Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eilinen jalkapallotragedia

Vierailija
13.06.2021 |

Ihmiset ovat järkyttyneitä. Lehdissä kirjoitetaankuinka puhua lapsille tapahtunresta jne. Ovatko ihmiset näin todellisuudesta vieraantuneita? Tapahtuma oli surullinen ja ei toivo kellekään mutta totuus on että myös nuori ja terve voi saada vakavan sairauskohtauksen koska vaan. Se on elämää. Mikä tässä oli niin järkyttävää?

Kommentit (533)

Vierailija
401/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei vaan johtuis rokotuksesta?!

Mene hoitoon! Rokotuksesta ei voi saada oireita, jos koko rokotusta ei ole saanut. Ei tarvitse kovin paljo älyä, että sen tajuaa. 

Vierailija
402/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene hoitoon! Rokotuksesta ei voi saada oireita, jos koko rokotusta ei ole saanut. Ei tarvitse kovin paljo älyä, että sen tajuaa. 

Siitä on kahta erilaista tietoa ja uutisointia, että onko rokotettu vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, sinun sekoilusi johtuu vain ja ainoastaan rokotuksesta. Me kaikki sen jo tiedämme, joten sinun ei tarvitse joka ketjuun tulla sitä mainostamaan. 

Vierailija
404/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Oikea tieto ja sinun harhasi. Jälkimmäinen ei ole uutinen tai tieto, vaikka niin kuvitteletkin. Voit siis lopettaa typeryytesi todistelun. 

Vierailija
405/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapset ymmärrä miten vakavasta tilanteesta oli kyse, ellei aikuiset ala panikoimaan ja päivittelemään tilanteen kauheutta. Meillä matsia oli katsomassa 8 ja 10 vuotiaat pojat, jotka kyselivät jonkun verran, mutta olivat ihan tyytyväisiä kun selitettiin, että pelaaja kaatui pahasti ja tarvitsee lääkäriä. Ei ollut tarvetta soittaa kriisineuvontaan.

No, meidän teinit ymmärsivät kyllä, että nyt elvytetään, ja että sitä ei tehdä kuin täysin akuutissa hengenvaarassa.

Elvytys kesti kuitenkin useita minuutteja, siinä ehti jo pelätä pahinta. Heti, kun paareja alettiin valmistella kuljetusta varten, sanoin, että elvytys on onnistunut, sitä ei muuten olisi lopetettu.

Selostajat oli niin shokissa, että lähes itku kurkussa oli heidän äänessä. Eikä se ole ihme. Se tarttui katsojiinkin.

Mutta olihan se vähän outo heitto, kun se toinen selostaja viittasi että tästä alkaa hänen seuraava matkansa, kun häntä kärrättiin pois stadionilta. Se antoi jopa kuvan kuin olisi kuollut. Mutta niin, olihan ne selostajat ymmärrettävästi shokissa.

Mulle jäi käsitys, että Erkka olis viitannut siihen, että tämä saattoi olla kyllä huippupelaajan viimeinen peli, vaikka hengissä säilyikin. Mutta sen aika näyttää. Jos oli, niin kuin nyt sanotaan, sydänkohtaus, niin ura on vaakalaudalla. Jos sydämenpysäyksestä tuli vielä jotain vaurioita aivoihin tai muualle, sekin on oma juttunsa.  Tuossa oli niin paljosta kyse. Ihmettelen välillä ihmisen niin tunne- kuin älynköyhyyttäkin. Ehkä ne lopulta ovatkin sama asia?

Vierailija
406/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin on. Oikea tieto ja sinun harhasi. Jälkimmäinen ei ole uutinen tai tieto, vaikka niin kuvitteletkin. Voit siis lopettaa typeryytesi todistelun. 

Laita tänne toki luotettava todiste rokottamattomuudesta, jos sinulla sellainen on. Rokotuksien mahdollinen yhteys sydänongelmiin ei ole harhaa vaan ihan uutisissa ollut juttu.

Vierailija
407/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä idiottialoituksia oikein pulppuaa. Totta hitossa tuollainen tilanne on järkyttävä. Melkoisesti pitää olla todellisuudesta vieraantunut, jos ei tajua ihmisillä olevan tunteita ja niistä myös suurimpien kuuluvan elämään. Pidän jokseenkin vajaana ihmistä, joka täysin neutraalisti pystyy katselemaan tuonkaltaisia tilanteita. Tunne-elämässä pahoja häiriöitä, jos ei missään tunnu. Ja varsinkaan, jos ei ymmärrä, että muilla tuntuu. 

Eli kaikki ensihoitajat esimerkiksi on sun mielestä vajaita? Paniikista ei ole mitään hyötyä kenellekään hätätilanteessa. Kuolema on ihan luonnollinen asia, siinä missä syntymäkin. Ei se kysy aikaa, paikkaa tai ikää.

Etkö oikeasti tiennyt, että ensihoitajillakin on tunteet??? He vain eivät näytä niitä, koska ovat ammattilaisia. Mutta kun tilanne on ohi, tulee hyvinkin monesti itku. Järkyttävimpiä tapauksia käydään läpi pidempäänkin. Ihmisiä ne ensihoitajatkin ovat. Etkä sinäkään ole niin tunteeton kuin annat ymmärtää. Olet vain niin lapsellinen, että kuvittelet tunteiden näyttämisen olevan paha asia. Tunteethan eivät ole sama asia kuin paniikki. 

Kyllä mä tiesin, ihmisiä tässä kaikki ollaan. Olen työni vuoksi tekemisissä kuoleman kanssa joka ikinen päivä. Surevia omaisia kohtaan myös päivittäin. Mutta tunteet ei kuulu työpaikalle, ne voi estää jopa potilaan saamasta parasta mahdollista hoitoa. Jos oma vapaa-aika kuluisi murehtien menetyksiä, olisin väärällä alalla. Tottakai minulta löytyy sympatiaa mutta se ei saa haitata työntekoa tai työvuoroja. Olen myös menettänyt läheisiäni ja sen surun kohtaaminen on aivan eri asia kuin itselle vieraan ihmisen, niin se vain on.

Hallitsematon tunnetila on juuri se, joka aiheuttaa paniikkia, joten tietynlainen "ihmisyys" on pakko osata heittää taka-alalle tässä työssä. Eletään hetki kerrallaan ja sen mukaan edetään. Itselleni kuolema on luonnollinen asia mutta nimitä sinä toki sitä lapsellisuudeksi jos niin haluat.

En usko hetkeäkään, että olet alalla, jossa kohtaa kuolemaa. Jos olisit, tietäisit, että tunne ei mitenkään estä ihmistä toimimasta, jos ihminen on tehtäviensä tasalla (niin kuin ensihoitajat esimerkiksi ovat). Samoin tietäisit, että tunne ei tarkoita lähimaillekaan aina hallitsematonta paniikkia. Se on vain äärimmäinen tunnereaktio. Esimerkiksi eilen pelikentällä yksikään pelaaja ei ollut hallitsemattomassa paniikissa, vaikka katselivat joukkuetoverinsa ja ystävänsä elvytystä vierestä. Mutta tunnetta oli pinnassa runsaasti niin kuin kenellä tahansa vastaavassa tilanteessa. Miksi sinun on niin vaikea myöntää, että ihmisillä on tunteet ja ne ovat yhtä luonnollinen osa elämää kuin syntymä ja kuolemakin? Eikä niiden näyttämisessä ole yhtään mitään pahaa. Ennemminkin niin päin, että on haitaksi padota tunteensa ja olla "kovis", joka karskisti kohtaa kaiken kuin kone. 

Missä olen väittänyt että tunteiden näyttäminen on huono asia? Ei tietenkään ole, mutta ne eivät kuulu esim. pelastus- tai ensihoidon tehtäviin. Silloin keskitytään akuuttiin hoitoon ja kaikki muut traumat käsitellään myöhemmin, jos niille on tarvetta.

