Vierailija

Ollaan päätetty avioerosta, mutta asutaan vielä yhdessä jonkin aikaa kun muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Mies on se joka haluaa ottaa avioeron. Mies on jo jonkin aikaa huutanut minulle joka päivä jostain, itse en osallistu huutamiseen lapsen takia ollenkaan, yleensä kävelen vain pois jotta huuto loppuisi. Neljävuotias lapsemme on alkanut oireilemaan näiden riitojen takia, itkee ja kiukkuaa ja sellaista ja selvästi kärsii kun mies huutaa. Itse olen eron vuoksi ahdistunut ja stressaantunut, masentunutkin kai enkä meinaa jaksaa olla niin iloisena läsnä lapselle kuin pitäisi, kaikki järjestelyt stressaa minua todella paljon, muutot ja kaikki. Meillä ei ole ketään tuttua joka voisi ottaa lasta hoitoon, mies on hyvin vähän kotona eli minä pääosin hoidan lapsen (olen kesälomalla eli päiväkotiinkaan en voi nyt viedä). Neuvokaa miten saan lapsen rauhallisemmaksi.

• ylös 11
  • alas 20

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Teidän pitäisi olla kohtaamatta miehen kanssa, koska tilanne on niin tulehtunut. Toinen kaverille tai hotelliin. Jos ei siihen varaa, niin sopikaa miehen kanssa vuorot miten olette kotona ja vuoroin toinen nukkuu teltassa pihalla.

• ylös 47
  • alas 5
Vierailija

Teidän pitää muuttaa erilleen. Miksi etyhtään huolehdi lapsen edusta. Totta kai oireilee, tuollaista on kamala antaa lapsen joutua katselemaan.

• ylös 50
  • alas 8
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teidän pitäisi olla kohtaamatta miehen kanssa, koska tilanne on niin tulehtunut. Toinen kaverille tai hotelliin. Jos ei siihen varaa, niin sopikaa miehen kanssa vuorot miten olette kotona ja vuoroin toinen nukkuu teltassa pihalla.

Mies on hyvin vähän kotona ja kävelen aina pois kun huuto alkaa eli ei ehdi lausettakaan huutaa kun olen jo lapsen kanssa toisessa huoneessa ja huuto kyllä loppuu. Mutta luulen että lapsi oireilisi etoa ilman huutojakin. Ap

• ylös 18
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Teidän pitää muuttaa erilleen. Miksi etyhtään huolehdi lapsen edusta. Totta kai oireilee, tuollaista on kamala antaa lapsen joutua katselemaan.

Eropäätös on aivan tuore, emme ole ehtineet vielä muuttaa erilleen. Uutta asuntoa ei heti saa. Ap

• ylös 10
  • alas 4
Vierailija

Lapset kärsii Aina erosta. Väistämättä

Joten - totea että voiko hillitä lapsen läsnäollessa

• ylös 28
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lapset kärsii Aina erosta. Väistämättä

Joten - totea että voiko hillitä lapsen läsnäollessa

Uskon että lapsi oireilee vielä erilleen muuton jälkeenkin. Mietin tässä miten tukea lasta kun olen itse niin ahdistunut ja stressaantunut. Ap

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

erosin muijastani ja kahen lapsen äidistä pari vuotta sitten.loppu aika oli ihan hirveää ku en yksinkertasest pystyny oleen edes samas huonees sen kaa.heti tuli räjähdys.en ollu paras enkä ees 2.paras avio mies mutta en myöskään avion rikkoja. sillä aikaa ku kävin töis niin se toi sinne meijän yhteiseen kotiin vieraita miehiä ja avio liiton loppu aikoina se lähti ite niitten miesten perään pitkin poikin suomenniemeä.emme ole missään väleissä enää,ei vaan pysty vaikka toivoiski niin olevan lasten takii.

• ylös 13
  • alas 12
Vierailija

Kun mies alkaa huutamaan!sano sille -HETI- että älä huuda, lapsi pelkää.

Ja ettekö te todiaan voi päästä vaikka jonkun sukulaisen nurkkiin kunnes asunto on myyty?

• ylös 27
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja ettekö te todiaan voi päästä vaikka jonkun sukulaisen nurkkiin kunnes asunto on myyty?

Ei ole ketään sellaista sukulaista, vanhempanikaan ei ole enää elossa.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Tästä voi päätellä että olet todennäköisesti aika iäkäs (40+) joten ihmettelen suuresti että eikö tuossa iässä nyt vähintäänkin ole rahaa mennä hotelliin kun perinnötkin ovat kerta tulleet?

• ylös 9
  • alas 30
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Tästä voi päätellä että olet todennäköisesti aika iäkäs (40+) joten ihmettelen suuresti että eikö tuossa iässä nyt vähintäänkin ole rahaa mennä hotelliin kun perinnötkin ovat kerta tulleet?

Olen 38 enkä ihmeempiä perinyt, en ole mistään varakkaasta kodista lähtöisin. Omat säästöt kiinni asunnossamme ja osa käytetty pitkän hoitovapaan aikana. Ap

• ylös 29
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei varmaan pari hotelliyötä auta.

Vierailija

Oletan, että uutta vuokra-asuntoa on haettu, asuntojonoon on ilmoittauduttu painottaen, että tässä ollaan lapsen kanssa asunnottomia nyt ja että kotona ei voi olla koska vanhempien välit on niin tuolehtuneet, että lapsi alkaa oireillla. Soita kaupungin asuntotoimeen uudestaan ja painota tätä. Soita myös sosiaalitoimen päivystykseen ja kerro sama: tulee lastensuojeluilmo, mutta tulee myös majoitus esim ensikodissa tms.

• ylös 33
  • alas 0
Vierailija

Eihän ole väkivallan uhkaa, edes sanallista? Jos on, niin mene lapsen kanssa ensi- ja turvakotiin, heillä on apuja joskus myös pitempiaikaisen tilapäiskodin hankkimiseen.

• ylös 14
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

"Aika iäkäs"
"Perinnötkin tulleet"

Huono provo tai isin rahoilla elävä lapsi hiljaa siellä omassa huoneessa, aikuiset puhuu nyt.

• ylös 23
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletan, että uutta vuokra-asuntoa on haettu, asuntojonoon on ilmoittauduttu painottaen, että tässä ollaan lapsen kanssa asunnottomia nyt ja että kotona ei voi olla koska vanhempien välit on niin tuolehtuneet, että lapsi alkaa oireillla. Soita kaupungin asuntotoimeen uudestaan ja painota tätä. Soita myös sosiaalitoimen päivystykseen ja kerro sama: tulee lastensuojeluilmo, mutta tulee myös majoitus esim ensikodissa tms.

Tuostakinko tulee lastensuojeluilmoitus? Enpä ihmettele, jos kiirettä pitää lastensuojelussa.
Onhan lapsella sentään vanhempi joka huolta pitää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuostakinko tulee lastensuojeluilmoitus? Enpä ihmettele, jos kiirettä pitää lastensuojelussa.
Onhan lapsella sentään vanhempi joka huolta pitää.

Nyt hei muistakaa että se lasu vaaditaan joskus avun saamiseen. Eikä siis ole mikään lapsenvienti. Muuten ei välttämättä saa apua, kun säännöt vaatii lasun siihen alle. Sossut tietää tän. Lasu sitten suljetaan kun apua on saatu. Ei sitä pidä pelätä jos oikeasti tarvii sen avun akuutisti.

Vierailija

Otatte katseen pois omasta navasta ja rupeatte käyttäytymään niin kuin aikuiset. Eli ette riitele, vaan keskitytte siihen, että ero on lapselle mahdollisimman kivuton. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.