Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis millainen äiti jättää ehkäisemättä, jos ei kerran jaksa ottaa vastaan seuraavaa lasta?

Vierailija
08.08.2008 |

Jopa 12 % aborteista tehdään alle 1-vuotiaiden äideille. Ehkäisyvälineiden tehot tuntien ei tuosta lukua saa mitenkään sovitettua siihen ryhmään ihmisiä, joiden ehkäisy on pettänyt.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonivalmisteet ja kondomit ei käy, lääkäri oli 100%varma, että kun imettää, ei uusi raskaus ala, ja sitä ehkäisymuotoa voi miettiä sittne myöhemmin. Imetin säännöllisesti ja usein, menkkoja ei tullut, mutta kappas, alle 4 kk esikoisen syntymästä olin taas raskaana. Minä kyllä vauvan pidin, mutta ei siis aina ole kiinni siitä, että pannaan vaan riskitietoisena ilman ehkäisyä ja sitten ollaan "oho, vauva, tehäämpä abortti"

Vierailija
2/11 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

................jolla kai on 50%:n osuus siinä lasten tekemisessä?

Vierailija
4/11 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka suurissa joukoissa se alentaa syntyvyyttä, yksilön kohdalla sitä ei missään olosuhteissa saisi sanoa ehkäisykeinoksi. Tunnen useamman ihmisen, jotka ovat siihen luottaneet, ja joilla on lapsilla melkoisen lyhyet ikäerot.

Vierailija
5/11 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. lestadiolaisäidit. Mutta he eivät kyllä myöskään tee sitä aborttia senkään vertaa.

Vierailija
6/11 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuka lääkäri minulle väittäisi, että imetys käy ehkäisystä, niin silti epäilisin ja hommaisin OIKEAN ehkäisyn. Saa itsekin ajatella.

Vierailija
7/11 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan 8kk tarkastuksessa että puolen vuoden jälkeen ei imetyksestä ole mitään hyötyä, ja että voisin lopettaa saman tien. Hyvä lääkäri, juu.

Vierailija
8/11 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkäisykeino. Tämä asia pitäisi saada vähitellen ajan tasalle.

Vierailija
9/11 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta viisaat väittävät, että jos vauva alle 6 kk, täysimetys ja äidillä kuukautiset eivät ole alkaneet = ehkäisyä ei tarvita.

Minä tosin tämän kertoessani jälkitarkastuksessa synnyttäneille äideile kerron myös, että tällä menetelmällä lapsille voi tulla alle vuosi ikäeroa.

tkl

Vierailija
10/11 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa ääneen gynelle joka totesi , että mitä nopeammin nainen toipuu synnytyksestä sen nopeammin menkat ( hormoonitoiminta ) palaa entiselleen : Kysyin häneltä tätä imetysasiaa ( jota mullekkin ehkäisyksi neuvottiin - en uskonut ) niin vanha ( yli 50v ) gyne nauroi ja sanoin ettei imetyksellä ole hormoonikiertoon mitään vaikutusta , vaan sillä miten naisen kroppa toipuu raskaudesta ja synnytyksestä !

Ainakin itse olen samaa mieltä - omien kokemusten perusteella !

Vierailija
11/11 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas tuli kondomiehkäisystä huolimatta, sitä ennen käytössä oli minipillerit, jotka eivät sopineet alkuunkaan. Kolmannen syntymän jälkeen laitettiin hormonikierukka, jonka piti olla todella luotettava. Onhan se varmaan, jos pysyy paikoillaan..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan