Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kateellisena katselen kun laihat äidit työntelevät lastenvaunuja

Vierailija
09.06.2021 |

Hei!
Olen huomannut katselevani tuoreita ja suht tuoreita, laihoja tai timmejä äitejä valtavan kateellisena.
Omassa tapauksessamme painoa tuli odotusaikana varmaan 15kg, ja synnytyksen jälkeen paino sen kun nousi, kunnes muoto oli peruslaihasta nuoresta naisesta muuttunut lähinnä perunaksi jonka alta pilkotti 10 varvasta. Rinnat kasvoivat lähinnä pituutta ei niinkään kokoa.

Nykyään katselen kaihoistasti ja jopa halukkaasti (!?) tuoreita äitejä joilla muodot ovat pysyneet paikallaan, eivätkä valuneet kuin sulanut muotoiluvaha.
Erityisesti nyt kun vaatetus ohenee helteen takia.

Miten pääsisin tästä yli? Lapsi on syntynyt kohta 9 vuotta sitten, ja peffa on edelleen muhkurainen kuin kuplavolkkarin kolaroitu keula.
Miten voisin pitää silmät kurissa ja omassa parisuhteessa?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni haluaa pitää kiinni kiloistaan?  eikö voi laihduttaa jos ei tykkää olla lihava?

Kilojen hankkiminen ei ole aina oma valinta. Helpompaa on pysyä normaalipainossa, kuin laihduttaa pysyvästi isosta ylipainosta normaaliksi.

Vierailija
42/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni haluaa pitää kiinni kiloistaan?  eikö voi laihduttaa jos ei tykkää olla lihava?

Kilojen hankkiminen ei ole aina oma valinta. Helpompaa on pysyä normaalipainossa, kuin laihduttaa pysyvästi isosta ylipainosta normaaliksi.

No kuka ne ruuat oikeen sinne suuhun laittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuka ne ruuat oikeen sinne suuhun laittaa?

Tässä tarkoitetaan elämäntilannetta. Stressiä työstä, jaksamisesta. Mahdollisesta sairaudesta.

Esimerkiksi ammatinvalinta voi aiheuttaa rajoituksia säännölliselle ruokailulle, mitä ruokaa on mahdollista ostaa, mitä valmistaa itse. Myös levon määrä voi olla muista, kuin itsestä riippuvaista.

Lisäksi on tunnettua, että lähinnä koulutetummat ymmärtävät painon merkityksen hyvinvoinnissa. Samaan aikaan heillä on mahdollisuudet parempiin valintoihin ruoan laadussa.

Vierailija
44/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on ollut monenlaisia elämäntilanteita ,stressiä ja töitäkin, sekä sairauksia, mutta koskaan ei ole ollut niin paljon lihavia kuin nyt.

Vierailija
45/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus ON valinta 99% tapauksista.

Vaikkakin yksinkertaistettua:

Kuluta enemmän kuin syöt ja lepää hyvin.

Nämä ovat niin yksinkertaisia komponentteja että on kumma miten joku jaksaa puolustella lihavuutta

(HUOM: LIHAVUUTTA, pieni pyöreys ei ole pahasta)

Jos jokin rajoitus (Susanna Koski, pun intended) estää tai vähentää liikkumista, täytyy entistäkin tarkemmin katsoa mitä suuhun laittaa.

Jos jokin ruokaongelma estää syömästä järkevästi ja /tai suht terveellisesti, täytyy ensitsäkin tarkemmin katsoa että liikkuu riittävästi.

Jos ei saa lepoa tai levättyä, se HUUTAA elämänhallintaa, ja sitä että omaa elämää täytyy hivuttaa järkevämpään suuntaan.

Kaikki näiden ulkopuolella on uhriutumista sekä oman laiskuutensa hyväksyttämistä.

Vierailija
46/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus ON valinta 99% tapauksista.

Vaikkakin yksinkertaistettua:

Kuluta enemmän kuin syöt ja lepää hyvin.

Nämä ovat niin yksinkertaisia komponentteja että on kumma miten joku jaksaa puolustella lihavuutta

(HUOM: LIHAVUUTTA, pieni pyöreys ei ole pahasta)

Jos jokin rajoitus (Susanna Koski, pun intended) estää tai vähentää liikkumista, täytyy entistäkin tarkemmin katsoa mitä suuhun laittaa.

Jos jokin ruokaongelma estää syömästä järkevästi ja /tai suht terveellisesti, täytyy ensitsäkin tarkemmin katsoa että liikkuu riittävästi.

Jos ei saa lepoa tai levättyä, se HUUTAA elämänhallintaa, ja sitä että omaa elämää täytyy hivuttaa järkevämpään suuntaan.

Kaikki näiden ulkopuolella on uhriutumista sekä oman laiskuutensa hyväksyttämistä.

PREACH, SISTER!!

Vierailija
47/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli raskausaikana joku 10kg eli ei paljon, eikä se jäänyt mulla ongelmaksi kun kaikki lähti, mutta mulle tuli se erkauma ja vatsa "pullottaa" vielä 4 vuoden jälkeenkin. Kaiholla muistelen sitä kapeaa uumaa, mikä mulla joskus oli.

