälittävää kiihkoa säälittävän lajin ympärillä.

Vierailija
66/67 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jalkapalloon liittyy monia negatiivisia asioita. Esim. EURO maiden joukkueiden koostumukset. Monella maalla joukkue on täynnä afrikan miehiä, brasseja, siis aivan muita kuin perus ranskalaisia jne. Koko EURO-ottelut on siksi harhaanjohtava.

Toinen on lajin pitkäveteisyys ja yksinkertaisuus. Puuduttavaa katsottavaa.

"Huippu" pelaajat järjestään urpoja. Pikkasen tienestiä ja alkaa veronkierto (Messi), bile-öky-elämä (muut futis starat). 

Jos jääkiekkoon vertaa, niin lätkän pelaajat kuitenkin taktisemmassa lajissa...

Junioritoiminta jalkapallossa aivan mielipuolista. Kyllä, olen seurannut läheltä ja armotonta touhua, josta leikki ja hauskuus kaukana. 

Monet afrikkalaisista ym. on asunut maassa jo useamman sukupolven ajan. Se on heidän kotimaansa, ei heillä mitään muuta ole. Ihan yhtä lailla Saksan joukkueessa on ollut esimerkiksi useita puolalaistaustaisia mutta ilmeisesti se ei sinua häiritse kun ovat valkoisia.

Miksi eurooppalaiset saavat muuttaa muualle mutta afrikkalaiset ja muut tummat ei saisi muuttaa muihin maanosiin? Brasilian joukkue on täynnä eurooppalaistaustaisia, afrikkalaistaustaisia jne.

Vierailija
67/67 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse kommentoinut mutta nyt kommentoin. Onhan tuo jalkapallo nyt aivan hemmetin tylsää ja filmausta.

Katsoin eilen ensimmäistä kertaa kunnolla keskittyen jalkapalloa ja mielessäni oli vain yksi asia, kamalaa filmausta, täytyi ikävä kyllä ensin sen sydänkohtauksenkin aikana miettiä että ollaanko nyt tosissaan vai ei. Kirottu peli.

Ai kun Pukki sai käsivarren heilautuksen täydellä voimalla naamaan niin että verta tuli nenästä. Toinen sai pallon 100km/h suoraan naamaan ja taas verta nenästä. Suomen veskari ja pakki juoksivat täydellä vauhdilla toisiaan päin, niin että tuli ilmat pihalle varmasti ja jäivät makaamaan.

Suosittelen kokeilemaan noita kentällä ja tule sitten kertomaan lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi