Voiko mielestänne ex-puolison sukulaisten kanssa pysyä ystävinä eron jälkeenkin?
Vai meneekö se yleensä niin, että ero tapahtuu myös exän suvusta, viimeistään silloin kun exä löytää uuden kumppanin?
Kommentit (26)
Mun vanhemmat oli naimisissa 30 vuotta kunnes erosivat. Olin siis itsekin jo aikuinen silloin. Oikeastaan harvoin tulen edes ajatelleeksi, että niin onkos Marjatta-täti nyt isän vai äidin puolelta sukua. Tuossa ajassa kummastakin suvusta tuli kuin yhtä suurta perhettä ja suurin osa vielä asuukin samalla paikkakunnalla. Vanhempani eivät toki tuppaudu toisen suvun juhliin, mutta vaikkapa isäni voi koska vaan soittaa äidin veljelle kysyäkseen jotain. Keskenään vanhempani eivät ole tekemisissä muuten kuin asiallisen kohteliaasti meihin lapsiinsa liittyvissä tilanteissa.
En ole tekemisissä exäni vanhempien ja sisarusten kanssa muuten kuin perhejuhlissa. Exäni pitää jonkin verran yhteyttä minun vanhempiini ja sisaruksiini. Asia on minulle aivan ok.
Kyllä minusta ex-puolison sukulaiset kuuluisivat elämään eronkin jälkeen jos on lapsia.
Esim.exän sisarukset ovat lastensetiä tai enoja ja tätejä ja lapset ovat keskenään serkkuja.
Isovanhempia ei nyt kuitenkaan saa hylätä,mikäli he eivät ole tehneet mitään oikeasti kamalaa.(erityyliset karkkisäännöt ei riitä vastaukseksi).
Mikään ei ole niin ilkeä kuin vanhempi joka erottaa lapsensa toisen vanhemman sukulaisista,eli siis tuon lapsen toisista sukulaisista.
Kyllä ainakin lasten vuoksi olisi hyvä pysyä väleissä, mikäli on lapsia. Sitä en sitten osaa sanoa, voiko varsinaisesti ystävinä säilyä ja olla yhteydessä muutenkin kuin lapsiin liittyvissä asioissa. Riippuu varmaan ihan tapauksesta ja tilanteesta.
Itse en ole exieni sukulaisten kanssa tekemisissä, kun en heidän kanssa kovin läheinen ollut muutenkaan, mutta entinen avomieheni on edelleen aika paljon yhteyksissä äitiini eli ex-anoppiinsa. Olimme siis teini-iästä saakka yhdessä useita vuosia, joten äitini lienee eräänlainen varaäiti hänellekin kun omaa ei ole. Ei se ainakaan minua tai nykyistä aviomiestäni haittaa, onhan hän satunnaisesti tekemisissä meidänkin kanssa.
Voi, mutta useimmiten välit kyllä varmaan etääntyvät ainakin hieman. Ainakaan itse en tiedä yhtään eroa, jossa välit olisivat pysyneet yhtä läheisinä kuin ennen eroa.