Eikä sinun tarvitse minun työtehtäviäni uskoa jos et halua.

Olen eri mieltä tuosta tunteesta sun kanssa.

Tunne on tila, joka saa meidät usein luopumaan jostakin (esim. epäonnistumisen pelko), tunne saa monesti meidät ylivirittyneeseen tilaan (esim. lentopelko), tunnetiloilla voimme väheksyä itseämme tai muita, jättää toteuttamasta haaveitamme tai unelmiamme. Käsittelemättömät tunteet saattavat aiheuttaa paniikkikohtauksia jne. Eli kyllä tunteet ohjaa paljon ihmisiä ja käytöstä. Vaikka kuinka ihminen on tehtäviensä tasalla niin kyllä ne tunteet jätetään sivuun kun ihminen tarvitsee akuuttia apua.

Kannattaa vielä vähän opiskella tuota tunnepuolta. Suuret tunteet olet jo oppinut, mutta vielä on paljon opittavaa. Esimerkiksi se, että tunne ei välttämättä näy millään tasolla ihmisen toiminannassa tai ulkokuoressa. Mutta sehän ei tarkoita, etteikö tunnetta olisi olemassa. Myös pelastushenkilökunnalla. Kun ne tunteet nyt vain ovat osa ihmiselämää halusit tai et. Ei ole olemassa tervettä ihmistä, jolla ei ole tunteita kaikissa tilanteissa. Myös työssä. 

Sä se jaksat jankuttaa. Kyllä mä uskon, että enemmän siitä on kaikille hyötyä, että ne tunteet jätetään työn ulkopuolelle. Kerro mulle mitä tunnetiloja sinä ehdit käymään elvytystilanteessa läpi kun täysi härdelli päällä? Kyllä itsellä ainakin aivot ihan täysin naulittuna siihen hetkeen ja tilanteeseen eikä mieli ehdi matkata yhtään mihinkään, jos ehtisi, se olisi huono asia.

Olet siis psykopaatti, kun sinulla ei ole minkäänlaisia tunteita. Aika pelottavaa, jos sellainen on vastuussa ihmishengistä. 

Kiitos keittiöpsykologin diagnoosistasi.
Kerro minulle millä tavoin minusta olisi panikoivana, huutavana ja jännittyneenä hyötyä ihmisen pelastamisessa.

Ulkopuoliselle pelastustehtävät voivat näyttäytyä jopa tylyiltä juuri siksi, että niissä ei anneta tunnetiloille valtaa vaan toimitaan nopeasti avun antamiseen.

Kyllä mulla tunteet on mutta työtehtäviin ne eivät kuulu. Jos olisivat, olisi ammattitaito syynissä hyvin nopeasti.

Ei millään tavalla. Kerro sinä puolestasi mikä saa sinut kuvittelemaan, että paniikki, huuto ja jännittyneisyys ovat sama asia kuin kaikki tunteet. Sen jälkeen voit kertoa, mikä saa sinut kuvittelemaan, että tunne on tunne vain jos se näkyy ulospäin. Ja miksi työtehtävissä ei saisi kokea tunteita. 

No ei mikään, olivat karrikoituja esimerkkejä.

Tunteella ei välttämättä ole mitään tekemistä reaalimaailman kanssa, monestihan joku tunne voi olla ihmisen omassa päässään kehittelemä asia ja siitä seuraava tunnetila on se, miten asia käsitellään. En ole missään sanonut etteikö tunteet saa näkyä, vaan olen sanonut, ettei niille saa antaa valtaa silloin kun esim. elvytystilanne on päällä.

Vierailija
408/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita tänne toki luotettava todiste rokottamattomuudesta, jos sinulla sellainen on. Rokotuksien mahdollinen yhteys sydänongelmiin ei ole harhaa vaan ihan uutisissa ollut juttu.

Etsi ihan itse. Niin me oikeaa tietoa hankkineetkin olemme tehneet. 

Vierailija
409/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä idiottialoituksia oikein pulppuaa. Totta hitossa tuollainen tilanne on järkyttävä. Melkoisesti pitää olla todellisuudesta vieraantunut, jos ei tajua ihmisillä olevan tunteita ja niistä myös suurimpien kuuluvan elämään. Pidän jokseenkin vajaana ihmistä, joka täysin neutraalisti pystyy katselemaan tuonkaltaisia tilanteita. Tunne-elämässä pahoja häiriöitä, jos ei missään tunnu. Ja varsinkaan, jos ei ymmärrä, että muilla tuntuu. 

Eli kaikki ensihoitajat esimerkiksi on sun mielestä vajaita? Paniikista ei ole mitään hyötyä kenellekään hätätilanteessa. Kuolema on ihan luonnollinen asia, siinä missä syntymäkin. Ei se kysy aikaa, paikkaa tai ikää.

Etkö oikeasti tiennyt, että ensihoitajillakin on tunteet??? He vain eivät näytä niitä, koska ovat ammattilaisia. Mutta kun tilanne on ohi, tulee hyvinkin monesti itku. Järkyttävimpiä tapauksia käydään läpi pidempäänkin. Ihmisiä ne ensihoitajatkin ovat. Etkä sinäkään ole niin tunteeton kuin annat ymmärtää. Olet vain niin lapsellinen, että kuvittelet tunteiden näyttämisen olevan paha asia. Tunteethan eivät ole sama asia kuin paniikki. 

Kyllä mä tiesin, ihmisiä tässä kaikki ollaan. Olen työni vuoksi tekemisissä kuoleman kanssa joka ikinen päivä. Surevia omaisia kohtaan myös päivittäin. Mutta tunteet ei kuulu työpaikalle, ne voi estää jopa potilaan saamasta parasta mahdollista hoitoa. Jos oma vapaa-aika kuluisi murehtien menetyksiä, olisin väärällä alalla. Tottakai minulta löytyy sympatiaa mutta se ei saa haitata työntekoa tai työvuoroja. Olen myös menettänyt läheisiäni ja sen surun kohtaaminen on aivan eri asia kuin itselle vieraan ihmisen, niin se vain on.

Hallitsematon tunnetila on juuri se, joka aiheuttaa paniikkia, joten tietynlainen "ihmisyys" on pakko osata heittää taka-alalle tässä työssä. Eletään hetki kerrallaan ja sen mukaan edetään. Itselleni kuolema on luonnollinen asia mutta nimitä sinä toki sitä lapsellisuudeksi jos niin haluat.

En usko hetkeäkään, että olet alalla, jossa kohtaa kuolemaa. Jos olisit, tietäisit, että tunne ei mitenkään estä ihmistä toimimasta, jos ihminen on tehtäviensä tasalla (niin kuin ensihoitajat esimerkiksi ovat). Samoin tietäisit, että tunne ei tarkoita lähimaillekaan aina hallitsematonta paniikkia. Se on vain äärimmäinen tunnereaktio. Esimerkiksi eilen pelikentällä yksikään pelaaja ei ollut hallitsemattomassa paniikissa, vaikka katselivat joukkuetoverinsa ja ystävänsä elvytystä vierestä. Mutta tunnetta oli pinnassa runsaasti niin kuin kenellä tahansa vastaavassa tilanteessa. Miksi sinun on niin vaikea myöntää, että ihmisillä on tunteet ja ne ovat yhtä luonnollinen osa elämää kuin syntymä ja kuolemakin? Eikä niiden näyttämisessä ole yhtään mitään pahaa. Ennemminkin niin päin, että on haitaksi padota tunteensa ja olla "kovis", joka karskisti kohtaa kaiken kuin kone. 

Missä olen väittänyt että tunteiden näyttäminen on huono asia? Ei tietenkään ole, mutta ne eivät kuulu esim. pelastus- tai ensihoidon tehtäviin. Silloin keskitytään akuuttiin hoitoon ja kaikki muut traumat käsitellään myöhemmin, jos niille on tarvetta.

Eikä sinun tarvitse minun työtehtäviäni uskoa jos et halua.

Olen eri mieltä tuosta tunteesta sun kanssa.

Tunne on tila, joka saa meidät usein luopumaan jostakin (esim. epäonnistumisen pelko), tunne saa monesti meidät ylivirittyneeseen tilaan (esim. lentopelko), tunnetiloilla voimme väheksyä itseämme tai muita, jättää toteuttamasta haaveitamme tai unelmiamme. Käsittelemättömät tunteet saattavat aiheuttaa paniikkikohtauksia jne. Eli kyllä tunteet ohjaa paljon ihmisiä ja käytöstä. Vaikka kuinka ihminen on tehtäviensä tasalla niin kyllä ne tunteet jätetään sivuun kun ihminen tarvitsee akuuttia apua.

Kannattaa vielä vähän opiskella tuota tunnepuolta. Suuret tunteet olet jo oppinut, mutta vielä on paljon opittavaa. Esimerkiksi se, että tunne ei välttämättä näy millään tasolla ihmisen toiminannassa tai ulkokuoressa. Mutta sehän ei tarkoita, etteikö tunnetta olisi olemassa. Myös pelastushenkilökunnalla. Kun ne tunteet nyt vain ovat osa ihmiselämää halusit tai et. Ei ole olemassa tervettä ihmistä, jolla ei ole tunteita kaikissa tilanteissa. Myös työssä. 

Sä se jaksat jankuttaa. Kyllä mä uskon, että enemmän siitä on kaikille hyötyä, että ne tunteet jätetään työn ulkopuolelle. Kerro mulle mitä tunnetiloja sinä ehdit käymään elvytystilanteessa läpi kun täysi härdelli päällä? Kyllä itsellä ainakin aivot ihan täysin naulittuna siihen hetkeen ja tilanteeseen eikä mieli ehdi matkata yhtään mihinkään, jos ehtisi, se olisi huono asia.

Olet siis psykopaatti, kun sinulla ei ole minkäänlaisia tunteita. Aika pelottavaa, jos sellainen on vastuussa ihmishengistä. 

Kiitos keittiöpsykologin diagnoosistasi.
Kerro minulle millä tavoin minusta olisi panikoivana, huutavana ja jännittyneenä hyötyä ihmisen pelastamisessa.

Ulkopuoliselle pelastustehtävät voivat näyttäytyä jopa tylyiltä juuri siksi, että niissä ei anneta tunnetiloille valtaa vaan toimitaan nopeasti avun antamiseen.

Kyllä mulla tunteet on mutta työtehtäviin ne eivät kuulu. Jos olisivat, olisi ammattitaito syynissä hyvin nopeasti.

Ei millään tavalla. Kerro sinä puolestasi mikä saa sinut kuvittelemaan, että paniikki, huuto ja jännittyneisyys ovat sama asia kuin kaikki tunteet. Sen jälkeen voit kertoa, mikä saa sinut kuvittelemaan, että tunne on tunne vain jos se näkyy ulospäin. Ja miksi työtehtävissä ei saisi kokea tunteita. 

No ei mikään, olivat karrikoituja esimerkkejä.

Tunteella ei välttämättä ole mitään tekemistä reaalimaailman kanssa, monestihan joku tunne voi olla ihmisen omassa päässään kehittelemä asia ja siitä seuraava tunnetila on se, miten asia käsitellään. En ole missään sanonut etteikö tunteet saa näkyä, vaan olen sanonut, ettei niille saa antaa valtaa silloin kun esim. elvytystilanne on päällä.

Hyvinkin monessa kohtaa olet sanonut, että ensihoitajilla ei ole tunteita ja hoitavat työnsä vain automaatiolla. Mutta en jaksa nyt enempää jauhaa, kun sinulle ei mene perille mikä ero on tunteella ja tunnereaktiolla. 

