Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minusta työterveyspalvelut pitäisi poistaa

Vierailija
12.06.2021 |

Olin työpaikassa jossa ihmiset tamppasivat työtetveydlääkärissä jatkuvasti.

Yhdenkin kynsi oli lohjennut ja toisella euron lantin kokoinen ihottuma. Molemmista käytiin lääkärissä😂

Kuinkahan paljon ihmiset käyvät turhaan näissä palveluissa??

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi valitti selkäänsä ja oli sairaslomalla. Ei pystynyt töihin mutta kävi ratsastamassa ja moottoripyöräajeluilla.

Töihin tullessa piteli selkää.

Oli 6 kk saikulla.

Vierailija
2/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vähän enemmän perusteluja!! Se ei ole riittävä perustelu, jos kaksi ihmistä on käynyt jonkun pikkusyyn takia lääkärissä. Työssäkävijöille pitää lain mukaan tarjota työterveyshoito.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hain hölmönä sieltä sairaslomaa, sanoin että haluaisin tap paa itseni ja olen miettinyt miten sen tekisin, en jaksa enää. Hoitaja laittoi ajan lääkärille ja sanoi, että me otetaan tämä hyvin vakavissaan. Menin lääkärille ja lääkäri sanoi, että ei kyllä sairaslomaa voida antaa. Kysyin että luitko hoitajan kirjaukset. Hän sanoi että täällä sanotaan vatsavaivoista ym. Hoitaja oli jättänyt muut puheeni kirjoittamatta ylös. Lähdin pois.

Vierailija
4/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua niinkään häirii nuo yksityisillä käynnit, kun työnantajat niistä sentään jotain maksaa. Se kyllä sieppaa, kun käydään laitattamassa laastari julkisella puolella tai nämä ylipainoiset rouvat ramppaa siellä jatkuvasti kun kolottaa sieltä sun täältä. Ja kyllä miehetkin on ylipainoisia, mutta naiset kuormittaa enenmän julkista terveydenhuoltoa.

Vierailija
5/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hain hölmönä sieltä sairaslomaa, sanoin että haluaisin tap paa itseni ja olen miettinyt miten sen tekisin, en jaksa enää. Hoitaja laittoi ajan lääkärille ja sanoi, että me otetaan tämä hyvin vakavissaan. Menin lääkärille ja lääkäri sanoi, että ei kyllä sairaslomaa voida antaa. Kysyin että luitko hoitajan kirjaukset. Hän sanoi että täällä sanotaan vatsavaivoista ym. Hoitaja oli jättänyt muut puheeni kirjoittamatta ylös. Lähdin pois.

joko tapoit itsesi?

Vierailija
6/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustason työterveyshuoltoon ei kuulu edes terveydenhoitajan sairasvastaanotto. SIihen kuuluu ennaltaehkäisevä toimina, työpaikkaselvitykset, eritystä sairastumisen vaaraa sisältävissä töissä terveystarkastukset (määräaikaistarkastukset, joskus myös rokotuksia) ja tietyissä töissä työhöntulotarkastukset. Sen lisäksi työterveyshuolton kuuluu ensiapu tapaturmissa, jos sattuu olemaan riittävän lähellä, sekä ammattitautiepäilyiden selvittäminen.

Työnantajasi haluaa maksaa ylimääräistä yleis- ja erikoislääkäritason palveluista, koska sillä yleensä saadaan lyhennettyä sairauspoissaolojen kestoa (ei tarvitse jonottaa terveysasemalle, ei tarvitse jonottaa tutkimuksiin eikä tarvitse jonottaa hoitoihin, kuten leikkauksiin). Jos nämä ihmiset eivät olisi työterveyshuollon palveluiden parissa, he kuormittaisivat julkista terveydenhuoltoa. Ja edelleen se porukka, joka nyt käy näyttämässä lohjennutta kynttään (joka saattaakin olla merkki ihosyövästä) tai ihottumalänttiään (joka voi olla merkki työssä puhjenneesta allergiasta) työterveyshuollossa, ravaakin sitten julkisella puolella.

Itse olen sitä mieltä, että jos työnantaja haluaa maksaa siitä, että hänen raksamiehensa pääsee yksityisellä puolella vajaassa viikossa tarvitsemiinsa hammashoitoihin työnantajan piikkiin, eikä jonota yhdeksää kuukautta julkisella puolella ja ole saikulla sitä aikaa, olen tällaiseenkin törmännyt, niin se on vain hyvä.

Vierailija
7/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koittaisit nyt ensin päästä töihin. Katsotaan sitten uudestaan, kun kokemuksia on kertynyt.

Vierailija
8/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joko tapoit itsesi?

En tappanut, vaikka silloin se oli viimeinen pisara, kun päätät viimein avautua jollekin ja hän ei vaivaudu asiaa edes ylös kirjaamaan.

Vierailija
9/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joko tapoit itsesi?

Minä ainakin tapoin jo itseni

Vierailija
10/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt vähän enemmän perusteluja!! Se ei ole riittävä perustelu, jos kaksi ihmistä on käynyt jonkun pikkusyyn takia lääkärissä. Työssäkävijöille pitää lain mukaan tarjota työterveyshoito.

Ihan tasa-arvon takia. Ei pelkän työpaikan vuosi voi ihmisiä eriarvoistaa.

Työttömät, nuoret ja vanhukset joutuvat itse maksamaan.

Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus.

Vierailija
11/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus näitä perusteluita. Työterveyshuollon laajuuden määrittelee työnantaja joten voit mennä ehdottamaan työterveyshuollon lakkauttamista omalle työnantajallesi.

Vierailija
12/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietyillä työpaikoilla ihmiset ravaavat jatkuvasti työterveydessä työajalla.

Nauroin kippurassa siitä työkaveri euron lantin kokoisesta ihottumasta. Työkaveri oli vähän suuttunut kun lääkäri ei laittanut jatkotutkimuksiin. Tällaiset sitten ramppaa tt:ssä jatkuvasti.

Vierailija
13/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun omalle kohdallesi sattuu esim työperäinen niskakipu sovelletaan eri sääntöjä?

Vierailija
14/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jeesus näitä perusteluita. Työterveyshuollon laajuuden määrittelee työnantaja joten voit mennä ehdottamaan työterveyshuollon lakkauttamista omalle työnantajallesi.

Ai jaa. Ajattelin, että Suomessa voitaisiin koko systeemi karsia alas. Tuskin sitä kannattaa tehdä työpaikka kerrallaan😂

Vierailija
15/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta voit syyttää vain omaa työnantajaasi. Meillä on ihan perus työterveyshuolto. Joska meidän firmassa tarkoittaa henkilökohtaisesti terveystarkastusta 3 vuoden välein.

Vierailija
16/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviossa on paljon mätää, sitä käytetään väärin ja se myös laajalti ymmärretään väärin, ja se asettaa kansalaisia eriarvoiseen asemaan. Se on yksityisille lääkäriasemaketjuille myös valtava rahasampo. Ne käyttävät kaikki keinot saadakseen revittyä itselleen lisää rahaa tätä lainsäädäntöön perustuvaa järjestelmää hyväksikäyttäen.

Vierailija
17/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten kun omalle kohdallesi sattuu esim työperäinen niskakipu sovelletaan eri sääntöjä?

Sote kuntoon ja terveyskeskukseen. Perusterveydenhuolto kuntoon.

Hyvin voin mennä terveyskeskukseen.

Vierailija
18/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joko tapoit itsesi?

Minä ainakin tapoin jo itseni

av aave

Vierailija
19/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla tulee jotain euron lantin kokoisia ihottumia tietämättä syytä eikä ne lähde itsestään tai allergialääkkeillä yms. pois, niin pitää olla melko tyhmä, jos ei mene sinne lääkäriin. 

Vierailija
20/27 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on totta mitä kutonen kirjoittaa. Meillä työnantaja on ottanut vain tuon perustason terveydenhuollon, eli ei sieltä mitään apua vaivoihinsa saa, silloin on mentävä terkkarille.

Terveystarkastukset ovat ainoa, mitä siellä tehdään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi