Rikkaiden kapitalistien ylimielisyys ärsyttää!
Koko ajan rikkaat nauraa köyhille. Mutta vielä se hymy hyyttyy niilläkin! Kapitalismi on tuhoon tuomittu ja rikollinen yhteiskuntamuoto joka perustuu riistoon ja sortoon. Autoilla leveillään ja isoja taloja ostetaan. Mutta kapitalistin ilo ei enää kauaa kestä. Kansa tulee ja ottaa niiden hienot autot ja asunnot itselleen. Valta kansalle!
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
joo nyt on aika lopettaa tuet...
asumistuki ja kaikki muu helvettiin.
Tilalle saisi varmasti rakennettua järkevällä hinnalla valtiolliset solu-asunnot joihin voi majoittaa ne joilla ei tulot riitä itsenäiseen elämään. Niin siis siten, että valtio osoittaa asuinpaikan eikä siitä äänestetä.
Suomi on edelleen sentään jonkinlainen demokratia eikä kuvaamasi kaltainen roistohallinto. Suomessa on yksilönvapaus. Tiedä se! Teidän persujen unelma ei tule koskaan toteutumaan!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilalle saisi varmasti rakennettua järkevällä hinnalla valtiolliset solu-asunnot joihin voi majoittaa ne joilla ei tulot riitä itsenäiseen elämään. Niin siis siten, että valtio osoittaa asuinpaikan eikä siitä äänestetä.
Suomi on edelleen sentään jonkinlainen demokratia eikä kuvaamasi kaltainen roistohallinto. Suomessa on yksilönvapaus. Tiedä se! Teidän persujen unelma ei tule koskaan toteutumaan!
ap
Nyt on kyllä ristiriitaista. Ensin puhut että pitäisi toisten omaisuus ryöstää ja sitten ihasteletkin demokratiaa ja yksilönvapautta...
En ole minkään havainnut mitään leveilyä.
Vahvasti epäilyttää, että nuo leveilyt ovat vain ap:n pään sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ottaa toisilta autot ja talot" = varastaa
Ei yksityisen omaisuuden haltuunotto työväestölle ole varastamista vaan se on sitä että ottaa omansa pois. Työväen työllä ja panostuksella nekin on ostettu kumminkin. Ei kapitalisti itse työtä tee. Kapitalisti ottaa voitot ja antaa työväestölle muruset ja sen jälkeen keskittyy omistamiseen ja omistamisen lisäämiseen!
ap
Niin sitä minä vaan olen aina ihmetellyt, että miksi sitä pitää mennä riistäjän leipää syömään ja valittaa siitä?
Alkais itse tekemään ja myymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Nyt on kyllä ristiriitaista. Ensin puhut että pitäisi toisten omaisuus ryöstää ja sitten ihasteletkin demokratiaa ja yksilönvapautta...
En ole kirjoittanut ryöstämisestä vaan kapitalistisella riistämisellä hankitun omaisuuden palauttamisesta työväestölle ja kapitalistien saattamisesta vastuuseen työväestön riistosta ja sorrosta!
Sinun todella heikko itsetuntosi estää sinua näkemästä sitä tosi asiaa,
että kun rikas ostaa toisen autonsa tai purjeveneen se työllistää enenmmän kuin sinä joka leipäjonossa haet ilmasta leipää.
Sen sijaan että uhriudut kateustuskassasi , olisit iloinen että rikkaat työllistävät tuhlaamalla sitä omaisuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
että kun rikas ostaa toisen autonsa tai purjeveneen se työllistää enenmmän kuin sinä joka leipäjonossa haet ilmasta leipää.
Sen sijaan että uhriudut kateustuskassasi , olisit iloinen että rikkaat työllistävät tuhlaamalla sitä omaisuuttaan.
Toisaalta jos useammalla olisi varaa ostaa se eka auto ja pieni vene, se työllistäisi useampia ihmisiä kuin muutaman rikkaan ostama kallis tuote.
Työn orjat sorron yöstä nouskoon!
Oi suuri ja mahtava Neuvostoliitto, sut synnytti mahtava Venäjän maa!
Eniten surettaa että Neuvostoliitto ei valloittanut Suomea!
Miten mahtavan upea kommunistinen järjestelmä, ilman korruptiota! Koko kansa oli niin varakas Neuvostoliiton aikaan. Kolhoosit oli päällystetty kullalla ja joka päivä syötiin sisäfilettä, puolueen johtajat olivat oikeudenmukaisia ja Siperian kylmät laskettelukeskuksen olivat upeita. Ja jokaisella perheellä oli monta urheiluautoa! Poliisiin pystyi luottamaan ja jos työnteko ei huvittanut niin aina oli mahdollisuus jäädä sänkyyn nukkumaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ala itse kapitalistiksi. näin saat myös sen "vallankin".
Kukaan inhimillinen ihminen ei ala rahanpalvojaksi ja ryhdy toisia sortamaan. Kapitalismi perustuu sorrolle ja hyväksikäytölle. Suomesta puuttuu aito kommunistinen työväenpuolue joka ajaisi asioita oikeaan suuntaan. Vihervasemmisto on pelkkä vasemmiston irvikuva! Ne ovat yhtä oikealla agendoissaan kuin kokoomus.
kyllä se kommunismi on ollut pahin sortaja eri talousjärjestelmistä.
Ei se ole sortoa, jos valvoo ihmisiä hyötymästä toisista ja pitää huolen, ettei kapitalismin monipäinen peto nosta ilkeitä päitään työväen keskuudessa. Ihmisluonto on omanlaisensa ja yksilöitä on valitettavan pakko joskus ohjata oikeaan suuntaan, eli kansandemokratiaan. Sellaisen ohjaamisen ja valvomisen kokee sorroksi vain jo kapitalsimin aatteen siemenen omaksunut yksilö. Sellainen siemen pitää poistaa maasta, ennen kuin se ehtii itämään ja versomaan.
ap
Taidat hinkua gulagille vartijaksi?
Luulen että olisi ankeaa olla noin kateellinen kuin ap. Olen rutiköyhä, mutta ymmärrän ettei mioden hyvä ole multa pois. Hanki henkistä pääomaa niin rikastut sillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta jos useammalla olisi varaa ostaa se eka auto ja pieni vene, se työllistäisi useampia ihmisiä kuin muutaman rikkaan ostama kallis tuote.
no mutta se on SINUN itsesi tehtävä että voit ostaa sen veneen ja näin työllistää... Ei se niin mene että toisten omaisuus ryöstetään jaetaan muille jotta he voisivat ostaa jotain...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yksityisen omaisuuden haltuunotto työväestölle ole varastamista vaan se on sitä että ottaa omansa pois. Työväen työllä ja panostuksella nekin on ostettu kumminkin. Ei kapitalisti itse työtä tee. Kapitalisti ottaa voitot ja antaa työväestölle muruset ja sen jälkeen keskittyy omistamiseen ja omistamisen lisäämiseen!
ap
En voi mitenkään tukea ajatteluasi enkä sitä että juuri sinun pitäisi saada yhtään mitään ansaitsematonta etua. Voit laventaa "sinun" kaikkiin heihin joiden pitäisi saada ansaitsematonta etua. Eikä kenenkään muunkaan ole syytä tukea tällaisia pyrkimyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Mulla on taloa ja autoa yms... Työllä mä ne olen rahoittanut. Missä kohtaa niitä on liikaa että muutun riistäväksi kapitalistiksi vaikka käyn palkkatöissä ja ne pitää ottaa pois?
Kuinka paljon vasemmistossa on aitoa halua auttaa vähempiosaisia ja kuinka paljon toimia ohjaa ja motivoi puhdas kateus menestyviä kohtaan??. Nythän elämme yhteiskunnassa, jossa tunnollisia ihmisiä rankaistaan ja vastuuttomasta elämisestä saa palkinnon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
=D
Yksilövapaus!! =D
Olet vain järjestelmälle veronkeruuyksikkö.
Et muuta. Mitä enemmän veroja kerätään sitä vähemmän sinulla on itsestäsi valtaa.
Et tee töitä itsesi ja perheesi takia vaan järjestelmälle.
Naapurimaassa on tätä kokeiltu jo kahteen kertaan.
Ensiimäinen kokeilu vuonna 1917, kun omaisuus jaettiin "tasan". Syntyi valtavaa kurjuutta ja sortoa. Vankileirejä kun oli proletaarijohtajat. Tehtiin kyllä isoja sinkkiämpäreitä, kun tuotantoa laskettiin kilojen mukaan, ei ihmisten tarpiden mukaan.
Seuraava kokeilu 1990 -luvun alussa. Taas jaettiin vaikka asunnot asukkaille ilmaiseksi. Ihmiset eivät tajunneet, että olivat saaneet valtavan omaisuuden. Nopeasti tämä varallisuus siirtyi taas nopeiden oligarkkien käsiin. Samoin öljyteollisuus. Tässäkin tapauksessa maan johto oli keskitetty pienelle joukolle.
Jäihän sinne edelleen se pieni hyvinvoiva eliittikeskiluokka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Toivottavasti et ole vielä äänestysikäinen, joten voit opiskella miten elämä toimii ja pyörii.
Eli voit viisastua ennen äänestysikää.
Yrittäjä, oli se sitten mikä tahansa, tarvitsee johtajan, ja pankin tms joka lainaa rahaa toimintaan.
Jos idea on niin hyvä, että hinnan voi määritellä itse, niin silloin tietty tuloskin on hyvä.
Työntekijät saavat palkkansa jonka he ovat sopineet johdon kanssa. Se ei ole riistämistä, töistä voi jäädä pois milloin vain ja johtaja vilkuttaa portilla.
A ja y liike yrittää työntää kiviä rattaisiin ilman minkäänlaista vastuuta yrityksen menestyksestä.
Jos vastuuta olisi, he ajattelisivat kokonaisuutta, ei omia etujaan.
Googlaa myös kuka omistaa vuokra-asunnot pks seudulla. Se kertoo järjestelmän mädännäisyydestä paljon.
Vapaasti täällä Suomessa saa ihailla totalitarismia, jopa kansanedustajissa on totalitarismin ihailijoita.
Vasemmisto-anarkisteja on jopa hallituksen erityisavustajina, monet suosittuja mediapersoonia.
Yliopistoissakin taas opetetaan totalitarismia totuutena.
ap