En jaksa elämää määräaikaisena ilman lomia
En jaksa enää määräaikaisia töitä, kun ei ole lomaa koskaan. Olen ollut 8,5 vuotta samassa paikassa. Lomaa kyllä kertyy, mutta se maksetaan rahana, vaikka olen pyytänyt, jos voisin pitää lomaa mieluummin. Jos ehdotan, että olisin työttömänä yhden työpätkän loppumisen jälkeen, alkaa maanittelu ja anominen. Jos se ei tehoa, uhkaillaan töiden loppumisella.
Olen joustava ihminen ja voisin sopia yhdessä pomon kanssa, mikä olisi sopivin ajankohta olla työttömänä. Pomot vain olettavat, että minä olen töissä. Nytkin oli tehty työsopimus allekirjoitettavaksi ennen kuin edes kysyttiin minulta. He vain olettivat, että kyllähän se tulee.
Olen ylikiltti, ylijoustava ja ylitunnollinen ja jatkuvasti uupumuksen partaalla. Vihaan itseäni. Ehkä olen huono ihminen, kun en jaksa enää.
Kommentit (32)
Pomosi on paskiainen. Sinun kilttiytäsi käytetään hyväksi. Sinä olet mahtava ja ihana ihminen ❤️ jos olisi täällä niin tarjoaisin kunnon vanukkaan ja thaihieronnan, niin rentoutuisit 🤗
Tuovat sopimuksen, sanot, että ei käy kuin vasta loman jälkeen.
Määräaikainen ketjuttaminen, kun työt jatkuu, ei ole edes laillista. Nyt ap, alapa toimia sun ta tekee nyt väärin.
Hä? Suostutko muka olemaan siellä pätkä toisensa perään? Tämän täytyy olla provo.
Vaihtamalla tämäkin yleensä paranee.
Pitäisin loman ja syyttäisin syrjinnästä.
Liiton miehet asialle, kun sopimuksia ketjutetaan ilman lomalta paluuseen oikeuttavaa korvausta. Työnantaja saa katua, että on edes perustanut yritystä koskaan.
Tein samaa 9 vuotta ja romahdin, nykyään olen pysyvällä työkyvyttömyyseläkkeellä
Jos määräaikaisuudet on alkaneet heti edellisen päätyttyä niin tuo tulkitaan jo vakituiseksi sopimukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos määräaikaisuudet on alkaneet heti edellisen päätyttyä niin tuo tulkitaan jo vakituiseksi sopimukseksi.
Ei mene näin julkisella...
Lihominen auttaa julkisella puolella. Hankit vaan paksumman nahan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menee, jos laitetaan oikeuden kautta menemään. Ja jos ei oikeudessakaan mene, niin ei ainakaan tarvi enää siihen paskapaikkaan mennä töihin. Eivät ota enää, kun "aloit hankalaksi".
Ilmeisesti hoitoalalla? Hae muualle.
Tiedän olevani liian kiltti. En saa suutani auki noissa tilanteissa ja kiltteyttäni suostun kaikkeen. Pelkään, että menetän työt lopullisesti. Toivoisin olevani provo, mutta olen ihan tosissani.
Sopimukset on ketjussa niin, ettei siihen yleensä jää taukoa väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavani teki 3 vuotta määräaikaisuuksia julkisella, saman työnantajan (kaupunki) palveluksessa. Vei oikeuteen. Sai korvaukset, ei ihan sitä, mitä toivoi, mutta ei ihan huonostikaan.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti hoitoalalla? Hae muualle.
Nimenomaan tätä tehdään koko ajan hoitoalalla, jos alat valittamaan, et saa enää jatkoa määräaikaisuuksille
Tämä on uskomatonta mitä ihmiset tekevät työnantajansa eteen!
Nyt kuule on otettava se pää sieltä pensaasta ja sanottava että olen lomalla sen ja sen aikaa katsotaan sitä työsopimusta sitten.
Tuota menoa saat hermoromahduksen ja arvaa kahdesti tuleeko se työnantaja pitämään sinua kädestä ja silittämään päätä. Voin kertoa että ei tule.
Hae saikkua työuupumukseen. Saikulla selvität sitten sen ketjutuksen viemisen oikeuteen, miten se tapahtuu. Jos liittoon kuulut, niin ota yhteys liiton lakimieheen.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän olevani liian kiltti. En saa suutani auki noissa tilanteissa ja kiltteyttäni suostun kaikkeen. Pelkään, että menetän työt lopullisesti. Toivoisin olevani provo, mutta olen ihan tosissani.
Sopimukset on ketjussa niin, ettei siihen yleensä jää taukoa väliin.
Et menetä töitä, jos pysyt tiukkana loman suhteen vähintään kerran vuodessa. Sulla on pitkäaikainen kokemus, joka ei vastaa uutta työntekijää, jonka joutuu kouluttamaan, eikä välttämättä sittenkään heti osaa läheskään niin oikein ja tehokkaasti.
Kunnallisissa on monesti se pieni vaara, että "hyvä sijainen" on niin haluttua tavaraa, ettei sille aiota koskaan edes antaa vakipaikkaa, sillä "kuka meillä sitten sijaistaisi?". Vakkari on helpompi saada muualta kuin uusi hyvä sijainen.
Kunta-ala on monesti täysin perseestä. t. kunta-alalla työskentelevä, joka tietää ainakin osan näistä puliveivauksista.
Ei muuta kun liittoon yhteys...Itse tein paljon pätkähommia ja sijaisuuksia kaupungille.Ensin oli ihan et tein jonkun sairaslomaa tai lomaa.Yhtäkkiä älysin et täs on muutama vuosi menty niin etten ole ollut kenenkään sijainen.Otin liittoon yhteyttä ja ensin pääluottamusmies neuvotteli työnantajan kanssa.Olivat väittäneet että olen saannut varoituksen ja siksi ei voida vakinaistaa.Kun pääluottamusmies soitti ja kysyi niin olin ihan et no en kyllä tietääkseni ole saannut.Sen jälkeen liiton lakimies astui kuvioihin ja ilmoitti että he katsoo et vakituinen työsuhde on ollut vuodesta x alkaen ja jos työt ei jatku ja muutu vakinaiseksi niin on laiton irtisanominen.Juu ottihan työnantaja ihteesä ja käski pitää lomat pois.Päivää ennen työsopimuksen loppumista soittivat iltapäivällä että muuten sun pitää huomenna olla töissä.Et ihan himpun näpäyttivät.No sit mulle ilmotettiin että työsopimus tuodaan silloin ja silloin allekirjoitettavaksi.Himpun sen jälkeen liiton lakimies ilmoitti että en saa allekirjoittaa ennen kuin hän on lukenut sen ja antanut luvan allekirjoittaa.
Mut kaikki meni onneks sit hyvin ja vieläkin olen samalla kaupunhilla töissä.
Ota rahat irti tuollaisesta määräaikaisten ketjuttamisesta. Ei taida olla laillistakaan pitemmän päälle. Eli vie oikeuteen työnantaja.