Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis jos lapsesi menee vaikka kummeilleen hoitoon viikonlopuksi, niin maksatteko kummeille siitä?

Vierailija
12.06.2021 |

Mun äiti antoi aina mun kummitädille ruokarahaa minusta. No se oli 80-lukua. En esim maksanut lasteni kummeille mitään kun annoin lapseni heille hoitoon. Saatettiin ostaa kukkanen kiitokseksi.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta annan kyllä rahaa, jos ovat vaikka menossa jonnekin maksulliseen paikkaan.

Vierailija
2/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksaisi. Enkä odottaisi maksua, jos kummilapseni tulisi hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee hoitoon, kyllä korvataan. Ellei ole jotain vastavuoroista auttamista että heidän lapsi on välillä meillä hoidossa tmv.

Jos menee kylään kutsuttuna kuten menisi vaikka kaverillekin, ei.

Vierailija
4/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vastavuoroista, kun ollaan kummeja "ristiin". Silti tapana on tuoda lapset herkkukassin kanssa hoitoon ja hakiessa tuoda viinipullo/kukkakimppu, yms,

Vierailija
5/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin maksan vaivannäöstä että huolehtii lapsesta.

Mutta lapsen kummi ei koskaa ota mitään rahaa, ei edes ruokaan.

Niinpä aina ostan hänelle jotain.  Olen antanut hänelle lahjakortteja hierontaan ja joskus kosmetologille,

samoin ostan jonkin osan siihen sarjaan, jota hän keräilee.

Samoin kutsun hänet usein syömään meille, hän on sinkku ja pitää kotiruuasta.

Hän on ihminen, joka tulee lyhyelläkin aikavälillä hoitamaan molempia lapsia kiiretapauksissa.

Vierailija
6/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan että kummi haluaa viettää aikaa lapsen kanssa kun on kylään pyytänyt. Eli en maksa. Jos menevät johonkin maksulliseen ajanvietteeseen tarjoudun maksamaan lapsen osuuden, yleensä sitä ei huolita.

Jos vahtina on teini-ikäinen sukulaislapsi, niin hänelle maksan palkaa muutaman kympin.

Jos itse pyydän hoitajaa oman menon vuoksi, tarjoan palkkaa, yleensä sitä ei huolita.

Olin opiskelija kun oma kummipoika oli hoitoikäinen. En ottanut palkkaa vkl-vierailuista tai huvireissuista kuluja. Mutta kun pyydettiin hoitamaan koko elokuu työpäivän ajan, ruokaraha oli paikallaan.

Vierailija
7/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin äidillenikin ruokaa, kun tuli hoitamaan mun lasta.

Vierailija
8/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta vinkujat taas vauhdissa. Pyydättehän myös verokortin että voitte maksaa verot kun noin pikkutarkkoja olette

Vierailija
9/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei omaa lasta hoidateta kummeilla, emmekä hoida kummilapsia.

Vierailija
10/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa, mutta jos on esimerkiksi viikonloppuna yökylässä.niin vuen tuliaisia. Ostan myös kummille joulu- ja syntymäpäivälahjan.

Jos menevät kummin kanssa esim. maauimalaan tai huvipuistoon, niin maksan molempien sisäänpääsyt ja annan lapselle rahaa mukaan.

Vierailija
11/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uigwomorvvbbtyo

Vierailija
12/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ryhtyy kummiksi?

Vierailija
13/13 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummityttöni on parhaan ystäväni lapsi. Meillä ei muissakaan asioissa ole ollut tapana veloittaa ystävänpalveluksista, joten emme veloita tässäkään tapauksessa. Ystävinä autamme toisiamme pyytettömästi. Minä satun olemaan lapseton sinkku, jolla on paljon ns. ylimääräistä aikaa, joten miksipä en helpottaisi kiireisen äidin arkea ottamalla lapsen välillä hoitoon. Sitä paitsi, rakasta sitä lasta ja hänen seuransa piristää minuakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän