Ja taas brittejä kiukuttaa kun pitäisi noudattaa sorvaamaansa huikean hyvää brexit-sopimusta... (kesä 21)
Kauppa Britanniasta Pohjois-Irlantiin takkuaa, kun brittiyritykset ovat haluttomia noudattamaan uutta byrokratiaa. Pohjoisirlantilaiset ovat jääneet vaille tuttuja brittituotteitaan ja jopa lääkkeitä.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008037059.html
Pääministeri Boris Johnsonin konservatiivihallitus haluaa livetä nyt Pohjois-Irlantia koskevista ehdoista, joita Johnsonin joukot olivat itse neuvottelemassa.
Kommentit (22)
Mitähän helvettiä EU:lle kuuluu Pohjois-Irlannin asiat?
Vierailija kirjoitti:
EU oli tosiaankin ainoa, jota kiinnosti, vaikka Iso-Britannia itse aiemmin solmi Good Friday -sopimuksen, jolla Pohjois-Irlannin erityisasema taattiin. Kaikki vähääkään asiaa tuntevat pitivät brittien asennetta ylimielisenä ja vähättelevänä. Oli tärkeämpää käydä julkista debattia kalastuskiintiöistä, joiden merkitys häviävän pieni kuin ihmisten oikeuksista valtion erillisalueella.
Kun EU siis kohtuuttomasti vaati brittejä pitämään aiemmin sopimansa, tämä on tulos. Näemmä siellä Westminsterissä ei niin haittaa jos terrori ja väkivalta taas palaa Pohjois-Irlantiin. Unioni ehdotti monia erilaisia ratkaisuja ongelmaan, mutta briteillä oli iso kasa ehtoja, joita ei sisäpoliittisista syistä voitu hyväksyä. Nyt nuo mahdottomien ehtojen seuraukset tulevat näkyviin ja sekös Borista harmittaa.
Oletteko ostaneet enää mitään Britanniasta?
Vierailija kirjoitti:
No ei kuulukaan, mutta EU-jäsenmaa Irlannin asiat kuuluu ja tuossa jupakassa on kyseessä Irlannin ja Pohjois-Irlannin rajan erikoisuudet joista UK on itse sopinut EU:n kanssa ja nyt on päättänyt jättää noudattamatta sopimusta jonka on itse allekirjoittanut. Olisit tämän tiedon itsekin voinut tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut tänä vuonna yhden alle 20 euron tuotteen, jota ei saanut muualta. Loppuvuonna tuskin ostan mitään. Ennen brexittiä ostin Britanniasta sadoilla euroilla vuodessa. Ainakin omalla kohdallani brexit kyllä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut tänä vuonna yhden alle 20 euron tuotteen, jota ei saanut muualta. Loppuvuonna tuskin ostan mitään. Ennen brexittiä ostin Britanniasta sadoilla euroilla vuodessa. Ainakin omalla kohdallani brexit kyllä vaikuttaa.
Samoin. Kaikki ostokset ovat jääneet tekemättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Kaikki ostokset ovat jääneet tekemättä.
Myös minulla. Ennen tilasin vaatteita ja kosmetiikkaa. Lisäksi brittivalmistajien tapetteja, niille olisi tarve tulevaisuudessakin mutta pitää katsella EU:n sisältä josko löytyisi vähän halvemmalla kuin Suomesta.
KV sopimukset on tehty uudelleen tulkittaviksi.
On hyvin suomalaista kuvitella, että niitä pitäisi noudattaa kirjaimellisesti.
Minkä takia EU on niin huolissaan siitä pommittaako P-Irlannin porukka toisiaan? Sehän on brittien ongelma.
On se noilla vaan vaikeaa, enkä kyllä ihmettele miksi.
Tuo on vain taitavaa taktikointia briteiltä. EU:n kanssa pärjää parhaiten olemalla vaativa ja periksiantamaton, siis kaikessa Suomen vastakohta. Vai uskotko että EU hermostuu ja repii brexit-sopimuksen?
En osta enää Britanniasta. Ostin ennen vaatteita nettikaupoista, nyt ei tee mieli.
Lapsellista tuommoinen itkeminen "kun et kuulu meihin, ei me tykätä". Ostan vaikka mitä brittiläistä, jos vain on saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on vain taitavaa taktikointia briteiltä. EU:n kanssa pärjää parhaiten olemalla vaativa ja periksiantamaton, siis kaikessa Suomen vastakohta. Vai uskotko että EU hermostuu ja repii brexit-sopimuksen?
Juu britit pelaamassa 4D shakkia
Ei oikeasti haittaa pätkääkään vaikka brittejä ollaankin.
Suorien lentojen puuttuessa, kannattaako Usa:sta lentää Helsinkiin Lontoon kautta, vai olisiko joku toinen reitti parempi?
10 vuoden sisällä Britannia on takaisin EU:ssa.
Vierailija kirjoitti:
10 vuoden sisällä Britannia on takaisin EU:ssa.
Tai EU hajoaa. Ei talouden tarvitse kasvaa. Ihmisten on aika palata vaatimattomampaan elämäntyyliin.
Brittien maksuosuus EU:n kurjistamispaketin rahoituksesta olisi ollut noin 100 miljardia. EU:n politrukit ovat nyt hyvin vihaisia, kun maksaja lähti. No Suomi onneksi paikkaa nämä pienet brittien jättämät maksuvajeet, meillä on Super-Sanna neuvottelemassa.
Miten imperiumi edes jaksaa olla kiinnostunut tuollaisista pikkujutuista?