Ajoin autolla noin 70 km/h, naapurintyttö ajoi skootterilla edelle kättään heiluttaen, mitä tekisitte tässä tilanteessa?
Paikalla 80 km/h rajoitus että hidastelin kyllä mutta tie kovin mutkainen.
Mopoikäisestä siis kyse ja moposta. Tietääkseni aivan kunnollinen perhe mitä olen jutellut, omakotitaloalue ja oma tyttö vuotta tätä kuljettajaa nuorempi vain. Tämä kuljettajatyttö varmaan vähän omalle tytölle esikuvakin ja ainakin kunnioitettu olen huomannut ja siksikin pitänyt tätä tyttöä mukavana lapsena kun mitään pienintäkään kielteistä ei ole aiemmin ilmentynyt.
Miten tämmöiseenkin puuttua mutta arvioisin että meni kyllä paljon yli sen 80, sen verran liukkaasti meni ohi, katsoin vielä navigaattorista ja oma nopeus 72 km/h. Mopolle vaarallinen vauhti!
Kenelle puhuisin, tytölle itselleen, hänen vanhemmilleen vai poliisille?
Kommentit (30)
Kertoisin poliisille mutta en kertoisi että itse ajoin autoa koska poliisi voi kertoa sen että olitte mopolla ohittaneet naapurimme. Sanoisin nähneeni tuollaisen tilanteen ja kertoisin nähneeni mopon rekisterinumeron.
Itse en menisi sanomaan itse mitään, monet ihmiset yllättävän hulluja!
vaarallista näprätä navigaattoria ajaessa
Siis, et puutu. Ei kuulu sulle kyylä. Ihme kyyliä
sulla on varmaan bemari, kun noin otti itsetunnon päälle, kun mopo meni ohi
Skootterilla ei taida tuohon vauhtiin päästä millään virityksillä, mopolla pääsisi.
Itse tarkistuttaisin auton nopeusmittarin ja kävisin silmälääkärissä. Työkaveri ajeli kerran mittarin mukaan 60 km/h kun rajoitus oli 80 km/h ja mopot ohitti. Olin kyydissä ja ihmettelin, miksi ajat niin hiljaa ja työkaveri sanoi, että hän ajaa aina tasan mittarin mukaan, nytkin 80 km/h. Ei uskonut, vaikka selitin, että tarkistuta näkö.
Vierailija kirjoitti:
tai uusi audi, jos ollaan pk seudulla
Eihän skootterilla saa ajaa, kuin 45km/h, joten varmaan siitä sitten vaan poliisille vinkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Skootterilla ei taida tuohon vauhtiin päästä millään virityksillä, mopolla pääsisi.
Itse tarkistuttaisin auton nopeusmittarin ja kävisin silmälääkärissä. Työkaveri ajeli kerran mittarin mukaan 60 km/h kun rajoitus oli 80 km/h ja mopot ohitti. Olin kyydissä ja ihmettelin, miksi ajat niin hiljaa ja työkaveri sanoi, että hän ajaa aina tasan mittarin mukaan, nytkin 80 km/h. Ei uskonut, vaikka selitin, että tarkistuta näkö.
Tä? Onhan niitä skoottereita jotka kulkevat vaikka 120 ja saa ajaakin jos vain löytyy mp-kortti.
Työkaverilla on skootteri, joka on kevytmoottoripyörä. Sillä saa lain mukaan ajaa 16 vuotias A-kortilla. Näyttää kyllä samanlaisella mopolle, kuin moposkootterit.
Eli tarkistaa ensin sen, ennekuin ilmoittaa poliisille.
Tosin virittämätön moposkootterikin voi kulkea alamäkeen yli 60.
AP, MITÄ SE SULLE KUULUU, JOS NAAPURIN LIKALLA ON VIRITETTY MOPO?
OLETKO JOKU KYLÄPOLIISI VAI?
OLET ITSEKIN AJANUT YLINOPEUTTA, MIKSI ET ILMOTTAUTUNUT POLIISILLE, ET OLE SEN PAREMPI?
PS AP, vedä jo handuun.
-Hanki elämä, ja keskity OMAAN ELÄMÄÄSI.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa enemmän Toyotalta. Mopot ei pääse bimmereistä ohi.
Ap, olet todella surkea otus, kyttäät toisia kuin joku surkea kyylä, hankkisit elämän ja keskittyisit siihen, anna nuorten olla nuoria, ei se ole sinulta pois.
Surkea paska olet.
PS Kyllä, minullakin oli viritetty mopo, KOSKA AUTOILIJAT KIILAAVAT JA OHITTELEVAT LAITTOMASTI SAMALLA KAISTALLA, JOS MOPOSI EI KULJE VÄHINTÄÄN SITÄ 55KM/H.
ON SIIS VAARALLISTA AJAA 45KM/H, KOS TE AUTOILIJAT ETTE OSAA LIIKENNESÄÄNÖJÄ, VAAN OHITTELETTE SAMALLA KAISTALLA, JOKA ON TÄYSIN LAITONTA JA SIKSI MONTA MOPOILIJAA KUOLLUTKIN.
Eli Ap, haista vihellys.
Anna olla, hanki elämä ja kunnon auto. Aika noloa jo pikku tytöt menee mopedilla ohi.
80 kuutioinen sylinteri ruuvattu Derbiin. Soita välittömästipoliisille.
Derbimopot kaikkein suosituimpia kun niihin valtavat viritysosamäärät. Meillä poitsulla Derbi ja ollaan näistä juteltu ja poika näyttänyt videoita YouTubesta. Yleisesti mainostetaan että 80 kuutioisella sylinterillä 60 mp/h eli 96 km/h.
T n32, Äiti pohjoisesta jonka lempipuuhaa moottorikelkkailu (moottorit tunnetaan JA ymmärretään kuinka helppoa niiden virittäminen on!)
Vituttaako ap:ta käden heilauttaminen vai ohitus?
Kumpi tahansa, koita päästä tilanteen yli, joskus mopo voi tosiaan ohittaa, kun itse köröttelee alinopeutta, mutta voimia silti sinne, toivottavasti saat kerättyä itsesi, eikä sinulle jää elinikäisiä traumoja, kuten vaikuttaa..
Apko ei ole koskaan ajanut itse ylinopeutta?
-Ilmoititko itsesi poliisille, kuten olet tässä tekemässä ja jos et, niin miksi sitten ilmoittelisit muita poliisille?7
Kerrotko vielä mikä ongelma sinulla on mopojen suhteen, olet kateellinen, ei ollut itselläsi mopoa nuorena ja nyt purat sitä kiukkua nuoriin mopoilijoihin?
Hanki elämä, ei kukaan täyspäinen aikuinen voi näin fiksaantua ohittavasta moposta.
PS Jokainen joka on itse ajanut ylinopeutta, eli te KAIKKI, niin voi pitää päänsä kiinni tässä ketjussa, ette ole yhtään sen parempia, ylinopeus on ylinopeus.
Et kellekään, paitsi jos asutte Suomessa.