Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko juuri koronarokotteen saanut tartuttaa koronaa?

Vierailija
11.06.2021 |

Iäkkäämpi tuttavani sai toisen annoksen koronarokotetta ja hänelle tuli siitä vähän kuumeinen olo eilen illalla. Tänään hän pyysi minua tulemaan luokseen kahville, mutta en uskaltanut mennä, kun mietin että kun hänellä oli kuumetta (eli lievää koronaa) niin voiko hänestä tarttua korona minuun? Minua ei ole rokotettu vielä kertaakaan. Onkohan tästä sanottu missään mitään?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Seuraava kysymys.

Vierailija
2/6 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteesta itsestään ei voi saada koronaa. Mutta jos rokotettu saa koronatartunnan joltain toiselta, hän voi tartuttaa sen eteenpäin. Todennäköisyys, että rokotettu tartuttaisi jonkun toisen, on kuitenkin arviolta 75-90 % pienempi kuin se, että rokottamaton tartuttaisi jonkun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotteesta ei voi saada koronaa, mutta toki voi olla muuten saanut. Vaikka todennäköisemmin sai vain rokoteoireita. 

Toisesta niitä on ainakin omassa tuttavapiirissä monille tullut ( iästä riippumatta)

Vierailija
4/6 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rokotteesta itsestään ei voi saada koronaa. Mutta jos rokotettu saa koronatartunnan joltain toiselta, hän voi tartuttaa sen eteenpäin. Todennäköisyys, että rokotettu tartuttaisi jonkun toisen, on kuitenkin arviolta 75-90 % pienempi kuin se, että rokottamaton tartuttaisi jonkun.

Ei kieltäydyin turhaan kahvista... Jotain suklaaleivoksiakin olis kuulemma ollut tarjolla.....

Vierailija
5/6 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tähän liittyen  linkkiä esim. THL:n sivulle? En jaksa itse etsiä.

ap

Vierailija
6/6 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä tietää? Tästä taudista paljastuu jatkuvasti jotain uutta ja outoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme