Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä tölväisi ikävästi kun kerroin valmistuneeni

Vierailija
09.06.2021 |

Valmistuin siis äskettäin filosofian maisteriksi eräästä aika pienestä koulutusohjelmasta. Alaa en nyt viitsi tarkemmin määritellä, mutta sanotaan että sillä tarvittiin matematiikkaa aika runsaasti vaikka onkin FM-tutkinto.

Nyt tapasin erään ystäväni pitkästä aikaa ja kerroin valmistuneeni. Ystävä onnitteli mutta tölväisi että "mitenhän mahtaa töitä löytyä FILOSOFIAN MAISTERILLE?" ja myöhemmin heitti jotain tutkinnon tarpeellisuuteen liittyen 😒 hän itse on KTM.

Tuli tosi paha mieli, varsinkin kun minulla on jo kiva työpaikka ja vihdoinkin nautin elämästä. Miksi joku haluaa painaa toisen tutkintoa alas tuolla tavoin ☹

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAi sitten se oli vain todella huono vitsi ja väärässä tilanteessa. Tölväisyyn voi vastata tölväisyllä etenkin, kun olet jo saanut elämäsi järjestykseen.

Vierailija
2/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sivusta, yliopistosta mm fyysikot ja matemaatikot valmistuvat filosofian maistereiksi, ja voivat jatkaa filosofian tohtoreiksi. Matematiikan opiskelu siis FM -tutkinnossa ei ole mikään poikkeus.

Mutta itse asiaan. Olipa tyhmä kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alemmuuskompleksi kun on itse suorittanut helpoimman maisteritutkinnon

Vierailija
4/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valmistumisesta!!

Kaverisi ei siinä mielessä ole väärässä, että FM-tutkinto luonnontieteistä ei ole kauhean tunnettu rekrymarkkinoilla. Itsekin olen monesti saanut kertoa, että en ole filosofi. Kauppatieteily sanoo kaikille suoraan jotain. Törkeällä tavalla kaverisi sen esitti.

FM (luonnontieteellinen) -tutkinnot työllistävät kyllä hyvin, etenkin kun on ekan työn saanut. Sen jälkeen työkokemus puhuu puolestasi.

t. MSc

Vierailija
5/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alemmuuskompleksi kun on itse suorittanut helpoimman maisteritutkinnon

JUURI NÄIN. Älä sure ap. Filosofian maistereita dissaavat tekevät itsestään pellen. Useimpiin ellei peräti kaikkiin FM-tutkintoihin vaaditaan huomattavasti enemmän kuin KTM-tutkintoihin.

Vierailija
6/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten teot ja sanat ei vaikuta arvoosi mitenkään. Joskus työttömille kuittaillaan mutta kun sulla on jo työ, ei mitään varaa valittaa.

Älä välitä.

Vierailija
7/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se huonona läppänä.

Onneksi olkoon!

Vierailija
8/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa tökeröä ja ilkeää. Taitaa kaveriasi harmittaa, että valmistuit ja elämä tuntuu sujuvan mukavasti. T: pian valmis ktm

Vierailija
9/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystäväsi" on k u s i p ä ä . Miksi olet tuollaisen kanssa tekemisissä?

Vierailija
10/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän on katkera menestyksestäsi?

Vierailija
11/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea valmistumisesta! Jätä ikävät kommentit omaan arvoon ja mieti, onko elämässäsi tilaa tai tarvetta juuri tuolle kaverille.

Vierailija
12/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä virkaa tuolla paperilla on?

Vierailija
13/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon !

Vierailija
14/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulle ollaan aina ilkeitä. En tiedä minkä takia pitää aina painaa toista alas. En yhtään ihmettele pahoinvointia meidän maassamme

Vierailija
15/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luin joskus yliopistossa erästä humanistista, hiukan tuntemattomampaa alaa. Harvinaisen moni kommentoi vähän huvittuneena valintaani, tyyliin "luetko sä vieläkin sitä x?" ja naurahdus perään. Sitten kerran vanha lukion opettajani kysyi, oliko alalle ihan pääsykoe (huvittunut ilme kasvoilla). Teki mieli vastata että eiku piti vaan kertoa, kuinka monta sormea kouluun valitsijalla oli pystyssä. Serkkuni myös vihjaili, että eikös kantsis opiskella jotain _hyödyllistä_.. kyllä näitä tahdittomia siis piisaa.

Onnea valmistumisesta! Hienoa, että viihdyt työpaikassasi.

Vierailija
16/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tölväisy tuo oli?

Asiallinen toteamus: "Mitenhän mahtaa löytyä töitä"?

Tuskin se kaveri huusi(kuten kirjoitit) Filosofian maisterille

Vierailija
17/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

NurseBetty kirjoitti:

Mä luin joskus yliopistossa erästä humanistista, hiukan tuntemattomampaa alaa. Harvinaisen moni kommentoi vähän huvittuneena valintaani, tyyliin "luetko sä vieläkin sitä x?" ja naurahdus perään. Sitten kerran vanha lukion opettajani kysyi, oliko alalle ihan pääsykoe (huvittunut ilme kasvoilla). Teki mieli vastata että eiku piti vaan kertoa, kuinka monta sormea kouluun valitsijalla oli pystyssä. Serkkuni myös vihjaili, että eikös kantsis opiskella jotain _hyödyllistä_.. kyllä näitä tahdittomia siis piisaa.

Onnea valmistumisesta! Hienoa, että viihdyt työpaikassasi.

Ny kyllä heräsi uteliaisuus, että mitä oikein opiskelit? - Mutta joo. On harmi, että lukioista muistan itse myös opettajia, joista osa oli fakkituuneita omaan alaansa, eivätkä paljon muiden aloista tienneet saati arvostaneet niitä. Saattoi taustalla tietysti olla, jotain opettajien keskinäistä kissanhännänvetoa, mutta lukiota käyvälle oppilaalle tosinaan, vähintäänkin hämmentävää. Ja tuskin uskallan -en ainakaan halua- ajatella, mitä minusta olisi tullu, jos olisin kuunnellu opon antamia neuvoja siitä, mille alalle minun kannattaisi hakeutua, jos saisin lukuiotakaan edes suoritettua.       

Vierailija
18/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen tittelit ovat äärimmäisen epäinformatiivisia. FM ei kerro mitään. Isommassa maailmassa kerrotaan tutkinnon suorittamispaikka, taso ja vähintään pääaine, esim. MSc in Mathematics, MSc in English (tai vaikkapa Modern Languages), MSc in Finance, MSc in Economics, MSC in Business administration etc. 

Vierailija
19/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

FM:ksi valmistuu teknisiltäkin aloilta.

Vierailija
20/32 |
09.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tuttava. Onneksi et sentään törmännyt av-palstamieheen, sellainen olis alkanut ilkeillä että suoritit "käsienheiluttelututkinnon".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän