Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku on konservatiivi?

Vierailija
10.06.2021 |

Miksi pitää päästä määräämään miten muut elää?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska maksaa.

Vierailija
2/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastapuoli se vasta määrääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ite saanu kovan kotikasvatuksen ku äiti himokristitty ja isä armeijassa töissä. Uskon, että ihmisestä saadaan kovalla kurilla enemmän irti ja se on hyväks myös loppupeleissä ihmiselle itselleen.

Vierailija
4/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän liberaalit haluavat määrätä miten muut elävät ja konservatiivit antavat ihmisten elää miten elävät kunhan eivät häiritse muita.

Vierailija
5/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Liberaalit eivät halua määrätä mitään muuta kuin sen, että suvaita pitää. Siihen on hyvä syy - jos suvaitsee suvaitsemattomuutta, niin silloin suvaitsevaisuus kuolee.

Vierailija
6/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Liberaalit eivät halua määrätä mitään muuta kuin sen, että suvaita pitää. Siihen on hyvä syy - jos suvaitsee suvaitsemattomuutta, niin silloin suvaitsevaisuus kuolee.

Tunnustusta ja hyväksyntää ne vaatii muilta omalle elämäntyylilleen. Miksi? Kun voisivat vaan hiljaisesti puuhata keskenään niinkuin muutkin.

Vierailija
7/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistoliberaalina en minäkään ymmärrä. Ei se mua koverra, vaikka Pasi ja Petri olisi yhdessä ja vaikka jopa sillai. Tai Pirkko tykkää ottaa häppää. Kunhan pysytään laillisissa rajoissa, niin ihan miten haluaa saa olla. Kunhan lapset ja avuttomat on hoidettuja.

Vierailija
8/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu näin oli joskus vuosituhannen vaihteessa ja olin itsekin silloin liberaali. Nykyajan liberaaliksi itseään kutsuvat ovat jotain ihan muuta.

Vierailija
9/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- en halua elätti m a m u j a Suomeen

- haluan sukupuolen pysyvän lääkärin määrittämänä

- haluan työnteon ja yrittämisen nykyistä kannattavammaksi (eli veroja alas)

- haluan vahvan kansallisvaltion

- haluan perhe- ja seksuaalielämän pysyvän yksityisasiana enkä jatkuvan politiikan teon ja äimistelyn kohteena

Olen kai konservatiivi.

M30

Vierailija
10/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen konservatiivinen ihminen, koska liberaalien ajatusten valtakaudella suurin kauheus on jos joku pahoittaa mielensä. Samoin mielipiteistä on tullut suoria faktoja, ja suvaitsevaisuudelle ei vedetä mitään rajaa. Kaikkea muuta pitäisi muka nöyristellä ja kannattaa, kuin oman kansan etua. Mikään ei ole pahempaa nykyaikana, kuin konservatiivinen kristitty - silloin suvaitsevaisuuslähettiläiden suvaitsevaisuus loppuu, ja sinut passitetaan psykiatrisen sairaanhoitajan puheille, joka tarjoaa hoitomuodoksi mindfullnessia ja joogaa, ja käskee kiinnittämään huomiota hiilijalanjälkeesi ja positiiviseen, turvalliseen tilaan. Liberaalina aikana kaikilla tuntuu olevan vain oikeuksia, mutta kellään ei ole vastavuoroisesti velvollisuuksia, esimerkiksi kerrostalossa normaalin elämisen äänet tarkoittavat juoppojen musiikin huudattamista ja huutoa keskellä yötä - onhan heillä nyt oikeus normaalin elämisen ääniin. Suvaitsematon paska sellainen joka tällaisesta häiriintyy.

Vierailija
11/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu näin oli joskus vuosituhannen vaihteessa ja olin itsekin silloin liberaali. Nykyajan liberaaliksi itseään kutsuvat ovat jotain ihan muuta.

Neuvostoliiton hajoamisen jälkeen vasemmistolaiset eivät enää halunneet kutsua itseään sosialisteiksi ja kommunisteiksi vaan ovat pyrkineet häivyttämään tuon leiman itsestään. Klassinen jako on ollut se että liberaalit ovat poliittisessa keskustassa ja heidän oikealla puolellaan ovat konservatiivit ja vasemmalla puolella sosialistit. Klassinen liberalismi korostaa yksilönvapautta ja kannattaa markkinataloutta.

Vierailija
12/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- haluan perhe- ja seksuaalielämän pysyvän yksityisasiana enkä jatkuvan politiikan teon ja äimistelyn kohteena

Olen kai konservatiivi.

M30

Helppo ajatella että perhe- ja seksuaalielämän "äimistely" on turhaa jos oma tapa on sitä hyväksyttyä valtavirtaa ja muut kokevat vielä syrjintää. Jos se oikeasti olisi yksityisasia ja kaikille sama niin sen äimistelyn voisi lopettaa. Sama kuin valkoisena huudella että tämä turha rasismiäimistely voisi loppua, jokaisen ihonväri on oma asiansa.

Olet kyllä konservatiivi, hienosti huomattu.

Vierailija
13/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaalit määrää myös muita.

Vierailija
14/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kai konservatiivi.

M30

Helppo ajatella että perhe- ja seksuaalielämän "äimistely" on turhaa jos oma tapa on sitä hyväksyttyä valtavirtaa ja muut kokevat vielä syrjintää. Jos se oikeasti olisi yksityisasia ja kaikille sama niin sen äimistelyn voisi lopettaa. Sama kuin valkoisena huudella että tämä turha rasismiäimistely voisi loppua, jokaisen ihonväri on oma asiansa.

Olet kyllä konservatiivi, hienosti huomattu.

Mitä hyväksyttyä valtavirtaa? Minun vaimolleni toitotetaan joka tuutista, että töihin pitää mennä mahdollisimman äkkiä eikä hoitaa lasta kotona, miksei mies pidä vanhempainvapaita, miksi otit miehen sukunimen jne. jne.

Jokainen saa Suomessa seurustella ja perustaa perheen ihan kenen tahansa täysi-ikäisen kanssa serkusta alkaen. Missä se syrjintä on?

Lainaamasi

Vierailija
15/16 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liberaalit määrää myös muita.

Eikä määrää. Tai valtaa pitäessään kaikki totta kai määrää - sitä kutsutaan POLITIIKAKSI ja HALLINNOKSI. Mutta yksityisasioissa liberaalit eivät määräile - sitä liberalismi on.

Vierailija
16/16 |
10.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatismissa ei ole mitään tolkkua, koska se perustuu jälkeenjääneisiin arvoihin. Kritiikki taas perustuu aina jälkeenjääneisiin arvoihin ja jälkeenjääneisiin arvoihin perustuva ihmisiin kohdistuva kritiikki on aina rasismia, koska se arvottaa ihmisen, jollain perusteella. Arvottaminen on konservatismia, joten konservatismi on rasismia. Koska ihmistä ei voida arvottaa, ei ihmistä voida myöskään mitata. Ihminen on mittaamaton ja mittaamaton on ääretön. Äärettömällä ei taas ole rajoja. Näin ollen yksikään konservatiivisia arvoja ajava ei todellakaan saa ääntäni, koska konservatismi pyrkii aina rajoittamaan rajatonta.