Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaatteen valkaisu kloriitilla

Vierailija
11.06.2021 |

Miten onnistuu pesukoneessa?

Löysin vinkin: lisää pesupalloon veden ja kloriitin sekoitus. Ei mitään tarkennusta. Miksei voi laittaa pelkkää kloriittia, ja jos voi, paljonko laitetaan? Mikä pesuohjelma? Käykö mikä tahansa kloriitti? Kaapista löytyy yksi pullo millä pesen aina kissan hiekkalaatikon.

Harmittaa kuin käpynsä jäädyttänyttä oravaa. Lemppari t-paidassa on joku ihmeen kestotahra, en tiedä mistä se tuli. Aika hailukka mutta tietty rinnan kohdalla. Yritin jo hieroa siihen jotain Vanishin valkaisevaa ainetta ja annoin vaikuttaa, ei tehnyt mitään eroa.

Auttakaa mua pelastamaan se perhanan rätti. :(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloriittipullon kyljessä oli ohje. Eli pesuainelokeroon joku 2-3dl kloriittia ja pesu 40 asteessa.

Vierailija
2/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kloriittipullon kyljessä oli ohje. Eli pesuainelokeroon joku 2-3dl kloriittia ja pesu 40 asteessa.

Kiitos paljon. En tajunnutkaan katsoa pullosta. En mä sitä sitten millään vedellä lantraa. Toivotaan että tahra lähtee!

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastele vaate ja laita kuivamaan auringonpaisteeseen. Toimii.

Vierailija
4/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon valkaissut ihan ämpärissä ja sen jälkeen pessyt koneessa. Voi jotenkin paremmin hallita sitä vaalenemista.

Vierailija
5/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kastele vaate ja laita kuivamaan auringonpaisteeseen. Toimii.

Eikö sen pidä olla sit auringonpaisteessa iät ja ajat? No, seuraavaksi kokeiluun jos klorite ei toimi. Kone pysähtyy pian, peukut pystyyn.

Ap

Vierailija
6/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon valkaissut ihan ämpärissä ja sen jälkeen pessyt koneessa. Voi jotenkin paremmin hallita sitä vaalenemista.

Laitetaanko ämpäriin ihan pelkkää kloritea vai vettä myös? Kauanko menee? Nää kyllä löytyy varmaan googlaamallakin..

Ap

Vierailija
7/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahra on poissa. :') Kiitos kommentoineille!

Ap

Vierailija
8/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitetaanko ämpäriin ihan pelkkää kloritea vai vettä myös? Kauanko menee? Nää kyllä löytyy varmaan googlaamallakin..

Ap

10 litran ämpäri suht täyteen vettä ja tuo 2-3 desiä taitaa olla se suositus, itse käytän tujumpaa sekoitusta niin ei tarvitse odotella niin kauan. Tuo tosin käsittääkseni haurastuttaa tekstiilejä niin laimeampi on siinä mielessä parempi.

Farkkuja ja muita olen tuunannut ihan pirskottelemalla suoraan pullosta kankaalle tai tehnyt batiikkia upottamalla klooriin.

Vierailija
9/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

10 litran ämpäri suht täyteen vettä ja tuo 2-3 desiä taitaa olla se suositus, itse käytän tujumpaa sekoitusta niin ei tarvitse odotella niin kauan. Tuo tosin käsittääkseni haurastuttaa tekstiilejä niin laimeampi on siinä mielessä parempi.

Farkkuja ja muita olen tuunannut ihan pirskottelemalla suoraan pullosta kankaalle tai tehnyt batiikkia upottamalla klooriin.

Kiitos!

Ap

Vierailija
10/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanssa kloorannut ämpärissä ja pienessä vesimäärässä.Tullut keltaisia.Tietysti riippuu materiaalista.

Vierailija
11/11 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanssa kloorannut ämpärissä ja pienessä vesimäärässä.Tullut keltaisia.Tietysti riippuu materiaalista.

Ostin kirpparilta valkoiset hiihtohousut joissa oli tahra lahkeessa joten upotin kloriittiin. Tuli haalean kellertävät. Prhana.

Mitäköhän kankaat toimii oikein?