Vierailija
410/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on ollut mtv:n uutisissa juttua sydänlihastulehdusten ja rokotteiden välisestä mahdollisesta yhteydestä. Jotkut vaan haluavat pitää niin kiinni tuosta "lääketeollisuus on meidän puolellamme" mantrasta, että eivät usko sivuvaikutuksia vaikka ne lääkkeen omassa sivuvaikutusluettelossa mainittaisiin. Uskoa se on tuokin.

Vierailija
411/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvallat ja Israel tutkivat parhaillaan ilmiötä.

Vierailija
412/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan on ollut mtv:n uutisissa juttua sydänlihastulehdusten ja rokotteiden välisestä mahdollisesta yhteydestä. Jotkut vaan haluavat pitää niin kiinni tuosta "lääketeollisuus on meidän puolellamme" mantrasta, että eivät usko sivuvaikutuksia vaikka ne lääkkeen omassa sivuvaikutusluettelossa mainittaisiin. Uskoa se on tuokin.

Oli varmasti. Mutta ne eivät liity mitenkään Christian Erikseniin. Koeta nyt ymmärtää, että maailmassa on muitakin asioita kuin koronarokote, vaikka sinun päähäsi ei muuta mahdukaan. 

Vierailija
413/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli tosiaan jännä nähdä  se, että urheiluselostajat menivät lähes sanattomiksi nähdessään ihan normaaliin elämään kuuluvia asioita. Henkisesti aikuisten kroppaan kasvaneita pikkulapsia?

Sairaskohtaus ja lyhyt kuolema. Ihan normia. Me kaikki kohtaamme noita. Kuolema on osa elämää.

Hih. Kuule. Mä uskon sinua ja olen varma, että sinun kuolemasi tulee olemaan normihomma ja ihmiset ympärilläsi eivät sitä juuri noteeraa vaan jatkavat hommiasi. Hyvä niin.

Kyllähän se saattaa syvällä sisimmissä vähän kaihertaa, että joistakin ihmisistä välitetään ja heitä itketään ja jopa surraan, jos kuolevat. Onhan se varmasti kaukaista sinun kaltaisillesi.

Vierailija
414/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se järkyttävää hänen läheisilleen ja joukkuetovereille. Silti en tiedä miksi minun pitäisi järkyttyä täysin vieraan ihmisen sairauskohtauksesta.

Ja näitä tämänpäiväisiä otsikoita soisin kirjoitettavan myös niistä tuhansista vierastyöläisistä, jotka ovat kuolleet Qatarissa jalkapallostadioneita rakentaessaan.

Qatarin MM-kisat ovat minusta vastenmieliset ja toivoisin median harjoittavan tutkivaa journalismia ja nostavan totuuden esiin. Ensimmäistä kertaa elämässäni en aio itse katsoa kisoja ja toivoisin että myös pelaajat osoittaisivat todellista rohkeutta ja kieltäytyisivät kisoista.

Vierailija
415/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli varmasti. Mutta ne eivät liity mitenkään Christian Erikseniin. Koeta nyt ymmärtää, että maailmassa on muitakin asioita kuin koronarokote, vaikka sinun päähäsi ei muuta mahdukaan. 

Ymmärrän kyllä , että kaikki sairastumiset ym eivät liity rokotteeseen. Hyvä kuitenkin pitää nämäkin yhteydet mielessä, jotta asiasta saadaan lisää tietoa liittyen turvallisuuteen ja terveyteen. On niitä lääkkeitä ennenkin vedetty pois markkinoilta, kun haitat ovat ilmaantuneet myöhemmin tarpeeksi monille.

Vierailija
416/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka väittävät että Eriksen vain pyörtyi, rv-kuvassa näkyi selvästi kuinka hänelle annettiin virtaa koska jalat nytkähtivät iskiessä. Mutta loistavaa että hän on jälleen elävien kirjoissa.

Mutta se mikä alkaa rassaamaan, on suomalaisten hehkutus ja oman hännän nostelu kuinka meidän fanit kannustivat ja kuinka Suomen lippu suojasi pelaajaa ja kuinka hienosti suomalaiset toimivatkaan tässä tilanteessa. Hyi saatana mitä kehujen kerjäämistä, hävetkää pellet!

Se, että sinulla ei ole alkeellisiakaan tapoja osoittaa tukeasi, ei tee tuen osoittamisesta kehujen kerjäämistä. Pelissä kuin pelissä huudetaan pelaajan nimeä ja taputetaan tsempeiksi, jos jollekin sattuu pahemmin. Ihan siellä vastustajankin puolella. Ei se ole mitään kerjäämistä, vaan normaalia urheilukulttuuria. 

Voivoi, kun on taas pointti hukassa! Suomalaisten kannattajien toiminta ja kannustus tapahtuneen jälkeen oli esimerkillistä ja osoitus urheiluperheen yhteenkuuluvuudesta, mutta suomalaisten, lähinnä toimittajien, hehkuttaminen asiasta on mautonta ja noloa. 

Vierailija
417/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänpysähdyksen jälkeen (tämä on nyt virallisesti vahvistettu) tämä kaveri ei pelaa enää jalkapalloa ammattimaisesti, tuskin muutenkaan. Uusi sivu avautuu nyt hänen lämänsä kirjassa. Onneksi rahaa on taatusti vaikka kuinka paljon, joten voi keskittyä rauhaisaan loppuelämän viettoon. Huonomminkin olisi eilen voinut hänelle käydä.

Vierailija
418/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka väittävät että Eriksen vain pyörtyi, rv-kuvassa näkyi selvästi kuinka hänelle annettiin virtaa koska jalat nytkähtivät iskiessä. Mutta loistavaa että hän on jälleen elävien kirjoissa.

Mutta se mikä alkaa rassaamaan, on suomalaisten hehkutus ja oman hännän nostelu kuinka meidän fanit kannustivat ja kuinka Suomen lippu suojasi pelaajaa ja kuinka hienosti suomalaiset toimivatkaan tässä tilanteessa. Hyi saatana mitä kehujen kerjäämistä, hävetkää pellet!

Se, että sinulla ei ole alkeellisiakaan tapoja osoittaa tukeasi, ei tee tuen osoittamisesta kehujen kerjäämistä. Pelissä kuin pelissä huudetaan pelaajan nimeä ja taputetaan tsempeiksi, jos jollekin sattuu pahemmin. Ihan siellä vastustajankin puolella. Ei se ole mitään kerjäämistä, vaan normaalia urheilukulttuuria. 

Voivoi, kun on taas pointti hukassa! Suomalaisten kannattajien toiminta ja kannustus tapahtuneen jälkeen oli esimerkillistä ja osoitus urheiluperheen yhteenkuuluvuudesta, mutta suomalaisten, lähinnä toimittajien, hehkuttaminen asiasta on mautonta ja noloa. 

Sinä olet nolo ja mauton, kun et osaa olla ylpeä maanmiestesi toiminnasta, vaan pitää aina vaan valittaa kaikesta. 

P.S. Tanskalaiset sitä toimintaa hehkuttivat kaiken eniten. Miksi et siitä itke?

Vierailija
419/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteesta on puhuttu tällä paljon, mutta mites doping?

Vierailija
420/533 |
13.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydänpysähdyksen jälkeen (tämä on nyt virallisesti vahvistettu) tämä kaveri ei pelaa enää jalkapalloa ammattimaisesti, tuskin muutenkaan. Uusi sivu avautuu nyt hänen lämänsä kirjassa. Onneksi rahaa on taatusti vaikka kuinka paljon, joten voi keskittyä rauhaisaan loppuelämän viettoon. Huonomminkin olisi eilen voinut hänelle käydä.

Juuri näin.