Mikä oli suosituin tytön tai pojan nimi sinä vuonna kun synnyit?
Googlettamalla löytyy helposti "suosituin tytön nimi 19**".
Jos oot nainen, kerro suosituin tytön nimi. Jos mies, kerro suosituin pojan nimi.
Syntymävuotta ei tartte laittaa, mutta saa. Nimistä arvaa muutoinkin aika hyvin, ainakin lähelle. Esim itse arvasin ihan oikein mikä oli oman syntymävuoteni suosituin tytön nimi, luokallanikin niitä oli ensin kaksi ja yläasteella jo kolme.
Oman syntymävuoteni suosituin nimi oli, tadaa🥳:
Minna
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Anna
Itse olen Venla. Sinä vuonna kastettiin 11 Venlaa. Katsoin, että siinä parinkymmenen vuoden ajan ennen syntymääni, oli vuosia ettei kastettu yhtään Venlaa .Parikymmentä vuotta myöhemmin siitä tuli sitten yksi suosikkinimistä hetkeksi.
Mistä tiedät, että heidät kaikki kastettiin?
Vierailija kirjoitti:
Sari ja Mika. En oo kumpikaan noista itse.
Ilmeisesti meillä zama vuosi. Ona nimi taisi olla sijalla 17. Silloin vielä oli tarkkoja tilastoja.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitetaanko tässä ensimmäiseksi etunimeksi / kutsumanimeksi annettua nimeä vai kaikista etunimistä koostettua tilastoa? Se kun on kovastikin erilainen.
Onkohan missään listaa, jossa olisi erikseen ensimmäiset, toiset ja kolmannet etunimet?
Anna, Sanna, Mika oli kun synnyin ja seuraavana vuotena Heidi ja Antti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitetaanko tässä ensimmäiseksi etunimeksi / kutsumanimeksi annettua nimeä vai kaikista etunimistä koostettua tilastoa? Se kun on kovastikin erilainen.
Onkohan missään listaa, jossa olisi erikseen ensimmäiset, toiset ja kolmannet etunimet?
Joka vuosi julkaistaan listat ensimmäisistä etunimistä ja kaikista annetuista etunimistä.
Sanna, Minna ja Johanna. vm 77
Oma nimeni tuli muotiin hetki myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosi julkaistaan listat ensimmäisistä etunimistä ja kaikista annetuista etunimistä.
Mistä se löytyy?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://yle.fi/uutiset/3-9418798 täältä löytyyy etunimet
"Vuonna 1977 suosituin poikien nimi oli Mikko. Kärkikolmikossa pysyttelivät Jani ja Sami. Suosituin tyttöjen nimi oli edelleen Sanna. Kakkosena pysytteli Minna ja kolmanneksi nousi Johanna."
Maria? Vaikea uskoa että olisi vuoden 1980 suosituin nimi,mutta niin kai sitten.