Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnetteko ihmisiä, joille työ menee kaiken edelle? Siis kaiken?

Vierailija
11.06.2021 |

?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex-mieheni. Jooa synnytyssairaalassa piti lähteä puhumaan työpuhelua. Lomamatkalla jätti minut ja lapsen yksin ja lähti kesken töihin. Lomaa ei pitänyt koskaan. Aina puhelimessa. Oli vieraalla töissä eli ei edes yrittäjä. Aivan sairasta.

Tietenkin synnytyssairaalassa puhutaan työpuhelua. Ei elämä pysähdy.

Vierailija
22/33 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini ja siskoni.

Muistan, että lapsuudessa puhuttiin äitini töistä. Isäni teki vaativampaa työtä, mutta ei puhunut asiasta.

Äitini on myös kertonut meille lapsille moneen kertaan (jo lapsena) ettei koskaan halunnut naimisiin eikä lapsia🤭

Suosittelen valitsemaan sen työn - älkää tehkö lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma avomieheni. Lähti juuri kahdeksalta taas toimistolle ja sanoin palaavansa 20 aikaan illalla. On yrittäjä ja tekee töitä sen 11-12 tuntia päivässä, joka ikinen päivä. Jos ei tee pariin päivään töitä, ahdistuu.

Olen huomannut aika pahoja burn outin oireita mutta tyyppi kieltäytyy koko ajatuksesta. On koko ajan väsynyt ja ärtynyt, tupakoi liikaa ja juo joka päivä rentoutuakseen (ei siis mitään räkäkännejä, vaan pari olutta/lasia viiniä).

Viihdyn hyvin yksin ja kavereiden kanssa, mutta kyllä suoraan sanottuna ottaa päähän, että joudun pyörittämään koko taloutta yksin. Onneksi meillä ei sentään ole lapsia tässä kuviossa, eikä varmaan tulekaan kun miehelle työ on kaikki kaikessa.

Vierailija
24/33 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Sarjayrittäjä. Pistää yrityksen pystyyn, pyörittää yleensä jonkun vuoden, mutta ihan max 10v. Myy eteenpäin.

Viimeksi vahvistetusta verotustiedoista näkyi vuositulot palkkana about 350 000 e plus pääomatulot päälle.

Vierailija
25/33 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useilla yrittäjällä on pakkokin olla noin.  Muutoin ei pärjää.

Jos työntekijä sairastuu, on pakko astua itse remmiin oli sitten vkonloppu tai lyhyt loma,

Käytännössähän pienyrittäjät eivät tosiaankaan ole koskaan lomalla.

Riippuu aivan toimialasta, sopimuksista ja siitä millaisen elintason haluaa. Itse en tänä kesänä voi pitää lomaa kun korona rokotti pahasti, mutta ensi kesänä varmasti pidän koko kuukauden. Aika vähän teen töitä muutenkin.

Vierailija
26/33 |
12.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ottaa päähän, että joudun pyörittämään koko taloutta yksin. Onneksi meillä ei sentään ole lapsia tässä kuviossa"

-Jaxuhalit. Kyllä varmaan on tosi rankkaa sulla.

Vierailija
27/33 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
28/33 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimieheni sellainen pikku pomo. Todella kova halu näyttää muille. Mikä vaivaa ihmistä joka puhuu vaan kuinka paljon tekee töitä jakuinka vähän nukkuu, leuhkii suorituksillaan ja luulee, että kaikia kinnostaisi hänen uurastuksensa. Edes hänen omaa esimiestään ei kiinnosta.

Vierailija
29/33 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni. Nyt jo edesmennyt, mutta pirusti teki töitä. 50k sain perintöä, että kannattiko tuohon sitten se oma elämäsä tuhlata. Mielestäni ei ja vähempikin ois riittänyt.

Vierailija
30/33 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot on olla työtön tai tehdä liikaa töitä.

Vierailija
31/33 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useilla yrittäjällä on pakkokin olla noin.  Muutoin ei pärjää.

Jos työntekijä sairastuu, on pakko astua itse remmiin oli sitten vkonloppu tai lyhyt loma,

Käytännössähän pienyrittäjät eivät tosiaankaan ole koskaan lomalla.

Mun esimies pitää lomia paljon. Valitettavasti pistää firman kiinni ja määrää minutkin lomalle, eikä minulla riitä lomapäiviä mistä pitää. Jouluna 2 viikkoa, talviloma viikko, kesällä neljä viikkoa ja lisäksi yksittäisiä päiviä. Kesälomalla käy 2 kertaa firmassa katsomassa sähköpostit ja postilaatikon. Sähköpostejakaan ei lue muuta kuin firmassa. Pienyrittäjä, olen ainoa palkattu työntekijä. Minä olen joustanut ja antanut tuntien mennä jopa miinukselle, kun ei ole tekemistä jos pomo pitää lomaa, sillä minulla on aika vähän "omia" töitä. 

Vierailija
32/33 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kaverini on tuollaisia. Ärsyttää kun ovat aina kysymässä josko voisin hoitaa heidän lapsia. Miksi tehdä edes lapsia jos niiden kanssa ei halua olla.

Vierailija
33/33 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoleni. Kertonee kaiken, kun siskoni ollessa 3-vuotias kysyi isältään, että "missä sinä asut?".