Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset...miten tulette toimeen ei-akateemisten ystävienne kanssa?

Vierailija
12.06.2021 |

Vai onko niitä? Itselläni muutama, en vaan sovi joukkoon. Mietin liikaa asioita ja he ottavat asioita annettuna, ilman kriittistä pohdintaa, tai kaikki kritiikki on heidän mielestään negatiivisuutta. Ei oikein jutut kohtaa muutenkaan. Koko kouluiän mietin miksi olen erilainen mutta vasta aikuisena löysin yliopistosta samanlaisia ystäviä. ÄÖ:ni taitaa olla aika korkea.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin.  Mutta ei ole kyllä siis ikinä ollut mitään ongelmia tulla toimeen ihmisten kanssa ja se on minulle luonnollista ja helppoa. 

Vierailija
2/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmia. Enkä sitä paitsi voi ymmärtää, miten joku voi pitää asiaa jonain ylittämättömänä raja-aitana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihme on ÄÖ? se on ÄO

Vierailija
4/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koulutus vaikuta ystävyyssuhteisiin. Minulla on ystävänä amiskoukutuksesta tohtoriin ja itse maisteri.

Mutta työelämässä vaikuttaa. Voi sitä katkeruuden ja kateellisuuden määrää - huh huh!

Vierailija
5/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä hyvin. Kun olin yhden ei-akateemisen kanssa Albert Edelfeltin töiden avajaisissa Hämeenlinnan taidemuseossa, hän kulki työltä toiselle: ton mä ottaisin mun seinälle, tota en ottaisi, toi vois sopia makuuhuoneeseen, tota en ottais ikinä, ihan kauhee.

Minun oli vaikea salata, että minua sekä nauratti että hävetti ystäväni äänekäs kommentointi avajaisten tungoksessa. Silloin toivoin, että hän olisi ollut edes hieman sivistyneempi.

Vierailija
6/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko todella ystäviäsi, jos katselet heitä alaspäin ja teidän ’juttunne eivät kohtaa muutenkaan’. Ei sinun ole pakko heidän ystävänsä olla - ota etäisyyttä ja hakeudu sellaisten ihmisten joukkoon, joiden kanssa koet olosi mukavaksi.

Omassa ystäväpiirissäni on ihmisiä hyvin erilaisilla taustoilla. En ole kokenut vastaavanlaista vastakkainasettelua, kuin sinä AP kuvailet.

Vierailija
7/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään ei-akateemista.

Vierailija
8/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Körkeä älykkyysösämäärä.

Vierailija
9/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Ei kukaan akateeminen ole noin tyhmä.

Vierailija
10/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot narikkaan päihteillä niin hyvin menee

Vierailija
11/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin tulen toimeen, kun ajattelen heitä ei-akateemisena ja valitsen aktiviteetit ja keskusteluaiheet myös heille sopiviksi. 

Vierailija
12/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käytännössä lainkaan ei-akateemisia ystäviä (tai sukulaisia) lukuunottamatta muutamia tuttavaperheitä lapsineen, jotka kuitenkin edustaa muilla tavoilla vähän sivistyneempää kansanosaa. Ei vaan löydy mitään yhteistä sellaisten ihmisten kanssa, joita ei kiinnosta minkäänlainen itsensä kehittäminen, sivistys ja älyllinen toiminta. Enkä todellakaan pidä rimaa kohtuuttoman korkealla, pienikin ripaus riittäisi, mutta monissa ei ole sitä senkään vertaa.

Vierailija
13/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sujuu. Nuorempana luulin, että vaan akateeminen voi ymmärtää mua, mutta kun ikää on karttunut, niin ihan sama mikä koulutus on. hyvät tyypit on hyviä ja nuijat nuijia, ihan koulutuksesta riippumatta.

Ja mun tutuissa kaikista innostuneimmin museoihin ja sivistykseen suhtautuu pariskunta joista toinen on yo ja toinen amispohja. Molemmat fiksuja, hauskoja ja sivistyneitä.

Vierailija
14/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akateemikolla on korkea ÄÖ.

Vierailija
15/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tulen toimeen. Luonne ratkaisee ja käytös, kuten kaikkien muidenkin ihmisten kohdalla.

Vierailija
16/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta päätellen ÄÖsi on kovin matala. Äärimmäisen surkea provo. 

Vierailija
17/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin tulen toimeen, kun ajattelen heitä ei-akateemisena ja valitsen aktiviteetit ja keskusteluaiheet myös heille sopiviksi. 

Hyvä, ettet ota itsellesi liian haastavia aktiviteetteja. 

Vierailija
18/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki älykkäät ja asioista kiinnostuneet ole akateemisia. Ja akateemisissakin voi olla yllättävän urpoja ihmisiä.

Vierailija
19/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittako ÄÖ ääliömäisen öyhötyksen tasoa? Jos kyllä, ap:lla on todellakin korkea ÄÖ

Vierailija
20/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki älykkäät ja asioista kiinnostuneet ole akateemisia. Ja akateemisissakin voi olla yllättävän urpoja ihmisiä.

Jos ap on oikeasti akateeminen, hän on malliesimerkki tuosta urpoudesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi