Poika kesätöissä raksalla. Vessassa saa käydä vain määrättyinä aikoina ja eilenkin ruokatunti jäi väliin
Poika valittaa että edes nopeesti kusella ei saa käydä vaikka olis kuin tarve. Myöskään taukoja ei aina pidetä. Jotkut vakimiehet huolehtii omista tauoista mutta poika jää omilleen. Kerran sanoi että oli menossa muiden mukana mutta hälle määrättiin joku nakkihomma ja puolen tunnin ruokkis jäi 10 minuutin kahvitauoksi.
Musta tuntuu että poikaa kohdellaan miten sattuu kun on vielä nuori ja kokematon. Ei edes osaa tai ymmärrä vaatia asiaan selitystä. Olen sanonut mistä asioista olis hyvä pomolle kertoa mutta ei viitsi. Olisko kuitenkin hyvä soittaa pojan puolesta. Kiva jos koko kesä menee noin..
Kommentit (92)
Voisiko kysymys olla väärinkäsityksestä? Työkaveri on sanonut pojslle, että tee homma X ja tarkoittanut, että poika tekee sen ensimmäisenä tauon jälkeen. Poika on kuitenkin kuvitellut, että homma pitää tehdä nyt heti.
Jos kuitenkaan kysymys ei ole tästä, niin pojan pitää vain reippaasti sanoa, että hoitaa homman ensimmäisenä tauon jälkeen. Tai että hän aloittaa nyt, ja tekee sitten loppuun tauon jälkeen.
Kyllä rakko tosiaan joustaa, mutta entäs suoli? Kun kunnon kuirupäivä sattuu kohdalle, niin kyllä se tavara tiensä pihalle raivaa oli housut välissä tai ei.
T. Ärtyvä paksusuoli
Olisipa ollut todella noloa, jos oma äiti olisi mussuttanut ja puuttunut työelämääni.
Lasketeltiin tyhjiin kanistereihin jos puskaa tai työkonetta ollut näkösuojana tai jaksanut vessaan raahautua joskus matkojenkin taa.
Pitää pitää oikeuksista kiinni, eli käy tauoilla reilusti ja wc-tilassa. Jos saa siksi potkut, löytyy joku toinen paikka jossa ne asiat ovat kunnossa. Pomo ei saa estää fyysisesti.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi oma opiskelee yliopistossa ja on pankissa kesätöissä.
Oi, onpa toosi hienoa.
T: maisteri itsekin
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa töissä on ruokatauot. Myös lyhyet kahvitauot useimmilla työapaikoilla.
Eipä vaan ole. Päiväkodissa ei ole ruokataukoja, yksi 10 min kahvitauko vain 8 h aikana.
Minä olin taksihommissa vuosia, kun iskee pitkä keikka niin sit sellainen iskee ja sellanen on kestettävä tai sit vetäset vaikka vaipat käyttöö, loppuvuorolla sai onneksi kieltäytyy näistä koska se paluumatka menisi ylityöksi ja jos oot jo ollu 10 tuntii päivystämässä niin ei sun tarvii enää ottaa keikkaa mikä kestäisi useemman tunnin, muistaakseni 14 tuntia maximi sai vuorokuitissa olla virallisesti, toki mikään laki ei vissiin kiellä ajamasta kahdelle eri taksille ja kikkailla vuoroja, mutta senyt onjo sit hullun hommaa.
Kolari tilanteessa poliisi tod näköisesti saattaa tarkistaa millainen vuoro sulla käynnissä,
eine niitä muuten tule kyttäämää.
Itse on vissii raksahommat valinnu, minäkin nykyää pyrin inhimillisimpiin hommii, eli kotitoimistoo suunnitteilla tässä mulla, enpä nyt sen enempää jakele ideoita.
Jos ei taidot riitä parempaan duunii niin sit ei riitä, nössö on jos ei kykene omia oikeuksiaan pitää.
Pyytää sit irtisanomaa jos alkaa vääntää vastaa.
Osaakohan työntekijät oikeasti suomea . Jos ei osaa eivät ymmärrä mitä poikasi kysyy edes. Anna hänelle omena vesipullo ja pitsanpala tai leipä mukaan syö silloin kun ehtii missä ehtii ja tekee hommat mitä käsketään. Saa kokemusta .
Opettele sitten sanomaan toilet englanniksi vessa. Mutta kun tauot on samaan aikaan yleensä niin hoida vessa asiat silloin.
Kesätyössä kun ei vielä osaa eikä tiedä kaikkea niin aikaa menee opettelemiseen.
Se on ihan oikein, että nämä pullamössökullanmurut näkee mitä on urakkatyö.