Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset...miten tulette toimeen ei-akateemisten ystävienne kanssa?

Vierailija
12.06.2021 |

Vai onko niitä? Itselläni muutama, en vaan sovi joukkoon. Mietin liikaa asioita ja he ottavat asioita annettuna, ilman kriittistä pohdintaa, tai kaikki kritiikki on heidän mielestään negatiivisuutta. Ei oikein jutut kohtaa muutenkaan. Koko kouluiän mietin miksi olen erilainen mutta vasta aikuisena löysin yliopistosta samanlaisia ystäviä. ÄÖ:ni taitaa olla aika korkea.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin. Kas kun ei-akateeminen ei automaattisesti tarkoita sitä, että henkilö on tyhmä kuin kivi. Eräs parhaista ystävistäni on amiksen käynyt, ja tulemme toimeen mainiosti. Meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnonkohteita ja lisäksi hän on fiksu, tietää ja on kiinnostunut maailmassa tapahtuvista asioista, puhuu monia eri kieliä, voimme käydä keskusteluja syvällisistä asioista tai esimerkiksi politiikasta tms. 

Tämä. Puolisoni on lopettanut yliopiston kesken, imaistiin työelämään ja opinnot jäi. Vähintään yhtä älykäs kuin minäkin jolla on kaksi akateemista loppututkintoa.

Vierailija
82/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin. Kaveeraan vain sellaisten ihmisten kanssa joiden kanssa tulen hyvin toimeen ja koen olevani henkisesti samalla tasolla. Koulutustasolla ei ole merkitystä. Alemman tason koulutus ei sinänsä vielä kerro ihmisestä kaikkea, sieltäkin löytyy hyvinkin fiksuja ihmisiä. Törppöjen kanssa en vietä aikaani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ei-akat ystäviä, yksi vanha koulukaveri on "vain" amk. Hyvin tulen toimeen työpaikalla ihan kaikkien kanssa. Ihan amisten ja amk:nkin. Itsekin olin 1. polven akateeminen, sukuni 1. tohtori.

Vierailija
84/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin tulen toimeen mutta nuoruuden kaveriporukka kyllä jäi. Olin oikeastaan kiusattunakin siinä porukassa ja muut pitivät erilaisena. Yksi toinenkin ystävä etääntyi valmistumisen jälkeen. Ei se varmaan siitä johdu, mutta yleisesti tuntuu että jos se koulutus on jollekin ongelma niin ei minulle, vaan sille alemmin koulutetulle. Mutta lähipiiristä löytyy kaikenlaisia ihmisiä, eli kaikkia tämä ei koske.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi