Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset...miten tulette toimeen ei-akateemisten ystävienne kanssa?

Vierailija
12.06.2021 |

Vai onko niitä? Itselläni muutama, en vaan sovi joukkoon. Mietin liikaa asioita ja he ottavat asioita annettuna, ilman kriittistä pohdintaa, tai kaikki kritiikki on heidän mielestään negatiivisuutta. Ei oikein jutut kohtaa muutenkaan. Koko kouluiän mietin miksi olen erilainen mutta vasta aikuisena löysin yliopistosta samanlaisia ystäviä. ÄÖ:ni taitaa olla aika korkea.

Kommentit (84)

Vierailija
21/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen ja strippari. Koska oman alan töitä ei vaan oo.

Vierailija
22/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tulen toimeen kaikkien kanssa, tosin valtaosa on akateemisia. Työelämässä se kieltämättä jonkun verran näkyy, helposti on sitä jonkun mainitsemaa kateellisuutta, siis siitä että tehdään ”samat hommat” (ei tehdä) pienemmällä palkalla tai kun työaikamme on lyhyempi (ei tarvitse tehdä kaikkea työpaikalla, kuten näiden ammattikoulutuksen saaneiden, mutta osan vaikea ymmärtää kotonatehtävän työn määrää) jne. Ei koske kuitenkaan kaikkia. Minulla on yksi ei-akateeminen ystävä, joka on monen L:n ylioppilas. Ei se koulutus tai sen puute aina automaattisesti älykkyydestä tai mistään kognitiivisen ajattelun puutteesta kerro.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaisesti akateeminen koulutus ei ole vienyt minulta sosiaalisia taitoja. 

Vierailija
24/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei koulutus vaikuta ystävyyssuhteisiin. Minulla on ystävänä amiskoukutuksesta tohtoriin ja itse maisteri.

Mutta työelämässä vaikuttaa. Voi sitä katkeruuden ja kateellisuuden määrää - huh huh!

Niin, akateemiset ovat yleensä katkeria jos joku heitä vähemmän opiskellut tienaa heitä enemmän. Huomattu on.

Vierailija
25/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oppinut pitämään mölyt mahassani, ts. en pohdi ääneen.

Vierailija
26/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoisimpia keskusteluja, joita olen käynyt, ovat pappani kanssa. Hänellä kävi aikanaan vain 4 luokkaa kansakoulua (tai mikä sen nimi silloin olikaan). Koulutus ei takaa keskustelutaitoja tai edes tietotasoa. 

Vierailija
27/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei koulutus vaikuta ystävyyssuhteisiin. Minulla on ystävänä amiskoukutuksesta tohtoriin ja itse maisteri.

Mutta työelämässä vaikuttaa. Voi sitä katkeruuden ja kateellisuuden määrää - huh huh!

Niin, akateemiset ovat yleensä katkeria jos joku heitä vähemmän opiskellut tienaa heitä enemmän. Huomattu on.

Amikset luulevat aina näin, koska itse opiskelu on pakollinen paha työn ja palkan edessä. Akateemisille sivistys on arvo itsessään eikä vain välineenä.

ohis

Vierailija
28/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onneksi tarvitse, koska ei amiskavereita ole. Jos harrastuksissa törmään sellaiseen, varon puhun hitaasti ja yksinkertaisesti vain siitä harrastuksesta ja naureskelen hiljaa moukalle

Vierailija
29/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amikset luulevat aina näin, koska itse opiskelu on pakollinen paha työn ja palkan edessä. Akateemisille sivistys on arvo itsessään eikä vain välineenä.

ohis

Miksi sitten aina kuuluu hirveä ulina akateemisten joukosta, kun amis kertoo tienaavansa enemmän kuin akateeminen?

Vierailija
30/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ohis

Ohisalo? Hyi häivy täältä

Vierailija
31/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateemiset ovat sivistyneitä, avarakatseisia ja harvemmin katkeria amiksille. Nostan hattua kaikille maalareille, sähköhenkilöille ynnä muille ammattiduunareille palkkatasosta riippumatta.

Vierailija
32/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
33/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onneksi tarvitse, koska ei amiskavereita ole. Jos harrastuksissa törmään sellaiseen, varon puhun hitaasti ja yksinkertaisesti vain siitä harrastuksesta ja naureskelen hiljaa moukalle

Ja amikset nauravat paskaisesesti sinulle, joka kuvittelet olevasi jotain koska pääsi yliopistoon. Hekin olisivat päässeet, mutta ei kiinnostanut elellä yhteiskunnan varoilla vuosia loisien. 

Vierailija
34/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Miksi sitten aina kuuluu hirveä ulina akateemisten joukosta, kun amis kertoo tienaavansa enemmän kuin akateeminen?

Koska se on moukkaa. Akateemisille älykkyys ja sivistys on tärkeämpää ja tätä on monen duunarin vaikea ellei mahdoton ymmärtää.

Vierailija
35/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mikä ihme on ÄÖ? se on ÄO

Körkeä älykkyysösämäärä.

Ap vaikuttaa todella fiksulta 😄

Vierailija
36/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

-10/5.

Kerrassan surkea aloitus. Keksi parempaa, ap! On sentään viikonloppu!

Vierailija
37/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä ihme on ÄÖ? se on ÄO

ÄäliöÖyhötysmäärä

Vierailija
38/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja amikset nauravat paskaisesesti sinulle, joka kuvittelet olevasi jotain koska pääsi yliopistoon. Hekin olisivat päässeet, mutta ei kiinnostanut elellä yhteiskunnan varoilla vuosia loisien. 

Suurin osa ei pääse ja vielä tyhmempi osa ei edes yritä.

Vierailija
39/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

Harmi, että sinä et ole sitä arvoa saavuttanut sen enempää itsessään kuin välineenäkään. Siksi sinun pitää vain provoilla palstalla ja iltaisin itkeä itsesi uneen kariutuneiden haaveidesi vuoksi. 

Vierailija
40/84 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa ei pääse ja vielä tyhmempi osa ei edes yritä.

No jos yliopistossa oppii sinun kaltaiseksesi, ymmärrän hyvin miksi sinne ei kukaan täysipäinen halua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi