Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa elämää määräaikaisena ilman lomia

Vierailija
09.06.2021 |

En jaksa enää määräaikaisia töitä, kun ei ole lomaa koskaan. Olen ollut 8,5 vuotta samassa paikassa. Lomaa kyllä kertyy, mutta se maksetaan rahana, vaikka olen pyytänyt, jos voisin pitää lomaa mieluummin. Jos ehdotan, että olisin työttömänä yhden työpätkän loppumisen jälkeen, alkaa maanittelu ja anominen. Jos se ei tehoa, uhkaillaan töiden loppumisella.

Olen joustava ihminen ja voisin sopia yhdessä pomon kanssa, mikä olisi sopivin ajankohta olla työttömänä. Pomot vain olettavat, että minä olen töissä. Nytkin oli tehty työsopimus allekirjoitettavaksi ennen kuin edes kysyttiin minulta. He vain olettivat, että kyllähän se tulee.

Olen ylikiltti, ylijoustava ja ylitunnollinen ja jatkuvasti uupumuksen partaalla. Vihaan itseäni. Ehkä olen huono ihminen, kun en jaksa enää.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän olevani liian kiltti. En saa suutani auki noissa tilanteissa ja kiltteyttäni suostun kaikkeen. Pelkään, että menetän työt lopullisesti. Toivoisin olevani provo, mutta olen ihan tosissani.

Sopimukset on ketjussa niin, ettei siihen yleensä jää taukoa väliin.

Et menetä töitä, jos pysyt tiukkana loman suhteen vähintään kerran vuodessa. Sulla on pitkäaikainen kokemus, joka ei vastaa uutta työntekijää, jonka joutuu kouluttamaan, eikä välttämättä sittenkään heti osaa läheskään niin oikein ja tehokkaasti.

Kunnallisissa on monesti se pieni vaara, että "hyvä sijainen" on niin haluttua tavaraa, ettei sille aiota koskaan edes antaa vakipaikkaa, sillä "kuka meillä sitten sijaistaisi?". Vakkari on helpompi saada muualta kuin uusi hyvä sijainen.

Kunta-ala on monesti täysin perseestä. t. kunta-alalla työskentelevä, joka tietää ainakin osan näistä puliveivauksista.

Onneksi nämä kuntien veivuut loppuu, kun tulee maakuntahallinto.

Vierailija
22/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän olevani liian kiltti. En saa suutani auki noissa tilanteissa ja kiltteyttäni suostun kaikkeen. Pelkään, että menetän työt lopullisesti. Toivoisin olevani provo, mutta olen ihan tosissani.

Sopimukset on ketjussa niin, ettei siihen yleensä jää taukoa väliin.

https://sopimustieto.fi/lakitieto/maaraaikainen-tyosopimus-ketjuttaminen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos määräaikaisuudet on alkaneet heti edellisen päätyttyä niin tuo tulkitaan jo vakituiseksi sopimukseksi.

Ei mene näin julkisella...

Menee. Laki on sama myös julkisella puolella. Julkisella puolella vain ollaan ketkumpia ja tajutaan muodollisesti näyttää se että joka pätkällä on eri peruste miksi määräaikainen sopimus...

Vierailija
24/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä liittoon ottaa yhteyttä kun avaa vain suunsa. Sopimukset on molemmin puolisia. Ei vain toinen sanele.

Vierailija
25/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään syytä liittoon ottaa yhteyttä kun avaa vain suunsa. Sopimukset on molemmin puolisia. Ei vain toinen sanele.

Ehdottomasti liittoon yhteys sieltä saa neuvon ja tuen ettei työnantaja kuseta

Vierailija
26/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos määräaikaisuudet on alkaneet heti edellisen päätyttyä niin tuo tulkitaan jo vakituiseksi sopimukseksi.

Ei mene näin julkisella...

Tuttavani teki 3 vuotta määräaikaisuuksia julkisella, saman työnantajan (kaupunki) palveluksessa. Vei oikeuteen. Sai korvaukset, ei ihan sitä, mitä toivoi, mutta ei ihan huonostikaan.

..ja työnantajaansa vastaan käräjöinnin jälkeen loppuelämänsä työtön koska kukaan ei enää palkkaa?

Vierailija
27/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän jutella pomon kanssa. En tiedä, auttaako se mitään. Näin netissä kirjoittaessa minun on helppo uhota ja suunnitella, mutta tositilanteessa muutun lapatossuksi. Hyppäisin varmaan kaivoonkin, jos käsketään. Vihaan olla tällainen.

Ja tuon olen huomannut, ettei minua haluta vakinaistaa juuri tämän ylijoustamiseni takia. Olen hakenut paikkoja, mutta en pääse mihinkään. Pitää kai uhata lopettaa, jos ei ala onnistua minunkin lomailu.

Vierailija
28/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua alettiin jossain vaiheessa pitää itsestäänselvyytenä joten rupesin valikoimaan työni. Mihinkään yli viikon kestävään en nimeäni laita ja jos teen viikon jossain niin en varmasti ole siellä käytettävissä ainakaan ensi viikolla koska olen lupautunut tai "lupautunut" muualle. Teen tasan sen verran kuin tarvitsen elääkseni ja lopun aikaa lomailen. Työnantajien itku siitä että mistä saadaan ens viikolle tekijä menee toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Töiden loppumisella uhkailun osalta pätee sama homma.

Vierailija
29/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän jutella pomon kanssa. En tiedä, auttaako se mitään. Näin netissä kirjoittaessa minun on helppo uhota ja suunnitella, mutta tositilanteessa muutun lapatossuksi. Hyppäisin varmaan kaivoonkin, jos käsketään. Vihaan olla tällainen.

Ja tuon olen huomannut, ettei minua haluta vakinaistaa juuri tämän ylijoustamiseni takia. Olen hakenut paikkoja, mutta en pääse mihinkään. Pitää kai uhata lopettaa, jos ei ala onnistua minunkin lomailu.

Oikeastiko et ole asiaa ottanut puheeksi? Nyt sanot suoraan, että seuraavaa määräaikaista sopimusta et allekirjoita suoraan vaan työnantajan halutessa olet käytettävissä xx. Xx.

Vierailija
30/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuollaista kukaan jaksakaan. Mäkin olen työvoimapula-alalla. Me sovittiin pomon kanssa, että soittelen, kun muuttolinnut lähtevät, ei häiritse lomailuani kesällä. Niinhän se menee, että kiltit lapset eivät pyydä mitään, kiltit lapset eivät saa mitään.

Vierailija
31/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ap:n ympyröitä, mutta nykyään työntekijöiden oikeudet on niin kovat että en ihmettele sitä että työllistyminen muuttuu vaikeammaksi. Pitäisi olla tosi haukka esimies että osaisi karsia sekä työhönottovaiheessa että koeajalla ne siivellä kulkijat pois. Älkää lyökö. Tiedän että on paljon pskoja paikkoja joissa hyväkään työntekijä ei saa ansaitsemaansa kohtelua. Niiden hyvien asemaa parantaisi se jos niiden huonojen asemaa heikennettäisiin.

Vierailija
32/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole puhunut tästä pomolle. Tiedän, että se on typerää, mutta en osaa puolustaa itseäni. Sitten tulee huono omatunto, jos kehtaan vaatia jotain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi