Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä asiat olivat ennen ihan tavallisia mutta nykyään paheksuttuja/kiellettyjä?

Vierailija
10.06.2021 |

Aloitan: tupakan polttaminen lasten läsnäollessa.

Kommentit (741)

Vierailija
201/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thermacell

Vierailija
202/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa  avotakka ja puiden poltto siinä takassa. Silloin oli jopa sisustuslehti nimeltä Avotakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa  avotakka ja puiden poltto siinä takassa. Silloin oli jopa sisustuslehti nimeltä Avotakka.

On se lehti edelleen.

Vierailija
204/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli kaksi sukupuolta, miehet ja naiset. Evoluutio ei kummempaan pystynyt parin miljoonan vuoden aikana. Nyt viimeisen kymmenen vuoden aikana evoluutio on tehnyt harppauksen ja sukupuolia onkin lukemattomia. Mikä ihmeellisintä, niin nyt mieskin voi synnyttää ja menstruoiva ihminen ei välttämättä ole nainen. On se tuo luonnon evoluutio ihmeellisen kerkeävää.

Ja ennen sanottiin ettei hullun houreisiin kannata lähteä mukaan. Nykyään houreista tehdään tiedettä ja säädetään lakeja. Houreiden esittäjää pidetään pyhänä eikä hänen sanojaan sovi arvostella.

Se, että sinä et tiennyt muista sukupuolista, ei tarkoita sitä, että niitä ei olisi ollut.

Vierailija
205/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eskimopuikko jäätelö.

Vierailija
206/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan tumppien heittäminen maahan. Oli ennen ihan normaalia käyttäytymistä, nykyään jengi kantaa pääasiallisesti tumpit tuhkikseen/roskikseen. Ja hyvä niin, ottaen huomioon että tumppi on myrkyllinen ja sen maatuminen kestää vuosikymmeniä.

Vierailija
207/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakan tumppien heittäminen maahan. Oli ennen ihan normaalia käyttäytymistä, nykyään jengi kantaa pääasiallisesti tumpit tuhkikseen/roskikseen. Ja hyvä niin, ottaen huomioon että tumppi on myrkyllinen ja sen maatuminen kestää vuosikymmeniä.

Hei nyt kun sanoit niin tumppeja maassa on tosiaan ollut vähemmän kuin n. kymmenen vuotta sitten.

Vierailija
208/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä muistutuksena itselleni: ennen nettiä ihmiset elivät oikeaa omaa elämäänsä, eivätkä roikkuneet nettipalstoilla kerjäämässä tykkäyksiä. Lopetankin nyt tähän.

Vierailija
209/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosvot afrikantähdessä.

Vierailija
210/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naista sai ennen jopa taputella pyllylle, miettikää. 

Vierailija
211/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ujous oli hyväksyttyä.

Vierailija
212/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelu, pyöräily, skeittailu, rullaluistelu yms. ilman kypärää

Vierailija
213/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setämiehet

Vierailija
214/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

N-sanaa ei saa sanoa nykyään. Vielä 90-luvulla sanaan ei liittynyt mitään kielteistä. En kirjoita sanaa auki tähän, koska viestini poistettaisiin heti. Muutama vuosi sitten sanoin kahvilassa, että ottaisin yhden n-pusun. Myyjä oli kauhistuneen näköinen ja hyvin vihamielinen.  Ihmiset ovat aivopestyjä.

Vierailija
215/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Thermacell

suomessakin DDT:tä oli vähän joka puolella, asbestia rakennuksissa, lyijyä bensassa...

Vierailija
216/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Punkit oli 80 luvulla ihan tavallisia.

Olin lapsi 90-luvulla, enkä ollut ikinä kuullut punkeista. Myöskään lemmikkieläimiä ei niiltä suojattu, koska ei niissäkään punkkeja ollut.

Pohjois-Pohjanmaalta olen kotoisin.

T. 29

Et ollut lapsena kuullut punkeista? Jestas sentään, minä kun kuvittelin että kasvoin tynnyrissä

Miten tämä muka on niin kummallista? Minäkin olen P-Pohjanmaalta ja 90-luvulla olin lapsi, enkä tiennyt punkeista ennen kuin 2000-luvun puolella. Täällä seuduin ei niitä ollut 90-luvulla, nythän määrä on kasvanut räjähdysmäisesti jo useita vuosia, kiitos peurojen/kauriiden ja hirvien. Toivon, ettei Lapin mökille asti koskaan leviä.

Vierailija
217/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä olin vielä koulussa, oppilaan saattoi oikeasti komentaa ulos luokasta käytävälle!

Tämähän ei nykyisin ole sallittua jostain syystä.

Olin joskus 15 vuotta sitten sijaisena eräällä yläasteella pari päivää, ja vanhasta muistista tein just niin, että käskin häirikön poistua luokasta käytävään. Tämä poistui luokasta ja painatti suoraan kuraattorille valittamaan, että hänet on poistettu luokasta. Välitunnilla kuraattori tuli sitten huutamaan minulle sijaiselle pää punaisena oppilaiden silmien edessä, että miten kehtaan aiheuttaa traumoja lapselle!

Että enpä ihmettele jos nykyään ei herrantertuille ole mitään taikaa. Aikuisilta kyllä vaaditaan. Minäkin hyvää hyvyyttäni suostuin sijaiseksi, eikä kukaan mitään ohjeita tai perehdytystä antanut edes viittä minuuttia. Mistä olisin voinut tietää, ettei häirikköä enää nykyään (tai silloin 15 vuotta sitten) saa komentaa pois luokasta?

Vierailija
218/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uimarannoilla ei juurikaan valvonut kukaan uimista. Ehkä ihan pienempimiä valvottiin mutta muuten hypittiin ja pompittiin minne sattuu ja milloin sattuu eikä ketään kiinnostanut.

Kyllä kiinnosti. Oli opetettu miten vedessä ollaan. Läpinäkymättömään veteen ei saa hypätä pää edellä. Se oli paukutettu päähän polvenkorkuisesta asti.

Muuten uimataitoinen oli vapaa menemään. 9-vuotiaasta asti kävin uimahallissa kavereiden kanssa. 10-v meren rannalla. Se oli muutaman kilsan päässä, sinne mentiin fillarilla.

En tajua nykyajan hysterisointia. Vieläkin hämmästyn, kun näen rantavahdin. Ei siinä mitään pahaa ole, paitsi jos se tuudittaa siihen harhaan että voi uida kauas vaikkei osaa.

Vuonna -69 hukkui 79 lasta, vuonna 2013 hukkui vain neljä lasta (0-14v). Tietenkin suurin osa selvisi hengissä valvonnan puutteesta huolimatta, mutta onhan nuo lasten hukkumis- ja muutkin tapaturmat vähentyneet hirveästi. En minä ainakaan halua omien lasten kohdalla ottaa riskejä, siksi vahdin heitä varsinkin veden ja liikenteen äärellä.

Nuo määrät pitäisi suhteuttaa lasten määrään. Ero ei ole ihan noin suuri varmaankaan, koska nykyään ikäluokat on niin pieniä. Ehtiihän pientä määrää lapsia valvoa.

Vierailija
219/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakritsitupakat.

Vierailija
220/741 |
15.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kannoin mökillä saunavedet järvestä ämpärillä ripustamalla sangon etuveitikkaan. Nyt ovat kieltäneet järviveden käytön sinilevän takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän