Miten kauan väsymys rokotteen jälkeen?
Rokotteesta yli viikko. Voisin nukkua lähes koko ajan. Auton ajaminen alkaa olla jo pelottavaa, olen ajanut vain välttämättömät (työmatkat).
Onko muilla ollut samaa? Missä kohden helpottaa?
Kommentit (68)
Ei tullut minulle mitään väsymystä. Iäkäs syöpää sairastava isäni sanoi, että viikon kesti väsymys, mutta se ailahteli ja joinain päivinä ei väsyttänyt ollenkaan. Viikon jälkeen ei enää mitään oireita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on ollut energia- ja väsymysoireilua jo ennen rokotetta, rokote voi laukaista väsymysoireyhtymän.
Erään lääkärin mukaan tällöin pitäisi levätä kolme päivää ennen ja kolme päivää rokotteen jälkeen, jotta annettaisiin kehon tuottama vähä energia rokotteelle, koska se tarvitsee omansa. Ei kai tuokaan mikään takuuvarma keino ole, mutta vähentää kroonisen väsymyksen riskiä.
Itse en näistä syistä ole toistaiseksi ottanut rokotetta.
Hui olkoon! Toivottavasti pääsen säikähdyksellä. Ei ole ollut tilaa lepoon, työpäivän jälkeen kävin rokotuksessa.
AP
Olehan Ap varovainen näiden vauva-palstan ”virologien tiedoista”. Kriittinen ajattelu on erittäin suotavaa tätä palstaa lukiessa.
Vierailija kirjoitti:
Tee haittailmoitus. Valitettavasti tuollaista todella syvää uupumusta/väsymystä joka kestää kuukausia ja kuukausia on ilmennyt. Toivottavasti menee ohi.
Tässä videolla asiaa rokotteista ja minkälaisia haittoja tullut ihmisille.
Haittailmoitus kannattaa ehdottomasti tehdä, ja lisäksi kysyä vaikka terveyskeskuksesta mitä tehdä pitkään jatkuville oireille, mutta miten tuo Vapauden puolesta -hihhulikultin sekopäinen video tähän liittyy?
Mulla oli väsymystä ja lievää huonoa oloa vajaan viikon. Kyllä se sitten meni itsekseen ohi viikon sisällä. Rokotteena Moderna.
Mulla rokotteesta 3 viikkoa ja nyt kolme päivää olo on ollut parempi. Väsymys oli niin rajua etten jaksanut edes siivota! Voimat loppuivat ja oli pakko mennä makuulle.
Aivan järkyttävä väsymys oli! En tiedä mitä niissä rokotteissa ihan oikeasti on :(
Vierailija kirjoitti:
Muista että jos saat oireita ensimmäisestä rokotteesta, niin toisella on yleisesti 10x pahemmat oireet.
He jotka eivät saaneet juuri mitään ensimmäisestä, ei saa mitään toisestakaan.
Joten harkitse toisen ottamista, jos nämä oireet jatkuvat. Voi kyllä mennä ohi viikkojen päästä.
Onko sinulla jotain tutkimusta esittää väitteesi tueksi? Tuo "yleisesti 10x pahemmat oireet" on aikamoinen väite, jolle kaipaisin jotain ihan oikeita lähteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee haittailmoitus. Valitettavasti tuollaista todella syvää uupumusta/väsymystä joka kestää kuukausia ja kuukausia on ilmennyt. Toivottavasti menee ohi.
Haittailmoitus kannattaa ehdottomasti tehdä, ja lisäksi kysyä vaikka terveyskeskuksesta mitä tehdä pitkään jatkuville oireille, mutta miten tuo Vapauden puolesta -hihhulikultin sekopäinen video tähän liittyy?
En tiedä. Itse jätän videolinkit katsomatta.
Ja suodattelen toki asioita, vaikka kaiken luenkin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muista että jos saat oireita ensimmäisestä rokotteesta, niin toisella on yleisesti 10x pahemmat oireet.
He jotka eivät saaneet juuri mitään ensimmäisestä, ei saa mitään toisestakaan.
Joten harkitse toisen ottamista, jos nämä oireet jatkuvat. Voi kyllä mennä ohi viikkojen päästä.
Onko sinulla jotain tutkimusta esittää väitteesi tueksi? Tuo "yleisesti 10x pahemmat oireet" on aikamoinen väite, jolle kaipaisin jotain ihan oikeita lähteitä.
Läheiseni sai rajut oireet ensimmäisestä rokotuksesta, toisesta melko lievät. Saattaa olla vähän sattumankauppaakin mitä kellekin tulee ja milloin. Omalla kohdalla "odotin" lähinnä käsivarren kipeytyvän, mutta sitä ei tullut.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on ollut energia- ja väsymysoireilua jo ennen rokotetta, rokote voi laukaista väsymysoireyhtymän.
Erään lääkärin mukaan tällöin pitäisi levätä kolme päivää ennen ja kolme päivää rokotteen jälkeen, jotta annettaisiin kehon tuottama vähä energia rokotteelle, koska se tarvitsee omansa. Ei kai tuokaan mikään takuuvarma keino ole, mutta vähentää kroonisen väsymyksen riskiä.
Itse en näistä syistä ole toistaiseksi ottanut rokotetta.
Hui olkoon! Toivottavasti pääsen säikähdyksellä. Ei ole ollut tilaa lepoon, työpäivän jälkeen kävin rokotuksessa.
AP
Olehan Ap varovainen näiden vauva-palstan ”virologien tiedoista”. Kriittinen ajattelu on erittäin suotavaa tätä palstaa lukiessa.
No, väsymysoireyhtymä on kuitenkin kasvava ongelma ja lääkäri on näiden potilaiden kanssa tekemisissä. Olen etsinyt (vähää saatavilla olevaa) tietoa väsymyksestä, koska sain pahat väsymysoireet sikainfluenssarokotteen ja seuraavan vuoden influenssarokotteen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin seuraamisen siinä kohtaa, kun mainittiin luontaislääkehoito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lopetin seuraamisen siinä kohtaa, kun mainittiin luontaislääkehoito.
Todella outo asenne.
Mulla oli rokote (moderna) torstaina ja väsynyt / krapulainen olo jatkunut siitä saakka.
Mies sai ekan pfizer-rokotteensa 2 viikkoa sitten. Ei sattunut eikä tullut oireita ensimmäisten 10 päivän aikana. Viime päivinä hänellä on kuitenkin tullut ihmeellisiä tulehduksia. Se on outoa, sillä yleensä hän ei sairastele eikä hänellä ole ennen ollut oikeastaan koskaan mitään tulehduksia eikä edes allergioita.
Pari päivää sitten oli suolistotulehdus ja nyt on joku silmätulehdus. Silmä näyttää siltä kuin olisi finni ja verenpurkauma silmässä. Läkäri ei osannut sanoa mikä se on. Ei ole ennen nähnyt samanlaista.
Toivottavasti nämä menee pian ohi. Pelottaa vaan että mitä seuraavasta rokotteesta tulee.
Pistettiinköhän muhun sitä ollenkaan. En tuntenut mitään, en rokotuksen aikana, en sen jälkeen. Ei mitään oireita mihinkään suuntaan. Jos oikein painelin, ehkä aavistus arkuutta pistoskohdassa. Mutta sekin kyllä saattoi tulla siitä painelemisesta, tai ehkä kuvittelin.
Hui en kyllä uskalla ottaa ensimmäistäkään. Muutenkin olen niin herkkä reagoimaan kaikkeen..
Minä olin ihan kuoleman väsynyt n. 4.-8. päivä ekan Pfizerin jälkeen, sitten helpotti ja viimeistään pari viikon päästä oli jo ihan normi olo. Enkä tiedä johtuiko tuo nyt just siitä rokotteesta, vai olinko vaan muuten flunssainen tms. Toisesta rokotteesta ei mitään :)
te olette ensimmäinen ihmistestaaja-joukko. Älkää meiltä kyselkö
AP