Vierailija

Kumpi miellyttää enemmän?

• ylös 0
  • alas 1

Sivut

Kommentit (25)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Irkkuaksentti, sellainen, josta saa jotain selvää. Britti- ja amerikanenkkuakin on niin montaa erilaista.

Vierailija

Kumpi vaan käy. Joskus nuorena en tykännyt brittiaksentista ollenkaan mutta sitten aloin seuraamaan Emmerdalea ja totuin siihen. Nyt menee äänikirjatkin kummalla vaan. Myös aussienkku, ainakin Moriatryn kirjoja olen kuunnellut ja ei ne nyt ihan sitä howdy-venytystä ole mutta kuitenkin.

Vierailija

Brittiä ja heidän arkikielensäkin menettelee. Amerikanenglantia kohtaan tunnen suurta vastenmelisyyttä, kun lapsena perheeni joutui mormonien käännyttämäksi.

Olen aikuisena yrittänyt päästä tästä antipatiastani. Mutta on se rumaa kuunneltavaa, vaikka ei olisikaan traumatisoitunut.

• ylös 13
  • alas 5
Vierailija

Riippuu vähän, niitä on monenlaisia. Brittienglanti voi olla tosi sivistyneen kuuloista tai sitten sellaista tosijuntin öyhötystä (pahimmillaan Pohjois-Englannista jostain Newcastlesta), tai mitä vaan siltä väliltä.

Jenkkiaksentti voi olla myös kauhea jos se on jotain leveästi puhuttua Kaliforniaa tai Teksasia.

En osaa yleistää, molemmilla murrealueilla on rumaa ja kaunista.

Vierailija

Brittiaksentti on mukavamman kuuloista mutta murican aksentista saa paremmin selvää.

Vierailija

Brittiaksentti, kun se on mun korvaan eksoottisempaa kun mulla on amerikkalainen aksentti (käynyt amerikkalaista koulua).

Molempi parempi

Riippuu minulla kuuntelu kyllä  ihan vaan  siitä mistä asiasta on kyse ja   puhutaan.

Typeriä juttuja taas ei pelasta paremmiksi se, onko niiden esittäjä Atlantin tältä, vai toiselta puolelta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän, niitä on monenlaisia. Brittienglanti voi olla tosi sivistyneen kuuloista tai sitten sellaista tosijuntin öyhötystä (pahimmillaan Pohjois-Englannista jostain Newcastlesta), tai mitä vaan siltä väliltä.

Jenkkiaksentti voi olla myös kauhea jos se on jotain leveästi puhuttua Kaliforniaa tai Teksasia.

Höh, Geordie on mun suosikki. Tykkään kaikista perifeerisistä brittiaksenteista, mitä paksumpi sen parempi.

Aussiaksentissa on myös potkua, kun taas amerikkalaisessa variantissa ei niinkään. Se on jotenkin latteaa ja vaikka usein helpompaa ymmärtää niin myös jotenkin tylsempää.

Vierailija

Amerikkalaisest puheesta ymmärrän paljon helpommin.

Briteissä vaikuttaa paljon se minkälaista brittienglantia puhutaan. Jos puhutaan ihan yläluokan englantia niin se on kyllä melko helposti ymmärrettävää. Joistakin murreversioista ei ymmärrä juuri mitään.

Vierailija

[quote=Vierailija]Riippuu vähän, niitä on monenlaisia. Brittienglanti voi olla tosi sivistyneen kuuloista tai sitten sellaista tosijuntin öyhötystä (pahimmillaan Pohjois-Englannista jostain Newcastlesta), tai mitä vaan siltä väliltä.

En osaa yleistää, molemmilla murrealueilla on rumaa ja kaunista.[/quote

Siis kouluja käyneen englantia kuuntelee sillain wow, kerro vielä jotain. Aivan upeeta. Wales? ..ei tätä ymmärrä sanaakaan-)).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Texas ei ole lähelläkään Jenkkejä eikä etelän murre todellakaan mikään ”jenkkiaksentti”.

Vierailija

Amerikanenglanti. Ollut aina ja tulee aina olemaan. Sitä on yksinkertaisesti miellyttävä kuunnella, ja sanoista saa hyvin selvää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Texas ei ole lähelläkään Jenkkejä eikä etelän murre todellakaan mikään ”jenkkiaksentti”.

No kyllä oot varmaan nyt pöksyt märkänä siellä kun pääsit pätemään. Jenkki suomeksi on yhtä kuin amerikkalainen eikä se ole sama kuin Yankee.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.