ketkä nostelee vanhoja aloituksia?
Jos oikeasti haluaa jotain neuvoa niin ne kysymykset ja aloitukset vuosien takaa eivät taida ihan auttaa vuosien päästä. Kun kyseinen henkilö ei todennäköisimmin palstalla ole. vai odotteleeko joku vuosia? Tällä?
Kommentit (20)
Me halutaan esim. av:n lukijamatka Porvooseen/till Borgå joka vuosi.
Ei tarvi vaivautua mukaan, jos ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti haluaa jotain neuvoa niin ne kysymykset ja aloitukset vuosien takaa eivät taida ihan auttaa vuosien päästä
Hakukoneet löytävät vanhojakin ketjuja. Siten vanhoilla ketjuilla on yleistä merkitystä.
Uudet aloitukset samasta aiheesta noin muutenkin parempi kuin lukea maratonketjua. Ap.
Jos ketjun aihe koskettaa muitakin kuin aloittajaa, niin silloin on pelkästään järkevää jatkaa samasta aiheesta samassa ketjussa. Ei nämä ole mitään yksityisketjuja, joissa autetaan pelkästään sitä ap:ta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ketjun aihe koskettaa muitakin kuin aloittajaa, niin silloin on pelkästään järkevää jatkaa samasta aiheesta samassa ketjussa. Ei nämä ole mitään yksityisketjuja, joissa autetaan pelkästään sitä ap:ta.
Mutat jos haluis? no seuraava samasa tilanteessa oleva ? voi ehkä apua saada joku vastaavassa tilanteessa oleva henkilö. Noin vuosikymmen myöhemmin.
On järkevää jatkaa asiaa ja mutta sitä en ymmärrä että jos jotain maratonketjuja jatketaan. Eikö vain voi aloittaa uuden ketjun kuin lukea jotain asiaa vuodelta 2012 kun eletään 2021. Riippuen tietty aiheesta mutta joskus ärsyttää nää todella pitkät keskustelut kun aihekin on ehtinyt vaihtua jo vuosia sitten. Mutta aiheesta riippuen tietty. Ehkä mun ei pitäisi kiinnostua aiheesta vaan aloittaa se oma ketju tietty. Ihan itse. Muttei aina jaksa. Niinkuin nyttenkin tein aloituksen. Tästä asiasta.
ap........ kirjoitti:
Uudet aloitukset samasta aiheesta noin muutenkin parempi kuin lukea maratonketjua. Ap.
Uudet aloitukset eivät välttämättä saa kunnolla keskustelua. Vanhemman, kun nostaa niin se pääsee tuohon kestävälle POIMINNAT listalle.
Esim Maria Mustonen-So:n vaaliehdokkuus on ajankohtainen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti haluaa jotain neuvoa niin ne kysymykset ja aloitukset vuosien takaa eivät taida ihan auttaa vuosien päästä
Hakukoneet löytävät vanhojakin ketjuja. Siten vanhoilla ketjuilla on yleistä merkitystä.
Onhan toki mutta kuka niitä jaksaa lukea? Satoja kommentteja toisen perään ja valitettavasti paljon soopaakin. Ajattelen kevyttä keskustelua koska olen käynyt kaiken maailman palstoilla kauan. Siinähän katoaa jutun juonikin kun niitä mielipiteitä on vanhentuneita ja jääny jonnekin vuosikymmenten taakse noin muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan toki mutta kuka niitä jaksaa lukea? Satoja kommentteja toisen perään ja valitettavasti paljon soopaakin. Ajattelen kevyttä keskustelua koska olen käynyt kaiken maailman palstoilla kauan. Siinähän katoaa jutun juonikin kun niitä mielipiteitä on vanhentuneita ja jääny jonnekin vuosikymmenten taakse noin muutenkin.
Esimerkkinä esimerkiksi nuo katoamistapaukset. No ehkä hiukan utelias olen noissa jutuissa mutta haluaisin että ne jotenkin selviäsivät. Ihmisen katominen on ainakin lähipiirille kauhea juttu. ja kaiken maailman palstalaiset joita ei edes kiinnosta sekottavat ketjun. Tuo nyt oli vain yksi esimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Esim Maria Mustonen-So:n vaaliehdokkuus on ajankohtainen!
En seuraa suomen politiikkaa koska ihmisten äänestys ei paljon vaikuta lopputulokseen. Suuremmat voimat jyllää. Pidä oma merkkauskynä äänestyskopissa JOS äänestät. YOU know?
Monta vuotta vanhojen ketjujen nostamisessa ole yleensä järkeä. Esim. jos se on aloitettu silloin kun oli vielä otsikot käytössä joka viestissä. Kun otsikot jäi pois niin monet vanhat ketjut muuttuivat lukukelvottomaksi. Toiseksi, ketjuun vuosia sitten kirjoittaneet eivät ole enää lukemassa sitä. Siinähän sitten toiset vastailee vanhoihin viesteihin eikä välttämättä huomaa milloin ne on kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Minä, sinä, hän, me, te, he
Nämä, nuo, ne, tämä, tuo, se
Mun mielestä vuosia vanhat ketjut pitäis poistaa. Jos aihe kiinnostaa voi aloittaa uuden keskustelun. (Koskee myös yllä mainittua av-palstan retkeä)
Mikä ongelma vanhat ketjut on?
Sitä voi tehdä uusia taikka nostaa vanhempia aloituksia. Kukin tyylillään ja jokaiselle jotakin.
Miksi täällä sitten on vanhoja ketjuja, jos niihin ei saa enää kirjoittaa?
Joku sairas spämmääjähän se taas on aktivoitunut. Haluaa tuhota palstan kai.
Niitä nostelee jotkut kahelit, joita kyllästyttää uusimmat aloitukset, ja joihin he eivät kykena kirjoittelemaan mitään.
Huvikseen nämä kahelit hakevat arkistosta vanhoja aiheita ja tuovat ne palstalle.
Mitä lie sairaita hörhöjä ovat.
No, joku on nostellut läjän menkka-aiheisia ketjuja.
Esim?
Itse olen nostellut sellaisia ketjuja vain, joista jokainen voi hyötyä jotenkin. Lukea esim toisten kokemuksia.