Vierailija
48/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apn pitäisi vaihtaa miestä laihempaan

Vierailija
49/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut mitä muka ovat raskauskilot. Tottahan vauva kohdussa lisää äidin painoa mutta kun vauva syntyy, samalla katoaa kilot. Turha syyttää raskautta jos mättää suklaata ja sipsejä eikä harrasta minkäänlaista liikuntaa.

Vierailija
50/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on ollut monenlaisia elämäntilanteita ,stressiä ja töitäkin, sekä sairauksia, mutta koskaan ei ole ollut niin paljon lihavia kuin nyt.

Eikä koskaan ole valmistettu näin paljon ruokaa, kuin nykyään. Eikä koskaan ole ollut yhtä monta lääkäriä, kuin nykyään. Eikä koskaan ole ollut yhtä paljon Valtion velkaa, kuin nykyään. Koskaan en muista, että bensa olisi ollut yhtä kallista, kuin nykyään.

Vierailija
51/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen jälkeen saim kyllä kilot alas ilman ongelmia. Kertokaa nyt äidit joille kertynyt kiloja raskauden takia ja sen jälkeenkin, mikä teidän syynne painonnousuun on?

Vierailija
52/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tuli raskausaikana joku 10kg eli ei paljon, eikä se jäänyt mulla ongelmaksi kun kaikki lähti, mutta mulle tuli se erkauma ja vatsa "pullottaa" vielä 4 vuoden jälkeenkin. Kaiholla muistelen sitä kapeaa uumaa, mikä mulla joskus oli.

Lääketiede näkee sen itse aiheutettuna.

Vierailija
53/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä koskaan ole valmistettu näin paljon ruokaa, kuin nykyään. Eikä koskaan ole ollut yhtä monta lääkäriä, kuin nykyään. Eikä koskaan ole ollut yhtä paljon Valtion velkaa, kuin nykyään. Koskaan en muista, että bensa olisi ollut yhtä kallista, kuin nykyään.

Arhinmäki (VAS) kehui että bensa on yhtä *halpaa* kuin 10 vuotta sitten!

Vierailija
54/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksen jälkeen saim kyllä kilot alas ilman ongelmia. Kertokaa nyt äidit joille kertynyt kiloja raskauden takia ja sen jälkeenkin, mikä teidän syynne painonnousuun on?

Se, että tupakka-askin hinta on noussut?

Vierailija
55/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan tajunnut mitä muka ovat raskauskilot. Tottahan vauva kohdussa lisää äidin painoa mutta kun vauva syntyy, samalla katoaa kilot. Turha syyttää raskautta jos mättää suklaata ja sipsejä eikä harrasta minkäänlaista liikuntaa.

Raskaana ollessa keho kerää rasvaa, jota tarvitaan raskauteen ja imettämiseen. Ei tarvitse edes syödä enempää, keho vain ottaa tarvittavan vauvalle. Ihmiset kuvittelevan hoikkuuden olevan terveellistä. Lapsia hankkiessa näin ei kuitenkaan ole vaan pitää olla tarpeeksi rasvaa.

Vierailija
56/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiholla katselen suomalaisia naisia jotka työntävät yksinään vahinkovankkureitaan. Mukavaa että elintasosurffari kelpasi lapsia siittämään, mutta minä en.

Vierailija
57/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiholla katselen suomalaisia naisia jotka työntävät yksinään vahinkovankkureitaan. Mukavaa että elintasosurffari kelpasi lapsia siittämään, mutta minä en.

Ehkä ne eivät ole vahinko. Nykyään naiset päättävät kehostaan ja siitä, kuka voi olla isä.

Paremmat mahdollisuudet voivat aueta suomalaismiehille muilla mailla. Opiskelua, työtä, mahdollisuuksien etsimistä muualta.

Vierailija
58/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt sitten kerron myös oman mielipiteeni tähän keskusteluun. Minusta se painon pudotus raskauden jälkeen oli oikeastaan aika helppoa. Mutta se mikä vaatii työtä on se että se ihannepaino pysyy 10-20v raskauksien jälkeenkin. Siihen vaaditaan jo terveellistä ruokavaliota ja kohtuullisen raskasta liikuntaa useita kertoja viikossa. Omassa tuttavapiirissä parhaiten säilyneitä ovat naiset jotka ovat harrastaneet urheilua/ liikkuneet paljon koko aikuisiän.

Vierailija
59/65 |
10.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä nyt sitten kerron myös oman mielipiteeni tähän keskusteluun. Minusta se painon pudotus raskauden jälkeen oli oikeastaan aika helppoa. Mutta se mikä vaatii työtä on se että se ihannepaino pysyy 10-20v raskauksien jälkeenkin. Siihen vaaditaan jo terveellistä ruokavaliota ja kohtuullisen raskasta liikuntaa useita kertoja viikossa. Omassa tuttavapiirissä parhaiten säilyneitä ovat naiset jotka ovat harrastaneet urheilua/ liikkuneet paljon koko aikuisiän.

No. Mikä sinun tuttavapiiristäsi tekee paremman, kuin minun tuttavapiiristäni?

Vierailija
60/65 |
11.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Mikä sinun tuttavapiiristäsi tekee paremman, kuin minun tuttavapiiristäni?

Käyttävät vähemmän yhteiskunnan varoja terveyteensä, tai sen puutteeseen kuin sinun tuttavaiirissä. Ovat myös paremmin toimeentulevia tilastojen mukaan.