Akateemiset...miten tulette toimeen ei-akateemisten ystävienne kanssa?
Vai onko niitä? Itselläni muutama, en vaan sovi joukkoon. Mietin liikaa asioita ja he ottavat asioita annettuna, ilman kriittistä pohdintaa, tai kaikki kritiikki on heidän mielestään negatiivisuutta. Ei oikein jutut kohtaa muutenkaan. Koko kouluiän mietin miksi olen erilainen mutta vasta aikuisena löysin yliopistosta samanlaisia ystäviä. ÄÖ:ni taitaa olla aika korkea.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutus vaikuta ystävyyssuhteisiin. Minulla on ystävänä amiskoukutuksesta tohtoriin ja itse maisteri.
Mutta työelämässä vaikuttaa. Voi sitä katkeruuden ja kateellisuuden määrää - huh huh!
Niin, akateemiset ovat yleensä katkeria jos joku heitä vähemmän opiskellut tienaa heitä enemmän. Huomattu on.
Amikset luulevat aina näin, koska itse opiskelu on pakollinen paha työn ja palkan edessä. Akateemisille sivistys on arvo itsessään eikä vain välineenä.
ohis
Miksi sitten aina kuuluu hirveä ulina akateemisten joukosta, kun amis kertoo tienaavansa enemmän kuin akateeminen?
Koska olet ainoa, joka haluaa keskustella palkasta etkä ymmärrä sosiaalisia vihjeitä.
Ei haittaa. Ja olin itse kyllä kriittinen jo ennen akateemisia opintojani. En ottanut asioita annettuina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutus vaikuta ystävyyssuhteisiin. Minulla on ystävänä amiskoukutuksesta tohtoriin ja itse maisteri.
Mutta työelämässä vaikuttaa. Voi sitä katkeruuden ja kateellisuuden määrää - huh huh!
Niin, akateemiset ovat yleensä katkeria jos joku heitä vähemmän opiskellut tienaa heitä enemmän. Huomattu on.
Akateemiset ovat sivistyneitä, avarakatseisia ja harvemmin katkeria amiksille. Nostan hattua kaikille maalareille, sähköhenkilöille ynnä muille ammattiduunareille palkkatasosta riippumatta.
Minun akateeminen ystävä pisti välit poikki, kun työsuhteeni vakinaistettiin ja hänen määräaikaisuutensa päättyi siihen. Olimme siis samassa työpaikassa samoissa työtehtävissä. Hän syytti minua esimiehen perseennuolennasta. Eli kyllä niitä akateemisiakin on, joilta ei löydy käytöstapoja tai ole yhtään sen sivistyneempiä kuin heitä vähemmän kouluttautuneet.
Amislainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Amikset luulevat aina näin, koska itse opiskelu on pakollinen paha työn ja palkan edessä. Akateemisille sivistys on arvo itsessään eikä vain välineenä.
ohis
Miksi sitten aina kuuluu hirveä ulina akateemisten joukosta, kun amis kertoo tienaavansa enemmän kuin akateeminen?
Koska se on moukkaa. Akateemisille älykkyys ja sivistys on tärkeämpää ja tätä on monen duunarin vaikea ellei mahdoton ymmärtää.
Tämän ketjun perusteella akateemisille tärkeintä on öyhöttää. Sillähän ei ole mitään tekemistä sivistyksen kanssa. Eikä varsinkaan älykkyyden. Älykäs ja sivistynyt ihminen ei mittaa ihmisen arvoa koulutuksen perusteella eikä varsinkaan provoile puhkikuluneilla aiheilla av:lla.
Vierailija kirjoitti:
mikä ihme on ÄÖ? se on ÄO
Ap tietää sen kyllä kun on aiemmin samaa viljellyt palstalla. Ap tykkää provoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Koska olet ainoa, joka haluaa keskustella palkasta etkä ymmärrä sosiaalisia vihjeitä.
Paitsi etten ole ikinä halunnut keskustella palkasta. Mutta pakko joskus yrittää, kun akateemiset aina kitisevät huonoista palkoistaan.
Töissä joudun päivittäin tekemään yhteistyötä amis/amk koulutuksen saaneiden kanssa ja välillä se tuntuu hieman raskaalta. Monesti nämä amk työkaverit on kovin kärkkäitä sanomaan mielipiteitään asiaan kuin asiaan, vaikka meillä työpaikan akateemisilla on asioissa päätäntävalta. Pitää vaan pitää oma pää kylmänä ja hillitä itsensä, koska en halua pahoittaa kenenkään työkaverin mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset ovat sivistyneitä, avarakatseisia ja harvemmin katkeria amiksille. Nostan hattua kaikille maalareille, sähköhenkilöille ynnä muille ammattiduunareille palkkatasosta riippumatta.
Minun akateeminen ystävä pisti välit poikki, kun työsuhteeni vakinaistettiin ja hänen määräaikaisuutensa päättyi siihen. Olimme siis samassa työpaikassa samoissa työtehtävissä. Hän syytti minua esimiehen perseennuolennasta. Eli kyllä niitä akateemisiakin on, joilta ei löydy käytöstapoja tai ole yhtään sen sivistyneempiä kuin heitä vähemmän kouluttautuneet.
Amislainen
Oliko syytöksissä perää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Paitsi etten ole ikinä halunnut keskustella palkasta. Mutta pakko joskus yrittää, kun akateemiset aina kitisevät huonoista palkoistaan.
Juu amis haluaa jutella kirjallisuudesta, mutta tyhmät akateemiset vain haluavat puhua palkoistaan :D näinhän se menee
Vierailija kirjoitti:
Töissä joudun päivittäin tekemään yhteistyötä amis/amk koulutuksen saaneiden kanssa ja välillä se tuntuu hieman raskaalta. Monesti nämä amk työkaverit on kovin kärkkäitä sanomaan mielipiteitään asiaan kuin asiaan, vaikka meillä työpaikan akateemisilla on asioissa päätäntävalta. Pitää vaan pitää oma pää kylmänä ja hillitä itsensä, koska en halua pahoittaa kenenkään työkaverin mieltä.
Luojan kiitos oma akateeminen pomoni ei ole tuollainen kuspää kuin sinä! Tosin etpä ole akateemista nähnytkään. Säälittävä provo vain olet.
Anteeksi, nyt en ymmärtänyt. Eiväthän akateemiset ihmiset toki ole tekemisissä ei-akateemisten kanssa. Hyvänen aika sentään, mitä siitäkin seuraisi. Maailmanjärjestykseen ei pidä puuttua.
Taas ketju, jossa amikset öyhöttää akateemisista ja samalla kirjoittaa "akateemisten" moitteet amiksille. Hohhoijaa!
Ei mitään epäilystä AP, etteikö ÄÖ:si voisi olla korkea! 😬 Se on älykkyysosamäärä ja lyhennetään ÄO.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Juu amis haluaa jutella kirjallisuudesta, mutta tyhmät akateemiset vain haluavat puhua palkoistaan :D näinhän se menee
Miksi ei haluaisi? Oletko niin vajaa, että kuvittelet ammatillisen koulutuksen estävän lukuharrastuksen? Kannattaisi lukea muutakin kuin av:ta niin voisi oppia maailmasta jotain. Ja jäisi tuo öyhötyskin vähemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ohis
Olen parturi-kampaaja. Voin oikein mielelläni jutella kirjallisuudesta. Mistä tyylilajista haluaisit keskustella? Vai haluatko ennemmin ottaa käsittelyyn jonkun tietyn kirjailijan tuotannon?
Työelämässä usein ei-akateemisten alemmuuskompleksi johtaa tiedon pimittämisen ja muuhun vilunkipeliin. Tästä syystä palkkaan vain akateemisia.
ÄÖ = älykkyydestä öyhöttäminen.
Mä oon OTM ja mulla on ihan helppoa olla ei-akateemisten kavereiden kanssa. Nekin on monet älykkäitä ja se missä minulla on erityistä osaamista (oikeustiede) on aika spesifiä eikä siinä mielessä ole kovin paljoa yhteistä muiden akateemisten kanssa. Toisten juristien kanssa voi sit puhua ammattijargonia. Saattaa se vähän näkyä kun puhutaan jotain politiikkaa et onko toisella akateeminen koulutus vai ei, mutta se riippuu kauheasti sen akateemisen ihmisen alasta ja kiinnostuksen kohteista. Ja duunaria voi kiinnostaa asiat ja olla asiantuntemusta.
Eli vastauksena ÄÖ-provoon: hyvin tullaan toimeen, kiitos vaan.
En tiedä kun tuttavapiirini ja lähisuku on 100-prosenttisesti akateemisia. Joidenkin kanssa tulen toimeen, joidenkin en. Minulla on se perusteltu käsitys, että yleisesti ottaen esimerkiksi kusipäisyys ja/tai yleisurpous eivät riipu siitä, onko ihminen akateeminen vai ei. Jos riippuisi, niin lähipiirissäni ja tuttavapiirissäni ei olisi kusipäitä eikä urpoja. Nyt niitä on.
Mä aina pidin yliopistoon päässeitä tosi fiksuna. Luulin päässeeni virheen vuoksi sisään yliopistoon. Kunnes sitten aloitettiin opiskelu ja tuli kyllä aika nopeasti esiin, että kaikki ei todellakaan ole kauhean fiksuja. Mulla on omasta alasta hyvä tietotaito, mutta en mä mitään ymmärrä esimerkiksi fysiikasta tai muista historian juttuja. En todellakaan pidä itseäni mitenkään älykkäänä.