Jotkut eläkeläiset ovat jänniä, kun heidän pitää tietää koko naapuruston asiat
Ottavat selvää ja keskustelevat asioista. Asiat itse voivat olla todella vähäpätöisiä, vaikkapa jonkun talon kukkapenkin kukat. Keskustellessaan asioista tohottavat, kuin olisi maailman tärkein asia kyseessä.
Kommentit (11)
Kun elämänpiiri kaventuu, nähdään tärkeinä ne pienet naapuruston ja sukulaisten asiat.
Nuorempana, työelämässä mukana olevana, ei millään jaksaisi aina kuunnella näitä randomnaapureiden kukkajuttuja tai sellaisten sukulaisten, joita ei edes tiedä, lapsen opiskeluhakuja.
Kyllä keski-ikäiset miehetkin osaavat työntää nokkansa muiden asioihin. Ne kaikkien alojen erikoisasiantuntija, joita löytyy joka korttelista. Kukista puhuminen on kevyttä rupattelua siihen verrattuna.
Minun rivitalossani marssivat pihani läpi, koska on kuulemma taloyhtiön omistama piha. Katsoin tätä touhua ihmeissäni, Suomessa on laki joka turvaa kotirauhan suojaaman alueen. Kerroin yhtiökokouksessa itku kurkussa miten pahalta tämä tuntuu. Sama touhu jatkui-ja lopulta vanhukset tulivat ihan ikkunan alle useasti ja minä olin sisällä. Katseemme kohtasivat, eli he katsoivat asuntooni. Tämän naisen kyttäämisen olisin vielä ymmärtänyt mutta Vesa-miehensä myös. Muutin pois, luultavasti kiusaaminen jatkuu?
Odotahan kun itse olet vanhus, luuletko olevasi jotenkin erilainen?
Minunkin eläkeläisvanhemapani jaksavat päivät pitkät kytätä naapureita. Aina tiedetään, että milloin naapurin auto poistui pihasta tai milloin naapurille tuotiin joku lähetys kotiovelle. Osaavat selittää, että minä päivänä millekin naapurille tapahtui sitä ja tätä. Jos heille toteaa jotain, että miten oikeasti jaksatte koko ajan olla kyttäämässä naapuruston elämää, niin suuttuvat. Toteavat, että se ei ole mitään kyttäämistä, jos tarkkailee ympäristöään ja katselee omasta ikkunasta pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Sanoinkin, että jotkut eläkeläiset. Eiväthän kaikki ole tuollaisia. Noita on ehkä pari per kerrostalo.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että jotain sisältöä löytyy vaikka niistä kukista.
Meidän talossa nämä pitävät valtaa. Etupihalla on kivinen, kuuma asetelma. Siinä itää heikosti jotain. Tätä erämaata kastellaan talon hanasta.
Omassa takapihan puutarhassa kasvaa oikeasti jotain. Sitä täytyy kastella omasta hanasta. Siinä menee väkisinkin lämmintä vettä. Letku vedetään saunan ikkunasta. Kylmää saa kuulemma hakea palokunnalta muutaman kilsan päästä.
Onpa järkevää! Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinkin, että jotkut eläkeläiset. Eiväthän kaikki ole tuollaisia. Noita on ehkä pari per kerrostalo.
Tai rivitalo täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta minut saa dumpata johonkin jos olen.
Hyvä, että jotain sisältöä löytyy vaikka niistä kukista.