Käyttääkö 46v naiset ehkäisyä,
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Eivät käytä. Koska eivät jaa toosaansa.
Minä ainakin jaan ja ilolla jaankin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jakaa. Toosa on jaossa miehelleni joka päivä. Tästähän se riemu vasta alkaa kun ei ehkäisyä enää tarvitse mutta seksiä tekee mieli oikein kunnolla.
En jaa. Nainen on miehelle vain ränni johon tyhjentyä enkä ole antanut heidän käyttää minua siihen. Harvempi viihtyy seurassa, jos ei ikinä pääse pumppaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jakelen mielelläni miehelleni hyvinkin usein ja auliisti. Ehkäisyä ei tarvita, koska miehelle tehtiin sterilisaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse minkäänlaista ehkäisyä. 46-vuotiaalla ei pysty enää raskaus alkamaan mitenkään enää. Kuukautisten tuleminen on tuolla iällä enää rippeitä hormoneista ja munasolut ovat loppuneet jo. Turhaa olisi nähdä vaivaa ehkäisyn suhteen. Itse olen ollut jo 3 vuotta ilman mitään ehkäisyä. Helppoa ja vapaata 😊
Kerropa tämä isoisoäidilleni, joka sai nuorimman lapsensa 47-vuotiaana.
Oliko mummolla vain yksi lapsi vai 10? Jos on monta, niin munasolureserviä oli vanhanakin vielä jäljellä, koska jokainen raskaus säästää sitä. Ensimmäisen lapsen saaminen noin myöhään on harvinaista.
Mitä helkkaria sinä oikein horiset?
Oon 45-vuotias äijä ja kyl mun "joystick" toimii ihan yhtä hyvin ku parikymppisenäkin. Ei oo mikään lerppu enkä tosiaan käytä mitään viagroja. Ja kotiruokaa syödään. On perunamuusit ja jauhelihakastikkeet yms. yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse minkäänlaista ehkäisyä. 46-vuotiaalla ei pysty enää raskaus alkamaan mitenkään enää. Kuukautisten tuleminen on tuolla iällä enää rippeitä hormoneista ja munasolut ovat loppuneet jo. Turhaa olisi nähdä vaivaa ehkäisyn suhteen. Itse olen ollut jo 3 vuotta ilman mitään ehkäisyä. Helppoa ja vapaata 😊
No niin jonne, äläpä viitsi sekaantua aikuisten keskusteluun. Kyllä sinäkin tiedät, että yli 46-vuotiaat ovat vielä saaneet lapsia. Itsekin sain vauvan ollessani 47.
Vau, oletko siis yksi siitä suomen 30 naisen joukosta, joka saa lapsen noin vanhana luonnollisesti? Luovutetuilla munasoluilla ja hoidoilla voi saada lapsia vanhanakin, mutta äärimmäisen harvinaista saada omin avuin.
Ilmeisesti sitten olen. Eikä tuo mielestäni edes kuulosta kovin harvinaiselta. Jos 30 naista vuodessa saa lapsen yli 46-vuotiaana, sehän tarkoittaa että enemmän kuin kahdesti kuussa "vanha" nainen saa luomusti lapsen.
Niin miten sen ottaa. Lapsia syntyy kuitenkin 40 000 kpl vuodessa viiden miljoonan maassa.
Vierailija kirjoitti:
Sitten eivät ole miesten kanssa missään tekemisissä, koska parittelun takia mies sietää naisen seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän jakaa. Toosa on jaossa miehelleni joka päivä. Tästähän se riemu vasta alkaa kun ei ehkäisyä enää tarvitse mutta seksiä tekee mieli oikein kunnolla.
En jaa. Nainen on miehelle vain ränni johon tyhjentyä enkä ole antanut heidän käyttää minua siihen. Harvempi viihtyy seurassa, jos ei ikinä pääse pumppaamaan.
Olet tavannut huonoja miehiä. Minun mieheni pitää kyllä huolen siitä, että minäkin nautin jakamisesta. Siksipä jaankin usein :) Pian 30 vuotta olen hänelle jakanut vähintään kerran viikossa eikä loppua näy.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51 vuoden iässä, ja harva tämän ikäinen haluaa enää lapsia.
Minä olen 48, ja minulla on sekä säännölliset kuukautiset että säännöllinen seksielämä. Gynekologin mukaan ehkäisy on vielä ehdottomasti tarpeen.
