Kokoa 38 käyttävä 172cm nainen; onko hoikka?
Kommentit (37)
Te, jotka osaatte sanoa vaatekokonne tarkasti: Käytättekö aina saman valmistajan vaatteita?
Kysyn siksi, koska itse en osaa sanoa, mikä on tarkka vaatekokoni. Joskus mahtuu hyvin koko 40 joskus ei edes koko 46. Todella hankalaa kaupassa, kun ei varmuudella voi tietää, mikä koko kannattaa ottaa sovitukseen. Sama homma myös alusvaatteissa. Rintaliivit eivät todellakaan ole minulla kaikki samaa kokoa eli en tiedä mikä on liivikokonikaan. Riippuu ihan mallista.
Olen 174cm ja 68kg, ja käytän yleensä kokoa 38. Riippuu valmistajasta, joskus menee 36 ja joskus 40. En ole mielestäni hoikka, nuorempana olin kun painoin max. 60kg. Olen normaalin, terveen ja sporttisen näköinen. Hoikan miellän enemmän laihan suuntaan, missit ja mallit on hoikkia, minä painan kuitenkin yli 10kg enemmän.
Olen 173cm ja 61kg, kokoni on 38. Ja kyllä olen hoikka.
Mielestäni aloittaja on terveen sutjakka ja näytät varmasti aika hoikalta. Olet minun tavoitekoossa! Olen itse kokoa 42-44.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaatekokoa olennaisempaa on paino. Itse painan melkein 90 kiloa ja olen 170cm pitkä. Silti minulla on 38 koon vaatteita, jotka mahtuvat ihan hyvin päälle. Suurimassa osassa malleista toki ei mahdu.
Kivoihin makkarankuoriin pistät ittes. Mä oon 170cm/61kg ja käytän kokoa 36 :D
Itseasiassa nää on myös aika luusto ja vartalotyyppisidonnaisia vaatekoot. Ja tietty vaatevalmistajastakin kiinni. Joku sun kokonen voi siroluisena ja kapeana helpostikin olla kokoa 34 tai leveänä ja muodokkaana 40.
hoikka on eri asia kuin laiha, tyhmät.
Ihmiset täällä pitää 170/90 automaattisesti jäätävänä tankkina, mutta joillakin (onnekkailla) on sellainen vartalotyyppi missä niistä ei edes uskoisi, että sitä painoa on enempää liikaa kuin maksimissaan 5-10kg. Googlatkaapa 170/90 nainen niin sieltä löytyy hirveästi vaihtelua. Omenakroppaiset on usein lihavan näkösiä jo normaalipainon yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset täällä pitää 170/90 automaattisesti jäätävänä tankkina, mutta joillakin (onnekkailla) on sellainen vartalotyyppi missä niistä ei edes uskoisi, että sitä painoa on enempää liikaa kuin maksimissaan 5-10kg. Googlatkaapa 170/90 nainen niin sieltä löytyy hirveästi vaihtelua. Omenakroppaiset on usein lihavan näkösiä jo normaalipainon yläpuolella.
Jos kilot on tullut juomisella niin silloin on erityisen tankin näköinen.
Kokojen vastaavuudet:
S 32/34
M 36/38
L 40/42
XL 44
XL/XXL 46
XXL 48/50
3XL 52
4XL 54
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Täällläkin ollaan sitä mieltä että 172/60 on normaalipainoinen eikä mitenkään hoikka. Joten siihen 30kg lisää niin onhan se melkoinen ero.
Vierailija kirjoitti:
TämäKIN ketju osoittaa jälleen kerran sen, että ihmisten käsitys koosta on täysin vääristynyt. Sitten me oikeasti hoikat (ja normaalipainoiset) ihmiset saamme kuulla kauheasta laihuudestamme. 171/56, koko 34/36.
Jos laihtuisit yli 1,5 kg, olisit alipainon puolella. Hoikka voi olla sinua isompikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä viitsi. Täällläkin ollaan sitä mieltä että 172/60 on normaalipainoinen eikä mitenkään hoikka. Joten siihen 30kg lisää niin onhan se melkoinen ero.
Siinä on myös iso ero tuleeko se 30kg läskinä vai lihaksena. Asiat eivät ihan niin mustavalkoisia kuin voisi luulla. Tai onko painoero kiinni siitä, että toisella on isot rinnat ja toisella ei. Toki silloin ei nyt 30kg eroa tule, mutta ehkä ymmärrät, mitä hain.
Riippuu vartalosta. Itselläni on ollut painoindeksissä 18,5 väh 38-kokoinen paita, koska olen isorintainen. Samalla mahtui 34-koon farkut.
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoinen, ei erityisen hoikka.
Normaali, jos ois hoikka, koko olis 36.
Eikös hoikkuus ole ominaisuus, joka paljastuu peiliin katsoessa?