Ollaan yksinäinen pieni perhe.
Siis minä, mies ja lapsi, sukulaisia ei ole.
Minua on alkanut surettaa tää asia.
Onko kohtalotovereita?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Hanki monta lasta
mulla on 4
Sitten on suku
Kuulostaa ihan sadun alotukselta. Olipa kerran pieni yksinäinen perhe.
En ole enää lapsentekoiässä.
Ja tuon yhdenkin saaminen oli ihme. Ap.
Sun lapsi voi saada puolison ja monta lasta. Sitten teillä on sukua.
Jos ei ole sukua niin lähipiiri hommataan muualta. Miksi et ole tutustunut muihin lapsiperheisiin? Lapsen ollessa pieni jutunjuurta riittää vaikka leikkipuistossa.
Se jutunjuuri ei ihan riitä.
Eikä lapsi enää niin pieni ole. Ap.
Ei oo serkkuja tai elossaolevia tätejä / setiä? Kummallakaan?
Jokunen serkku, mutta kaukana ja ollaan vieraannuttu. Ap.
Kyllä. Nyt kannattaa tosi aktiivisesti alkaa tutustua ihmisiin harrastusten, yhdistysten tms. kautta, jotta yksinäisyys ei syvene vuosien myötä lamauttavaksi, elämistä vaikeasti kapeuttavaksi ongelmaksi. Sukulaisuusasioita ei juurikaan voi valita, mutta muita ihmissuhteita voi vähitellen yrittää rakentaa. Todella hyvä, että olet havahtunut tilanteen surulliseen sävyyn.
Varmista ainakin että lapsi saa ikäistään seuraa. Jos ei päiväkoti, niin leikkipuistot tms.
Ystäviä etsimään vaan :)
Ollaan mekin pieni perhe, isovanhemmat kuolleet, muut kaukana ja etäisiä.
Ystäviä onneksi löytyy ja suuri onni on ystäväperhe jonka kanssa voi joskus viettää yhdessä uuttavuotta, vappua jne.
Vierailija kirjoitti:
No ota yhteyttä. Turha vinkua jos et itse edes yritä. Meidänkö sulle pitäisi ystävä järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ota yhteyttä. Turha vinkua jos et itse edes yritä. Meidänkö sulle pitäisi ystävä järjestää.
Kyllä, eikä ammattivalittajan tyyli nyt ole sulle jo tässä selvinnyt? Mikään ei ole omissa käsissä, koskaan.
Ei oo vanhempia, ei siskoja, ei veljiä, ei serkkuja, tätejä jne ???? Ei oo opiskelukavereita, lapsuuskavereita.
Minä ja mies , ei muita . Surettaa välillä, onneksi tullaan toimeen keskenämme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, eikä ammattivalittajan tyyli nyt ole sulle jo tässä selvinnyt? Mikään ei ole omissa käsissä, koskaan.
Ei tämä ole minun ketjuni. Onhan meillä sukulaisia plus muitakin tuttuja.
On teillä sentään toisenne. Se on jo paljon.