:) Gynekologisi ei voi muutakaan sanoa, jos on pienikin promillen mahdollisuus tulla raskaaksi niin hänen on suositeltava ehkäisyä. Mutta ymmärrät varmaan itsekin, että tuo on hätävarjelun liioittelua. 48v EI tule noin vaan raskaaksi, saati että raskaus jatkuisi, vaikka olis millaiset kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä käytetään ehkäisynä kumia, tosin turhaa sekin, koska 46-vuotiaan mieheni seisokki ei enää kestä kumin laittoa, vaan aina lerpahtaa. Iän tuomia vaivoja.
Jo 46-vuotiaana?! Eikö se ole liian varhain nykyaikana?
Aika moni ihminen on tuossa iässä ylipainoinen ja diabetes kolkuttaa ovella. Siitä se lerpsuus helposti alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet tavannut huonoja miehiä. Minun mieheni pitää kyllä huolen siitä, että minäkin nautin jakamisesta. Siksipä jaankin usein :) Pian 30 vuotta olen hänelle jakanut vähintään kerran viikossa eikä loppua näy.
Oliko sinulla miespuolisia ystäviä jo sinkkuna ennen kuin olit kenenkään toisen "käytössä", ja ovatko pysyneet rinnallasi läpi nämä 30v vaikka eivät ole päässeet hyödyntämään? :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko mummolla vain yksi lapsi vai 10? Jos on monta, niin munasolureserviä oli vanhanakin vielä jäljellä, koska jokainen raskaus säästää sitä. Ensimmäisen lapsen saaminen noin myöhään on harvinaista.
Kaikki asiat mistä sinä et mitään tiedä ei ole horinaa. Totta kai sillä on merkitystä onko lapsia syntynyt tasaiseen tahtiin vai onko lapseton 47v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin jonne, äläpä viitsi sekaantua aikuisten keskusteluun. Kyllä sinäkin tiedät, että yli 46-vuotiaat ovat vielä saaneet lapsia. Itsekin sain vauvan ollessani 47.
Vau, oletko siis yksi siitä suomen 30 naisen joukosta, joka saa lapsen noin vanhana luonnollisesti? Luovutetuilla munasoluilla ja hoidoilla voi saada lapsia vanhanakin, mutta äärimmäisen harvinaista saada omin avuin.
Ilmeisesti sitten olen. Eikä tuo mielestäni edes kuulosta kovin harvinaiselta. Jos 30 naista vuodessa saa lapsen yli 46-vuotiaana, sehän tarkoittaa että enemmän kuin kahdesti kuussa "vanha" nainen saa luomusti lapsen.
Niin miten sen ottaa. Lapsia syntyy kuitenkin 40 000 kpl vuodessa viiden miljoonan maassa.
No kokonaissyntyvyyshän ei määritä sitä onko yleistä saada lapsi "vanhana". Siinä pitää huomioida myös se, moniko edes yrittää raskautua "vanhana". Veikkaisin, että verrattuna esim. 30-40-vuotiasisiin, yli 46-vuotiaat yrittävät harvoin lasta luomuna. Jos niistä harvoista yrittäjistä jopa 30 vuodessa onnistuu, se on aika paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki asiat mistä sinä et mitään tiedä ei ole horinaa. Totta kai sillä on merkitystä onko lapsia syntynyt tasaiseen tahtiin vai onko lapseton 47v.
Ei suuremmin. Lapsia tulee, jos on tullakseen riippumatta siitä, montako niitä on entuudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51 vuoden iässä, ja harva tämän ikäinen haluaa enää lapsia.
Minä olen 48, ja minulla on sekä säännölliset kuukautiset että säännöllinen seksielämä. Gynekologin mukaan ehkäisy on vielä ehdottomasti tarpeen.
:) Gynekologisi ei voi muutakaan sanoa, jos on pienikin promillen mahdollisuus tulla raskaaksi niin hänen on suositeltava ehkäisyä. Mutta ymmärrät varmaan itsekin, että tuo on hätävarjelun liioittelua. 48v EI tule noin vaan raskaaksi, saati että raskaus jatkuisi, vaikka olis millaiset kuukautiset.
Noin itsekin ajattelin, kunnes tein positiivisen raskaustestin pari päivää ennen kuin täysin 48. Voin kertoa, että ei ollut kaikin puolin positiivinen yllätys. Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja lapsi syntyi terveenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ystäväni sai äskettäin lapsen 48-vuotiaana, ihan luomusti.
Juu juu. Ihan luomusti. Ehkä sulle ei kerrota kaikkea.
Niin se minun mummonikin meni hedelmöityshoitoihin jo ennen kuin niitä oli keksittykään :D Sai äitini ollessaan 48.
Niin minunkin suvussa on myöhään saatu lapsia. Mutta kuten miehilläkin on siittiöiden kanssa ongelmia, niin naisilla on myös. Ehkä ilmansaasteet ja torjunta-aineet ovat aiheuttaneet tässä asiassa ongelmia.
On toki, mutta ei ne silti estä luomu raskutumista vielä 2020-luvullakin. Nykyisin vaan eletään siinä harhassa, että 35v alkaen nainen on jo helmätön ja kaikki sen jälkeen saadut lapset on tehty keinotekoisesti. Oikeastihan näin ei ole, vaan "vanhat" saavat lapsia nykyisin siinä missä saivat sata vuotta sittenkin.
35v on vielä melko nuori, toki lisääntyminen alkaa olla valomerkissä. Mutta 46v on jo aivan liian iäkäs vartaloltaan ja hormoneiltaan. Tuossahan on 11 vuotta ikää välissä ja siinä se romahdus tapahtuu.
Siittiöiden laatu on nuorilla miehillä laskenut radikaalisti. Sen nyt kaikki on varmasti lukenut uutisista. Näin on käynyt myös naisten hormoneille, ne on sekaisin syystä, jota ei tiedetä. Luonnon omaa rajoittamista? Varmasti näin on ja hyvä niin. Ei kaikkien tarvitse tehdä lapsia.
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/historiallisesti-ainutlaatuista-yl…
"Yli 45-vuotiaana synnyttäneiden naisten lukumäärä romahti, kun tultiin 1970-luvulle. 1920-luvulla heitä oli vuosittain noin tuhat, mutta vuodesta 1970 keskimäärin alle sata.
Yli 50-vuotiaita synnyttäjiä oli 50-luvulle asti vuosittain keskimäärin toistakymmentä. Ennätys tehtiin vuonna 1931, jolloin lapsen sai 18 yli 50-vuotiasta."
Onhan se selvää että on harvinaistunut siksi että useimmat käyttävät sitä ehkäisyä. Vaikka olisi kuinka pieni mahdollisuus, niin joskus se kohdalle sattuessaan olisi katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla miespuolisia ystäviä jo sinkkuna ennen kuin olit kenenkään toisen "käytössä", ja ovatko pysyneet rinnallasi läpi nämä 30v vaikka eivät ole päässeet hyödyntämään? :(
No suurimmalla osalla on. Harva on elänyt sellaisessa maailmassa, jossa kaikki miehet tahtovat päästä pöksyihin. Minun pitkäaikaisin ystäväni on miespuolinen ja ollut rinnallani kauemmin kuin kukaan lapsuuden perheeni ulkopuolinen. Eikä ikinä ole edes etäisesti vihjannut, että petipuuhat kanssani kiinnostaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Ystäväni sai äskettäin lapsen 48-vuotiaana, ihan luomusti.
Juu juu. Ihan luomusti. Ehkä sulle ei kerrota kaikkea.
Niin se minun mummonikin meni hedelmöityshoitoihin jo ennen kuin niitä oli keksittykään :D Sai äitini ollessaan 48.
Niin minunkin suvussa on myöhään saatu lapsia. Mutta kuten miehilläkin on siittiöiden kanssa ongelmia, niin naisilla on myös. Ehkä ilmansaasteet ja torjunta-aineet ovat aiheuttaneet tässä asiassa ongelmia.
On toki, mutta ei ne silti estä luomu raskutumista vielä 2020-luvullakin. Nykyisin vaan eletään siinä harhassa, että 35v alkaen nainen on jo helmätön ja kaikki sen jälkeen saadut lapset on tehty keinotekoisesti. Oikeastihan näin ei ole, vaan "vanhat" saavat lapsia nykyisin siinä missä saivat sata vuotta sittenkin.
35v on vielä melko nuori, toki lisääntyminen alkaa olla valomerkissä. Mutta 46v on jo aivan liian iäkäs vartaloltaan ja hormoneiltaan. Tuossahan on 11 vuotta ikää välissä ja siinä se romahdus tapahtuu.
Siittiöiden laatu on nuorilla miehillä laskenut radikaalisti. Sen nyt kaikki on varmasti lukenut uutisista. Näin on käynyt myös naisten hormoneille, ne on sekaisin syystä, jota ei tiedetä. Luonnon omaa rajoittamista? Varmasti näin on ja hyvä niin. Ei kaikkien tarvitse tehdä lapsia.
Seuraavaksi sitten opiskelemaan vähän lisää, jotta tulet oppineeksi, että 46 ei ole mikään mystinen raja, jonka jälkeen raskaus on mahdotonta.
Jep, mummoni äiti sai viimeisensä 48v. ja miehen mummo 46v.